Iako rade u iznimno teškim uvjetima, česta su meta kritika građana koji su nezadovoljni zbog snijega na cesti, zatrpanih kolnih prilaza i drugih problema što ih donose niske temperature i snijeg, a kritike i te kako bole.
Rekao nam je 58-godišnji Stjepan Tot, jedan od
iskusnijih vozača u Cestingu, tvrtki koja brine o stotinama
kilometara cesta.
“Ova zima je definitivno specifična i posebno teška jer
ovoliko snijega pri ovako niskim temperaturama ne pamtim. Znalo
je biti mnogo snijega, ali konstantni dvoznamenkasti minus i
neprekidno padanje snijega stvaraju uvjete u kojima je jako teško
raditi. No, mi se trudimo, dajemo sve od sebe i u jednoj smjeni
nerijetko ne odem ni na toalet niti stanem nešto pojesti, a na
kraju dana čujem da građani nisu zadovoljni. Naravno da takve
kritike bole jer doista dajemo sve od sebe, imamo dobru opremu i
uigrano ljudstvo, sve ceste držimo prohodnima čak i kada je to
vrlo teško, obavljeni posao kao da sugrađani ne vide”, kaže
Tot.
Da vozačima ralica nije lako, uvjerili smo se i sami tijekom
jedne od akcija pluženja snijega na ulicama grada.
Problem su šahtovi, tramvajske tračnice i druge
neravnine za koje ralica zapinje, a teškim uvjetima pridonose i
sami građani, koji ostavljaju automobile parkirane na cesti ili
bacaju snijeg natrag na cestu nakon što je ralica prošla.
“Pojedini sugrađani su baš zločesti i pljuju po nama i kada
nisu u pravu, a oni drugi nas kritiziraju iz čistog neznanja. Mi
radimo i blagdanima, vikendima, noću i kada god je to potrebno da
bi grad mogao normalno funkcionirati, a samo rijetki to cijene. U
Cestingu radim 30 godina, praktički cijeli svoj radni vijek,
uvijek u istom vozilu, samo s drugim priključcima. Ljeti kosimo
travu i obavljamo druge poslove oko cesta, a zimi uklanjamo
snijeg i posipavamo kolnike”, objašnjava Tot.
Inače, u Cestingu je zaposleno 80 vozača koji rade cijele godine,
a jedno Unimog vozilo s ralicom i posipačem vrijedi približno
250.000 eura. Nikola Ercegovac, šef stožera
zimske službe Cestinga, kaže da je sav posao do sada obavljen
kvalitetno i na vrijeme, usprkos nepovoljnim okolnostima.
[span class=attention]Nakon
pedeset godina ralica čisti Podravlje i
Tvrđavicu[/span]
“I ja sam stalno na terenu, u obilasku, pregledavanju i
vožnji te se odluke o idućem potezu donose na temelju situacije
koja se može mijenjati iz sata u sat. Do sada je potrošeno mnogo
soli, ali zaliha imamo dovoljno sve dok ne dođe nova naručena
pošiljka od 1.900 tona. Građani moraju znati da mi posao želimo
obaviti što bolje, ali i racionalno pa ne posipamo sol pri
ekstremno niskim temperaturama i ako će ralica kasnije proći te
sol baciti pokraj ceste prije nego ona uspije djelovati. To nije
štednja, to je samo racionalno korištenje resursa i opreme”,
objašnjava Ercegovac.
[blockquote]Radnici Ukopa na poslu u 5
Niske temperature u kombinaciji sa snijegom te tridesetak
centimetara smrznute zemlje koju treba probiti krampom stvaraju
velike probleme djelatnicima Ukopa. Dok su ovakvi vremenski
uvjeti, njihovo radno vrijeme počinje u 5 ujutro, no srećom,
odgode pogreba – kaže direktor Davor Lamza – nema.
“Voziti se mora pažljivo i zato se ovih dana događa da
djelatnicima treba duže da dođu s jednoga groblja na drugo. Iako
je očekivano da bi pogrebi bili skraćeni zbog ekstremnih
vremenskih uvjeta, oni su čak i produženi”, pojasnio je Lamza.
Kaže kako je nedavno s jednoga mjesta do pravoslavnog groblja u
Tenji i natrag trebalo dugih 70 minuta, no kaže kako građani
imaju razumijevanja. (Ma.M.)[/blockquote]
[span class=camera]GALERIJA:
Život grada pod pola metra snijega[/span]
Ivan SEKOL (Glas Slavonije)