44 radnika Zračne luke Osijek ove će blagdane, kako se čini, dočekati bez plaće. Nisu dobili ni plaću za studeni i listopad, a doprinosi im nisu uplaćeni još od lipnja.
Za takvo stanje kriva je Uprava na čelu sa Blankom
Strahonjom, menadžment je katastrofalan i tražimo
njihovu momentalnu smjenu – kažu u Hrvatskoj
uduzi sindikata.
Da stvar bude apsurdnija, Zračna luka Klisa ima
perspektivu, interes za letove postoj, no marketinga
gotovo i nema, kao ni sposobnosti vodećih ljudi tvrtke, tvrde
sindikalisti. Sve oči uprte su u novog ministra prometa i veza
koji još nije ni preuzeo dužnost, pa će ga dočekati ovaj osječki
vrući krumpir.
Za Blanku Strahonju i njezinu Upravu u Zračnoj luci više nitko nema strpljenja. Najmanje radnici. Uprava je imala 7 godina da Zračnu luku postavi na noge, no samo tonemo – kažu u sindikatu. Uspjeli su nas posvađati i sa Zagrebom, izgubila je potporu i grada i županije, naših suvlasnika. “Dajemo do znanja novoj vlasti i vjerojatno gospodinu Komadini koji će sjesti u resorno ministarstvo da ZLO stavi u prioritete. Ne moram vam reći da će 44 radnika dočekati ovaj Božić bez plaće i da je situacija vrlo alarmantna.” Ako ne bude sluha, mi ćemo branit svoje dostojanstvo i izaći ćemo na ulice ako treba, otići ćemo i u Zagreb, pred vlasnike, i borit ćemo se za našu, zajedničku Zračnu luku. Smjena direktorice mora biti neodgodiva, tko će doći, ne zanima nas, ali mora imati viziju i ideju i mora opravdati kapacitet zračne luke – kaže Moro. Od budućeg ministra traže da ih primi odmah.
“Štrajk kada dobijemo odbijenicu od gore. Šta to znači? To
znači da sada ništa ne možemo dogovoriti sa većinskim vlasnikom,
jer novi ministar nije zasjeo. Onoga trenutka kada novi ministar
zasjedne, nećemo čekati 100 dana i mi ćemo inzistirati preko naše
središnjice HUS-a doći gore i ukazati koji je problem Zračne
luke.”
Trenutačni dug Zračne luke, po podacima sindikata, je oko
milijun kuna. Problem zračne luke je problem
loših menadžera i ljudi bez vizije koji svih ovih godina
preživljavaju na funkcijama plivajući kroz sve te struje – dodaje
Moro. “Ako vi mislite da će vama netko donijeti posao, a vi
ćete sjedit tamo, onda u Hrvatskoj svatko može biti menadžer.
Neće Croatia Airlines letjeti zbog sentimenta u Zagrebu, nego
zato što ima interesa. Usprkos svega toga, vi se morate lavovski
boriti u Zagrebu da bi dovukli u ovu regiju nešto.” No, naša
Uprava to ne zna, dodaje Moro. Smatra kako osječki aerodrom može
biti pokretač i generator razvoja osječkog područja i ne treba
biti na ničijim jaslama. Klisa je uvijek spremna za bilo kakav
let. U ljetnoj sezoni punjeno je u prosjeku više od 80%
letova, prevezeno je oko 19 tisuća
putnika, a Interesa i mogućnosti ima. No, tu je
problem neinformiranosti, marketing je nedovoljno agresivan i
gotovo nitko ne zna da se iz Osijeka može letjeti, a zbog toga
profitiraju udaljeni Zagreb, Budimpešta i Beograd i opet se
problem svodi na nesposobnu Upravu – zaključuju u sindikatu.
Upitan je i povratak Ryanaira na proljeće jer mu
zračna luka Osijek duguje više od 100 tisuća eura. Hoće li se
nova Vlada i ministar suočiti s ovim problemom vidjet će se za
nekoliko dana.
Tekst i video: STV