Četiri milijuna posjetitelja – dokaz uspjeha Portanove

Najveći trgovački centar Slavonije i Baranje - Portanova, obilježio je ovih dana prvi rođendan. Centar je od prvog dana rada postavio visoke standarde usluge u trgovini te ga svakodnevno posjećuje u prosjeku 12 tisuća ljudi. Osim toga, izrastao je u respektabilnog poslovnog subjekta u kojem svakoga dana prihod ostvaruje stotinjak zakupaca i oko tisuću zaposlenika.

Portanova je postala i centardruštvenog života Osijeka i šire okolice. O rezultatima prve godine rada, novostima i planovima razgovarali smo s Antunom Bilošem, direktorom Portanove.

Jeste li zadovoljni prvom godinom rada Trgovačkog centra Portanova?

U subotu, 24. ožujka, bilo je točno 12 mjeseci od otvorenja Portanove. Naša očekivanja, koja smo zacrtali kroz projekt Portanove, načelno su ostvarena. Naravno, svjesni smo ekonomske situacije, kako u cijelom svijetu tako i gradu Osijeku i regiji u kojoj živimo i radimo, i s takvim promjenama na tržištu ostvarili smo uglavnom sve što smo i planirali u prvoj godini rada. Konkretno, prometom zakupaca smo zadovoljni, posebice na kraju prošle i početkom ove godine, kada je bilo i iznimnih rezultata. A također i svim onim deriviranim indikatorima koji iz toga proizlaze, prihodom tvrtke Amplitudo i cijele grupacije. Ovih dana s našim prvim rođendanom poklopio se i podatak da smo zabilježili četirimilijuntog posjetitelja Portanove.

[span class=camera]GALERIJA: Prvi rođendan Portanove[/span]

Modna kategorija najbolje posluje

Je li za vas i financijski bila uspješna prva godina?

Apsolutno. Financijske projekcije koje smo planirali prije godinu dana su ostvarene. Jasno, kada smo počeli planirati projekt Portanove 2007. godine nismo mogli znati što će se sve događati (recesija) i te projekcije nisu ostvarene. Uostalom, nisu ostvarene gotovo nikome na svijetu, pa ni mi ne možemo biti iznimka.

Poznato mi je da redovito analizirate sve statističke pokazatelje – od broja posjetitelja do prihoda zakupaca. Koja branša najbolje posluje u centru?



Za financijske analize podijelili smo centar u šest kategorija, u smislu komunikacije prema krajnjim potrošačima i posjetiteljima i najizdašnija je modna kategorija – moda i modni dodaci. To je i logično jer tih zakupaca i imamo najviše. Prilično velik postotak u ukupnom prihodu otpada na kategoriju prehrane, najviše zbog hipermarketa Konzum, koji je i najveći zakupac u Portanovi, jer prodaje svakodnevne potrepštine na pet tisuća kvadrata.[desno]Obiteljski ugođaj
Krajem prošle godine proveli smo istraživanje očekivanja i zadovoljstva naših posjetitelja. Bio sam vrlo ugodno iznenađen rezultatima. Posjetitelji su, osim toga što ih naravno zanima šoping i zabava u centru, istaknuli toplu i ugodnu atmosferu. Jedan od ciljeva bio nam je stvoriti u Portanovi obiteljski ugođaj, i drago mi je da su to posjetitelji osjetili.[/desno]

I prije otvaranja Portanove uspostavili ste dobru komunikaciju putem društvenih mreža. Koliko je to za vas bio koristan potez?

