Najugroženiji sudionici u prometu, biciklisti i motoristi, vratili su se na ulice, a samim time i prometna policija ima više posla. Tako su početkom ožujka krenule preventivne i represivne akcije policije.
“Jedan dan u tjednu nekoliko sati provodimo preventivu akciju
‘Biciklirajmo biciklističkom’, a to je zapravo
nastavak prošlogodišnje akcije Odsjeka prevencije koja se sastoji
u podjeli letaka vozačima bicikla o pravilnim ponašanjima
biciklista u prometu. Prometni policajci tu akciju poduzimaju na
svim lokacijama, a trenutno na južnoj strani nogostupa Vukovarske
ulice na dionici od Ulice kneza Trpimira do Gajevog trga, gdje su
pješaci ometani od biciklista, kao i u zoni kružnog toka
Đakovština, gdje se vozači bicikla voze nogostupom, a zatim
nastavno zebrom, što je za njih vrlo opasno, jer ih vozači ne
očekuju”, kažu u prometnoj policiji.
Kazne policije mogu očekivati i biciklisti koji voze kolnikom u
ulicama gdje postoji biciklistička staza, a iz prometa će se
isključivati neosvijetljeni biciklisti u večernjim i noćnim
satima, kao i oni pod utjecajem alkohola.
“Biciklisti koji se od prvog sumraka do potpunog svanuća
kreću po javnoj cesti moraju imati na sebi reflektirajući prsluk,
uz prednje bijelo i stražnje crveno svjetlo na biciklu”,
napominju u prometnoj policiji.
Inače, policijska statistika kaže kako su biciklisti u 2011.
godini sudjelovali u 67 prometnih nesreća, od
kojih su oni izazvali 48 nesreća. Jedan je biciklist poginuo,
devet je teško ozlijeđenih, a 39 lakše.
Najčešća pogreška biciklista kod prometne nesreće je
nepropisno uključivanje u promet. Iz prometne
policije poručuju i kako na određenim dionicama pješaci hodaju
biciklističkim stazama, npr. Prolaz Ante Slavičeka i Kralja Petra
Svačića od Vukovarske do Cara Hadrijana, a razlog može biti, kažu
u Policiji, što pješaci nisu svjesni da se kreću po
biciklističkoj stazi.
[span class=attention]Opremite
svoje bicikle – policija vreba na vas[/span]
“Skrenuli smo pozornost Odjeku za promet Grada Osijeka da je
potrebno na određenim dionicama biciklističkih staza postaviti,
tj. obilježiti više žutih simbola bicikla kako ne bi bilo takvih
prekršaja pješaka”, kažu u prometnoj policiji.
Svaki dan iz trgovina na gradske ulice izlazi stotinjak novih
bicikala
S prvim sunčanim zrakama i nešto višim temperaturama Osječani su
pohrlili u trgovine bicikala, a trgovci u gotovo svakoj od
specijaliziranih trgovina dnevno prodaju i više od deset
bicikala.
Kada se tome pridodaju bicikli koji se prodaju u trgovačkim
centrima, zaključujemo da posljednjih dana na gradske ulice
svakodnevno izlazi gotovo stotinu novih bicikala. Kako kaže
Goran Balen, voditelj prodaje trgovine Rog Joma,
najviše se traže modeli u cjenovnom razredu od 2.000 do 4.000
kuna.
“Prijašnjih godina najviše su se tražili vrlo jeftini bicikli
i najviše se gledalo na cijenu. No očito su se i kupci opametili
pa se sada ta klasa najjeftinijih modela preskače i kupuju se
kvalitetniji bicikli koji će godinama služiti bez problema. Mi i
dalje nudimo i te vrlo povoljne bicikle, ali ih ne preporučujemo
nekome tko će na biciklu prelaziti više kilometara i koristiti ga
svakodnevno. Što se tiče izvedbe, najviše se traže gradski
bicikli s povišenim upravljačem, udobnim sjedalom, blatobranima i
svom opremom”, objašnjava Balen.
Velik je interes i za takozvani proljetni servis bicikla koji
podrazumijeva pregled kompletnog bicikla, uštimavanje mjenjača i
kočnica te podmazivanje i “utezanje” bicikla za novu sezonu.
Takav servis u Rog Jomi stoji 120 kuna.
[span class=attention]Ove
subote biciklijada Mladost 2012.[/span]
Tekst: I.Sekol (Glas Slavonije)