Osnovna škola Vijenac iz Osijeka nedavno je postala prava medijska senzacija. Učenici ove škole, naime, nemaju domaće zadaće zbog čega su postali jedinstven primjer u hrvatskom školstvu.
Kako bi provjerili je li ta odluka dobra, te jesu li učenici
postali kreativniji i vrjedniji, škola je provela istraživanje
čiji su rezultati predstavljeni na prekjučer održanom skupu.
Tematski skup na temu «Domaće zadaće – iznimka, a ne
pravilo» pokazao je puno toga. U istraživanju među
ostalim stoji kako je 18 posto učenika postalo
samostalnije u svom radu, većina ih je aktivnija na
nastavi, te otkako nemaju zadaće školarci više ne osjećaju
pritisak da nešto moraju napraviti.
Drukčijim odnosom prema domaćim zadaćama u ovoj osječkoj školi
potiču učitelje na promjenu načina rada u nastavi, motiviraju
učenike na aktivniji odnos prema radu, što u konačnici dovodi do
njihove samostalnosti i razvijanja osjećaja odgovornosti. Učenici
su na taj način rasterećeni, a cjelokupna nastava je efikasnija,
jedan je od zaključaka skupa koji je okupio ne samo učenike i
učitelje, već i roditelje, profeore s Filozofskog i Učiteljskog
fakulteta, te savjetnike Agencije za odgoj i obrazovanje.
VIDEO:
Tekst i video: STV