Uvodi se oznaka za sigurnu online kupnju

Na danas održanoj plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu, u sklopu Akta o digitalnom tržištu, usvojeni su amandmani Biljane Borzan o sigurnijoj i online kupnji i jeftinijoj dostavi.


Borzan je predložila uvođenje prepoznatljive oznake sigurne
online kupovine za trgovce sa sjedištem u Europskoj uniji.

Trgovci sa sjedištem u EU su obvezatni pridržavati se
strogih pravila. Oni između ostalog, moraju prihvatiti povrat
robe u roku 14 dana od prodaje, bez objašnjenja kupca zašto su je
vratili. To je naravno pošteno prema kupcima jer kupuju na
neviđeno, ali stvara velike troškove trgovcu. Ideju za uvođenje
oznake za sigurnu internet kupovinu sam dobila upravo od
hrvatskih online trgovaca. Naime, žalili su mi se da budući da
imaju sjedište Europskoj uniji, obvezatni su se pridržavati
pravila, dok se njihovi konkurenti iz Švicarske, Sjedinjenih
Američkih Država ili država Azije predstavljaju kao povoljni, a
nerijetko varaju kupce
– kaže Borzan.

S druge pak strane, više od 60 posto građana Europske unije boji
se kupovati online jer nisu sigurni koja su im prava u slučaju
problema. Prosječnom potrošaču je vrlo teško odrediti ima li
online trgovac sjedište u Europskoj uniji. Čak ni web stranice s
domenom .eu, .hr ili co.uk ne jamče europsku lokaciju trgovca i
zbunjuju potrošače. A da ne pušu na hladno, pokazuje i podatak da
samo prilikom kupnje digitalnih sadržaja godišnje ih se ošteti za
64 milijarde eura.

Uvođenjem prepoznatljive oznake kakva sad postoji za online
ljekarne, kupci će lakše prepoznati kod koga mogu s povjerenjem
kupovati, a pošteni trgovci će biti privilegirani u srazu s
konkurencijom koja se ne pridržava europskih direktiva. Jako sam
zadovoljna što je ideja na kojoj radim već godinu dana konačno
usvojena
– kazala nam je Borzan.

Borzan je predložila i da troškovi dostave budu obračunati jasno
i transpartentno. Premda Direktiva o uslugama zabranjuje svaki
oblik diskriminacije na zajedničkom tržištu te zahtjeva da
e-trgovci potrošaču ne naplaćuju više od stvarnog troška dostave,
i dalje imamo nelogične primjere poput činjenice da dostava
paketa od dva kilograma unutar Njemačke za rutu od 600 km iznosi
oko sedam eura, a dostava iz Njemačke u Nizozemsku za rutu od 40
km oko 17 eura.

Kupovina na daljinu i online kupovina su najčešći razlog
pritužbi europskim potrošačkim centrima. Europska komisija
obećaje povećanje on-line trgovine s trenutačnih 5 posto na 15
posto i siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. To je
sve lijepo, ali jedno nam mora biti jasno: ne možemo očekivati
veliki rast online tržišta dok se god kupci boje da bi umjesto
mobitela mogli dobiti ciglu
– zaključila je Borzan.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari