Nadvožnjak nije siguran za promet, najjeftinije je – srušiti ga

Nadvožnjak preko južne obilaznice kod čvora Frigis (Portanova), stariji od dva postojeća, u lošem je stanju i možda će se morati srušiti!

Nadvožnjak preko južne obilaznice kod čvora Frigis (Portanova), stariji od dva postojeća, u lošem je stanju i možda će se morati srušiti!

Upozorio je na to gradski vijećnik Josip Škorić, koji je ujedno i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. Pojašnjava da je inspekcija cestovnog prometa dovela u pitanje stabilnost nadvožnjaka na toj županijskoj cesti.

Rade se dodatna ispitivanja, a Grad treba biti spreman na najcrnji scenarij. Lako je moguće da se nalazom utvrdi da ga je jeftinije srušiti i sagraditi novi, nego ga obnavljati“, kaže Škorić.

Ako se bude morao rušiti, predlaže da se deniveliranim kružnim tokom povežu dva postojeća prometna pravca (nadvožnjaka), i to dok su u tijeku radovi na proširenju južne obilaznice. Na problem je prvi upozorio ŽUC nakon što su uočena oštećenja nastala tijekom zime. Ravnatelj ŽUC-a Tihomir Glavaš pojašnjava kako je sukladno zakonu (križanje s cestom višeg ranga) oštećeni nadvožnjak u ingerenciji HC-a.

Postavili smo ograničenje na pet tona, kako bismo spriječili teške kamione, odnosno veliko opterećenje nadvožnjaka da ne bude neželjenih posljedica. Inspekcija cestovnog prometa zatražila je dodatna ispitivanja, koja radi IGH, kako bi se vidjelo koliko opterećenje objekt može izdržati“, kaže Glavaš.

Inače, riječ je o jednom o prvih objekata građenih na trasi obilaznice, koji datira iz 1978./79. godine. Cijelo je to čvorište (ujedno križanje dvije državne ceste), dodaje Glavaš, loše izvedeno. Stoga se, kaže, već više puta predlagala gradnja kružnog toga, što podrazumijeva rušenje bar jednog nadvožnjaka.

Ideja je dobra, a time se ujedno smanjuju i dužine petlji za južni kolnik. Trebalo bi analizirati troškove, no ako ostane ovako kako je sada, sigurno ćemo imati loše rješenje. HC bi se trebao odlučiti za racionalniju – što ne znači i jeftiniju – varijantu, kojom će se osigurati funkcionalnost i sigurnost prometa na duže razdoblje“, zaključuje ravnatelj ŽUC-a.
[blockquote]Gradi se i manji kružni tok

ŽUC je, zbog brojnih nesreća, već napravio rekonstrukciju raskrižja kod petlje zapadne obilaznice (spriječili prelazak raskrižja i lijevo skretanje). Time je problem “spušten” na produžetak Svilajske. “Ne čekajući HC naručili smo projekt za rekonstrukciju toga raskrižja, na način da se izgradi kružni tok. No, ostaje kao problem priključak Portanove. Izgradnjom velikog kružnog toka koji bi spojio dvije državne ceste potpuno bi se anulirao taj problem, a naš se projekt uklapa u takvo rješenje cijelog raskrižja. Ako ostane ovako, bit će potreban kružni tok kod Portanove”, zaključuje.[/blockquote]


TEKST: Mario MIHALJEVIĆ (Glas Slavonije)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari