Najveći trgovački centar Slavonije i Baranje - Portanova, obilježio je ovih dana prvi rođendan. Centar je od prvog dana rada postavio visoke standarde usluge u trgovini te ga svakodnevno posjećuje u prosjeku 12 tisuća ljudi. Osim toga, izrastao je u respektabilnog poslovnog subjekta u kojem svakoga dana prihod ostvaruje stotinjak zakupaca i oko tisuću zaposlenika.
Portanova je postala i centardruštvenog života Osijeka i šire okolice. O rezultatima prve godine rada, novostima i planovima razgovarali smo s Antunom Bilošem, direktorom Portanove.
Jeste li zadovoljni prvom godinom rada Trgovačkog centra Portanova?
– U subotu, 24. ožujka, bilo je točno 12 mjeseci od otvorenja Portanove. Naša očekivanja, koja smo zacrtali kroz projekt Portanove, načelno su ostvarena. Naravno, svjesni smo ekonomske situacije, kako u cijelom svijetu tako i gradu Osijeku i regiji u kojoj živimo i radimo, i s takvim promjenama na tržištu ostvarili smo uglavnom sve što smo i planirali u prvoj godini rada. Konkretno, prometom zakupaca smo zadovoljni, posebice na kraju prošle i početkom ove godine, kada je bilo i iznimnih rezultata. A također i svim onim deriviranim indikatorima koji iz toga proizlaze, prihodom tvrtke Amplitudo i cijele grupacije. Ovih dana s našim prvim rođendanom poklopio se i podatak da smo zabilježili četirimilijuntog posjetitelja Portanove.
[span class=camera]GALERIJA: Prvi rođendan Portanove[/span]
Modna kategorija najbolje posluje
Je li za vas i financijski bila uspješna prva godina?
– Apsolutno. Financijske projekcije koje smo planirali prije godinu dana su ostvarene. Jasno, kada smo počeli planirati projekt Portanove 2007. godine nismo mogli znati što će se sve događati (recesija) i te projekcije nisu ostvarene. Uostalom, nisu ostvarene gotovo nikome na svijetu, pa ni mi ne možemo biti iznimka.
Poznato mi je da redovito analizirate sve statističke pokazatelje – od broja posjetitelja do prihoda zakupaca. Koja branša najbolje posluje u centru?
– Za financijske analize podijelili smo centar u šest
kategorija, u smislu komunikacije prema krajnjim potrošačima i
posjetiteljima i najizdašnija je modna kategorija – moda i modni
dodaci. To je i logično jer tih zakupaca i imamo najviše.
Prilično velik postotak u ukupnom prihodu otpada na kategoriju
prehrane, najviše zbog hipermarketa Konzum, koji je i najveći
zakupac u Portanovi, jer prodaje svakodnevne potrepštine na pet
tisuća kvadrata.[desno]Obiteljski
ugođaj
Krajem prošle godine proveli smo istraživanje očekivanja i
zadovoljstva naših posjetitelja. Bio sam vrlo ugodno iznenađen
rezultatima. Posjetitelji su, osim toga što ih naravno zanima
šoping i zabava u centru, istaknuli toplu i ugodnu atmosferu.
Jedan od ciljeva bio nam je stvoriti u Portanovi obiteljski
ugođaj, i drago mi je da su to posjetitelji osjetili.[/desno]
I prije otvaranja Portanove uspostavili ste dobru komunikaciju putem društvenih mreža. Koliko je to za vas bio koristan potez?
– Godinu dana prije otvaranja Portanove pokrenuo sam tu komunikaciju, budući da je ona razmjerno troškovno efikasna, a koristi je prilično velik broj osoba. Pokrenuli smo web sjedište i Facebook profil, proširili smo komunikaciju s tom populacijom i preko Twittera, imamo svoj i Youtube kanal na koji stavljamo videozapise o događajima u Portanovi, a odnedavno smo prihvatili i Google +. Na Facebooku imamo 28 tisuća fanova i specifičnu grupu prijatelja s kojom se može gotovo trenutačno komunicirati. Od naših fanova se možemo informirati vrlo brzo, efikasno i jeftino o tome kako oni razmišljaju o ponudi centra, eventima koje pripremamo, odgovaraju li im popusti… Dakle, sve ono što bi nas zanimalo, a za što se u ovoj branši moraju izdvajati velika sredstva za klasično offline istraživanje tržišta, zahvaljujući društvenim mrežama možemo doznati brzo i uz mala ulaganja. Istina, to nije znanstveno istraživanje tržišta, ali je dobar indikator idemo li u pravom smjeru. Facebook je, kao poslovna platforma, odnedavno omogućio i detaljnije praćenje i upravljanje tim profilom. Sve što marketing tim Portanove stavi na profil, možemo pratiti, vidjeti koliku ta informacija ima viralnost. Vidimo dokle je došla, čak i do prijatelja naših prijatelja. Informacija se time prenosi gotovo eksponencijalno, a mi možemo znati koliko ljudi o tim informacijama priča i iz tih podataka generiramo viralnost pojedinog posta (informacije). Prema podacima koje imamo, posjetitelje u Portanovu najviše privlače ponuda centra te posebne akcije, popusti, nagrađivanja, bonovi, vaučeri i slično. A definitivno se može reći da je glavni ‘driver’ riječ – popust.
H&M na dvije etaže
Kakve se novosti mogu očekivati u Portanovi? Hoće li biti preslagivanja zakupaca?
– Najvažnija novost dogodit će se 13. travnja kada je otvaranje trgovine H&M na dvije etaže, na više od dvije tisuće četvornih metara. Na osnovi dosadašnjih primjera iz Zagreba očekujemo da će otvaranje H&M-a za cijeli centar, sve zakupce Portanove, imati pozitivan efekt, s povećanjem broja posjetitelja, a time i prodaje.
U centru će eventualno biti nekih promjena, ali sigurno ne tako velikih kao što je dolazak H&M-a. U svijetu je uobičajeno da se u sličnim centrima kakav je naš godišnje od tri do pet posto zakupaca promijeni. Sigurno će biti preslagivanja i relokacija zakupaca unutar centra zbog, primjerice, grupiranja trgovina iste branše itd. Ići ćemo i u jačanje gastroponude. Uspješan je bio potez otvaranje Waldingera na drugom katu centra, kojemu je značajno obogaćena ponuda. Dali smo tom zabavnom dijelu ponude, koja radi i nakon zatvaranja centra u 21 sat, novu notu, uz Cinestar, bowling, casino, restorane brze hrane i a la carte. Svakako vrijedi istaknuti i podatak da je britanski modni brand New Look, koji nam je stigao početkom ožujka, upravo u Portanovi otvorio svoju prvu hrvatsku poslovnicu.
[span class=attention]H&M otvara svoja vrata 13. travnja[/span]
[blockquote]Još uvijek u ekspanziji
– I u idućem razdoblju nastojat ćemo nastaviti raditi istim
tempom kao i prvih 12 mjeseci. Sada smo nešto iskusniji i možemo
biti precizniji u svim aktivnostima koje pripremamo. Naš je plan
činiti sve kako bi se broj posjetitelja i kupaca i dalje
povećavao. Naime, od otvorenja centra do sada gotovo je svaki
mjesec bio bolji od prethodnog. Znači da smo još u fazi
ekspanzije i definiranja područja našeg obuhvata. Ubuduće ćemo
širiti područje naše komunikacije. Već sada imamo kupce iz
inozemstva, a uz otvaranje H&M-a računamo na novu skupinu
potrošača.[/blockquote]
Tekst: Igor MIKULIĆ (Glas Slavonije)
Foto: SiB.hr arhiva