Kažnjavajte bicikliste, ali tek kada staze postanu prohodne

Iako je infrastruktura svakog dana sve bolja te se grade i uređuju biciklističke staze i trake, u Osijeku nije lako biti biciklist.

Iako je infrastruktura svakog dana sve bolja te se grade i uređuju biciklističke staze i trake, u Osijeku nije lako biti biciklist.

Problema je mnogo, od neuređenih i previsokih rubnjaka, preko stupova, semafora, građevinskog materijala i parkiranih automobila na biciklističkim stazama, sve do pješaka kojima nije jasno da ne bi trebali hodati biciklističkom stazom.

Za pisanje ove reportaže provozali smo se biciklom gotovo 20 kilometara ulicama grada, od čega smo gotovo sve kilometre napravili nekom od biciklističkih staza ili traka. Iako bi “đir” biciklističkim stazama trebao biti bezbrižan i opušten, problemi su počeli već nakon prvih metara. Tako, primjerice, u Gundulićevoj na biciklističku stazu izviruju parkirana vozila i tako ju sužavaju, a na pojedinim mjestima zauzimaju i cijelu širinu trake.

Vožnja novom trakom za bicikliste u Strossmayerovoj ulici slično je iskustvo, vozač je svoj automobil parkirao na usku biciklističku traku odmah do polupraznog parkirališta. Tu su i pješaci, kojima žuta traka i simbol bicikla ne znače mnogo pa je opasan slalom oko pješaka nužan, baš kao i na promenadi gdje je taj problem posebno izražen vikendom, kada brojni sugrađani odlaze na šetnju uz Dravu.

[span class=attention]Preventivne i represivne akcije policije prema sve brojnijim biciklistima[/span]

Problem predstavlja i nepovezanost pojedinih postojećih dionica na mjestima gdje bi se sa samo nekoliko stotina dodatnih metara mogla dobiti neprekinuta mreža biciklističkih staza. Taj problem uskoro će se riješiti na spoju Vukovarske, Trpimirovom prema cestovnom mostu.

Kada govorimo o neobičnim rješenjima na pojedinim mjestima, teško je ne spomenuti semafor koji se nalazi doslovce na pola biciklističke staze u Hadrijanovoj, kao i 6-metarsku skulpturu žirafe postavljenu na biciklističku stazu na Trgu Bana Jelačića.

Osim žirafe nasred staze, nejasno je i zašto je biciklistička staza u Divaltovoj građena slaganjem kamenih kocaka zbog kojih je vožnja i na solidnijem brdskom biciklu neudobna i vozaču dobrano protrese kosti. K tomu, kocke su na mnogim mjestima propale, nastala su ulegnuća od vožnje automobila i parkiranja na biciklističkoj stazi.

[blockquote]Problem je u glavama
Tehničkih problema i fizičkih prepreka još je mnogo i nemamo prostora kako bi ih sve nabrojali, ali za svaku je pohvalu težnja Grada da se stvari pomaknu na bolje te da se ulaže u biciklističke staze i ostalu potrebnu infrastrukturu. Uz sve spomenute probleme, najveći su ipak ljudi, naši sugrađani, koji svojim ponašanjem itekako škode suživotu biciklista, pješaka i vozača automobila. Biciklistička staza može se izgraditi u kratkom roku, ali vozačku i biciklističku kulturu ponekad se čini uzaludnim očekivati. Ipak, biciklisti su često meta policijskih patrola, a zbog kažnjavanja biciklista već je organiziran prosvjed u Zagrebu.[/blockquote]

[blockquote]Prosvjed i u Osijeku
Nakon prosvjeda biciklista u Zagrebu, biciklisti će svoje nezadovoljstvo izraziti i na ulicama Osijeka, najavio je Igor Dačić iz udruge BikeMyDay. Prosvjedovat će se zbog pomanjkanja kulture i policijske represije, kojoj ne prethodi edukacija, kaže Dačić. “Drago nam je što je u Zagrebu bio odličan odaziv, a u Osijeku ćemo tražiti rješavanje nelogičnosti poput stupova i semafora na stazama, visokih rubnjaka, problema parkiranja i slično. Želimo pokazati da smo tu, da nas ima, da je na ulicama svakodnevno nekoliko tisuća biciklista i da smo i mi sudionici u prometu koji imaju svoja prava”, najavio je.[/blockquote]

U subotu (07.04.) udruga BikeMyDay organizira sajam rabljenih bicikala i opreme. Više informacija ovdje.

Ivan SEKOL (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari