Sve informacije iz bilo kakvih vaših razgovora, pretraživanja ili aplikacija se obrađuju i prodaju, kaže šibenski haker
”Pričala sam nekidan s prijateljicom o tome da bih htjela kupiti
novi kaput. Niti sam ga pretraživala na internetu, niti sam dotad
šetala po dućanima u potrazi za njim, a sutradan su mi na
mobitelu počele iskakati reklame o kaputima na sniženju. Kako je
to moguće? Imam osjećaj kao da me netko uhodi”.
Riječi su to čitateljice
Šibenskog portala koja je htjela ostati
anonimna, ali ju zanima odgovor na pitanje, jer nije ona prva ni
posljednja kojoj se takva situacija dogodila.
“Sve informacije se obrađuju i prodaju”
Šibenski haker, IT stručnjak Denis Periša
objasnio je kako oglašivači dolaze do potencijalne publike i
odgovorio na pitanje žene iz teksta: uhode li nas?
“Sve informacije iz bilo kakvih vaših razgovora, pretraživanja
ili aplikacija, čak i dejting aplikacija, kasnije se obrađuju i
prodaju. To je glavni izvor aplikacijama za koje vi mislite da su
besplatne. Ništa nije besplatno”, kaže Periša, ali objašnjava da
mobiteli, ali ni drugi uređaji, ne prisluškuju naše razgovore.
Glas ne prisluškuju?
“To je kao deja-vu. Možda se ne sjećate, ali sigurno ste googlali
ili je čak izletjelo negdje prije, a vi ste duže zadržali pogled
na tom proizvodu ili kategoriji proizvoda”, kaže haker i navodi
razloge zbog kojih vjeruje da pametni telefoni i kompjuteri ne
prisluškuju naš glas.
“Prvo, baterija bi vam se brzo potrošila, drugo, ugrijao bi se
mobitel, i treće, osjetilo bi se previše potrošnje na podatkovnim
megabajtima. Dakle, glasovno ne prisluškuju, ali prate sve što
radite online. Sve se to akumulira i kasnije preprodava kao
tržišni ‘tailored-add’. To je danas jednostavno tako i ne treba
se bojati”, tvrdi Denis Periša.