Godinu dana prije otvaranja Portanove pokrenuo sam tu komunikaciju, budući da je ona razmjerno troškovno efikasna, a koristi je prilično velik broj osoba. Pokrenuli smo web sjedište i Facebook profil, proširili smo komunikaciju s tom populacijom i preko Twittera, imamo svoj i Youtube kanal na koji stavljamo videozapise o događajima u Portanovi, a odnedavno smo prihvatili i Google +. Na Facebooku imamo 28 tisuća fanova i specifičnu grupu prijatelja s kojom se može gotovo trenutačno komunicirati. Od naših fanova se možemo informirati vrlo brzo, efikasno i jeftino o tome kako oni razmišljaju o ponudi centra, eventima koje pripremamo, odgovaraju li im popusti… Dakle, sve ono što bi nas zanimalo, a za što se u ovoj branši moraju izdvajati velika sredstva za klasično offline istraživanje tržišta, zahvaljujući društvenim mrežama možemo doznati brzo i uz mala ulaganja. Istina, to nije znanstveno istraživanje tržišta, ali je dobar indikator idemo li u pravom smjeru. Facebook je, kao poslovna platforma, odnedavno omogućio i detaljnije praćenje i upravljanje tim profilom. Sve što marketing tim Portanove stavi na profil, možemo pratiti, vidjeti koliku ta informacija ima viralnost. Vidimo dokle je došla, čak i do prijatelja naših prijatelja. Informacija se time prenosi gotovo eksponencijalno, a mi možemo znati koliko ljudi o tim informacijama priča i iz tih podataka generiramo viralnost pojedinog posta (informacije). Prema podacima koje imamo, posjetitelje u Portanovu najviše privlače ponuda centra te posebne akcije, popusti, nagrađivanja, bonovi, vaučeri i slično. A definitivno se može reći da je glavni ‘driver’ riječ – popust.

portanova_rodendan_subota_24_03_2012_sib

H&M na dvije etaže

Kakve se novosti mogu očekivati u Portanovi? Hoće li biti preslagivanja zakupaca?

Najvažnija novost dogodit će se 13. travnja kada je otvaranje trgovine H&M na dvije etaže, na više od dvije tisuće četvornih metara. Na osnovi dosadašnjih primjera iz Zagreba očekujemo da će otvaranje H&M-a za cijeli centar, sve zakupce Portanove, imati pozitivan efekt, s povećanjem broja posjetitelja, a time i prodaje.

U centru će eventualno biti nekih promjena, ali sigurno ne tako velikih kao što je dolazak H&M-a. U svijetu je uobičajeno da se u sličnim centrima kakav je naš godišnje od tri do pet posto zakupaca promijeni. Sigurno će biti preslagivanja i relokacija zakupaca unutar centra zbog, primjerice, grupiranja trgovina iste branše itd. Ići ćemo i u jačanje gastroponude. Uspješan je bio potez otvaranje Waldingera na drugom katu centra, kojemu je značajno obogaćena ponuda. Dali smo tom zabavnom dijelu ponude, koja radi i nakon zatvaranja centra u 21 sat, novu notu, uz Cinestar, bowling, casino, restorane brze hrane i a la carte. Svakako vrijedi istaknuti i podatak da je britanski modni brand New Look, koji nam je stigao početkom ožujka, upravo u Portanovi otvorio svoju prvu hrvatsku poslovnicu.

[span class=attention]H&M otvara svoja vrata 13. travnja[/span]

[blockquote]Još uvijek u ekspanziji
– I u idućem razdoblju nastojat ćemo nastaviti raditi istim tempom kao i prvih 12 mjeseci. Sada smo nešto iskusniji i možemo biti precizniji u svim aktivnostima koje pripremamo. Naš je plan činiti sve kako bi se broj posjetitelja i kupaca i dalje povećavao. Naime, od otvorenja centra do sada gotovo je svaki mjesec bio bolji od prethodnog. Znači da smo još u fazi ekspanzije i definiranja područja našeg obuhvata. Ubuduće ćemo širiti područje naše komunikacije. Već sada imamo kupce iz inozemstva, a uz otvaranje H&M-a računamo na novu skupinu potrošača.[/blockquote]

Tekst: Igor MIKULIĆ (Glas Slavonije)
Foto: SiB.hr arhiva

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari