upitno i vrijeme snimke

VAR ili VARanje!? Marić jednu snimku pokazao na konferenciji, a drugu uživo na utakmici

Luka Stanzl/PIXSELL

Ne smiruju se strasti nakon dvojbenih odluka sudaca u derbiju Osijeka i Dinama

Ne smiruju se tenzije oko, u najmanju ruku, dvojbenih penala za Dinamo u utakmici protiv Osijeka. Dok je za drugi penal nedvojbeno snimkom iz drugog kuta dokazano kako udarca igrača Osijeka prema Dini Periću uopće nije bilo, sad su se pojavile i dodatne informacije vezane uz prvu najstrožu kaznu.

Bruno Marić slavodobitno je po prvi puta pokazao snimku iz VAR sobe u kojoj su pokazali komunikaciju unutar sobe za vrijeme analize da li se radilo ili ne o igranju rukom Darka Nejašmića unutar šesnaest metara. Sama snimka, na kojoj je bitno reći kako se ne vidi sami početak i kraj snimke, traje 1:34 minute dok je od trenutka udarca lopte u ruku i poziva sucu Zebecu da ide pogledati samu snimku prošlo svega 9 sekundi više. Nameće se pitanje kako je VAR soba u svega nekoliko sekundi uspjela pripremiti snimku i povući linije što se nije vidjelo niti u prijenosu niti na snimci koju je pokazivao Bruno Marić? Ukoliko znamo da u VAR sobi postoji samo jedan tehničar, pravo je pitanje tko je i još važnije kad povukao famozne linije koje se koriste za zaleđe. Sami pregled snimke suca Zebeca trajao je oko 60 sekundi i za to vrijeme tehničar u niti jednom trenu nije pokazao famozne linije već je sudac isključivo gledao da li je postojao prekršaj, odnosno igranje rukom igrača Osijeka.

Kada je riječ o linijama, za razliku od velikih svjetskih natjecanja i jačih europskih liga, u HNLu se VAR tehnologija temelji na snimkama s kamera koje se koriste za prijenos utakmice. Linije koje se koriste kod utvrđivanja offsidea ili u ovom slučaju pozicije igrača u odnosu na liniju šesnaesterca rade se ručno i prikazuju kao grafički element preko snimke. Da bi one bile relevantne u obzir se mora uzeti milimetarski točna pozicija kamere u odnosu na teren, visina odnosno kut pod kojim snima u odnosu na teren i između ostaloga fokalna duljina objektiva u trenutku snimanja kako bi se eliminirale distorzije koje utječu na perspektivu kod gledatelja prilikom prikaza točne pozicije igrača u odnosu na teren.

>> Kriterij i “kriterij” – evo kako sudački stručnjaci mijenjaju priču

Drugo je pitanje odabira kadra. Tako je u samom prijenosu kao trenutak udarca lopte u ruku sucu Zebecu pokazana jedna fotografija, dok je Bruno Marić u svom izlaganju pokazao potpuno drugu fotografiju nastalu trenutak odnosno frame kasnije. 

*Donju fotografija prikazao je VAR tijekom utakmice dok je gornju fotografiju Bruno Marić pokazao na konferenciji za medije

>> Pogledajte još jednom jedanaesterce za koje je Bruno Marić ustvrdio da su “čisti kao suza”

Prema pravilima IFAB – The international football association board u kojem je opisan VAR protokol, isti jasno kaže kako se prvotna odluka koju sudac donese neće promijeniti osim ako pregled snimke jasno pokaže kako je odluka bila “jasno i očigledno pogrešna”. Zanimljivo, u oba osječka slučaja VAR nikako nije mogao nedvosmisleno utvrditi pogrešku, a suci Zebec i Bebek su promijenili odluku na terenu.

Neosporno je kako je Darko Nejašmić igrao rukom, no sporno je očito manipuliranje snimkama i zbog toga je NK Osijek i izdao oštro priopćenje i zatražio zaštitu od najviših instanci hrvatskog nogometa koje zasad mudro šute.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari