Samo su neki od projekata što su se našli u prijedlogu ideja za poboljšanje gradske turističke ponude koji je nedavno gradskoj upravi uputila Turistička zajednica Grada Osijeka.
“Imamo još ideja, no za ova tri projekta već su poduzeti konkretni koraci, te ćemo ih, među ostalima, kandidirati za pretpristupne fondove EU. Tu su i neke naše stalne zadaće poput obnove Tvrđe; posebno me raduje konačno skoro otvorenje Kužnog pila”, kaže Damir Macanić, direktor TZ-a. Za prvi među njima, nazvan “Slavni osječki most 1566.-1686.”, već za koji dan očekuje se realizacija prvog djela projekta – postavljanje ploča s opisom i povijesnim detaljima o legendarnom Sulejmanovom 8-kilometarskom mostu od Osijeka do Darde izgrađenom u 17 dana.
“Taj se most nalazi u svim povijesnim zapisima i putopisima, u vojnim strategijama na svim jezicima, a u ono doba glasio je za osmo svjetsko čudo”, ističe Macanić. Sljedeći korak projekta je – izgradnja replike 20-metarskog segmenta slavnog mosta! To bi se radilo u suradnji s Mađarima, a dio mosta bio bi smješten odmah uz Tvrđu. Zanimljivo, jedna je nizozemska organizacija proljetos boravila u Slavoniji te ucrtala pješačku “Trasu Sulejmana” koja vodi od Istanbula do Beča.
I taj, kao i drugi veliki projekt, izgradnja replike tradicionalne vodenice (op SiB.hr – ideju za vodenicu izvorno je dala Ekološka udruga Vodenica) – pojašnjava Macanić – temeljeni su na poznatoj tezi: “Moramo ponuditi ono po čemu smo drukčiji, jedinstveni”. A to, realno, nisu ni secesija (premda se i obnova secesijskih vrtova našla na popisu projekta), ni barok Tvrđe.
“Počekom 20. stoljeća u luci kod Galije, koja je tada bila tranzitna luka (tu je bila industrija, pivovara…), bilo je oko 60 vodenica/mlinova, koje su bile značajne za tadašnje gospodarstvo grada. Osim toga, cijeli proces izrade vodenice, u dogovoru s Lučkom kapetanijom, Hrvatskim vodama i Hrvatskim šumama, imat će edukativnu notu, te ćemo pokušati zainteresirati mlade za tesarstvo”, zaključuje Macanić. Neke druge ideje su: elektro-turistički brod (projekt je već počeo); nastavak gradnje biciklističkih staza te izrada karte biciklističkih staza; otvaranje autokampa; Muzej pčelarstva (Osijek je kolijevka hrvatskog pčelarstva); Muzej vina ili vinoteka; Tehnički muzej; Obnova secesijskih fasada i predvrtova…
Pogledajte: Osječki
mostovi i zidine 1.
dio
Osječki
mostovi i zidine 2.
dio
Osječki
mostovi i zidine 3.
dio
Osječki
mostovi i zidine 4. dio
Tramvaj kroz Tvrđu?!
Postoji i prijedlog gradnje tramvajske pruge kroz Tvrđu koja bi služila za turistički tramvaj, a išla bi istim smjerom kao nekadašnja trasa.
“To bi bilo mjesto početka turističkih ruta, nikako aleternativni smjer za redovni promet. Kod turističkog tramvaja, koji je spor, postoji problem stajališta. Predlažemo izgradnju dva ugibališta na postojećoj mreži za turistički tramvaj, a koji bi mogli koristiti i GPP-u”, kaže Macanić, koji predlaže i izradu replike tramvaja iz 1926. godine.
Pogledajte: 127. godina osječkih tramvaja
16,4% više je noćenja nego u 2010.
13,1% više gostiju nego u 2010.
31% su strani gosti
Tekst: Mario Mihaljević (Glas Slavonije)
[important title=Prijedlog projekata za poboljšanje turističke ponude Osijeka]
– OBNOVA BAROKNE JEZGRE OSJEČKE TVRĐE (u suradnji s Agencijom za obnovu Tvrđe, Ministarstvom kulture-Konzervatorski odjel u Osijeku, Muzejom Slavonije i drugim institucijama u gradu Osijeku)
– Elektro-turistički brod (Škaro Miroslav – projekt je već započeo)
– Replika tradicionalne vodenice-mlina na rijeci Dravi (postoji početna podloga i nacrti)
– Nastavak izgradnje biciklističkih staza (trenutno je u funkciji cca 30 km uređenih biciklističkih staza u gradu Osijeku)
– Karte biciklističkih staza u gradu Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji, oznake na stazama
– Otvaranje auto kampa u Osijeku
– Muzej pčelarstva Osijek je kolijevka hrvatskog pčelarstva – pisani dokumenti i alati te drugi eksponati su već skupljeni – nužno je pronaći i urediti prostor)
– Muzej školjaka i vodenog svijeta (stalni postav izložbe djeluje već dvije godine – nužno je proširenje prostora te nabavka izložbenih vitrina i ostale opreme)
– Muzej vina (potrebno je urediti prostor – dokumentacija i izlošci su spremni)
– Tehnički muzej (Zajednica tehničke kulture već niz godina skuplja eksponate – nužno je pronaći i urediti prostor)
– Vinoteka vina Osječko-baranjske županije/Slavonije
– Replika turističkog tramvaja iz 1926. godine
– Izgradnja dijela tramvajske pruge kroz Tvrđu koja bi služila isključivo za turistički tramvaj (trasa bi išla istim pravcem kao trasa koja je postojala prije izgradnje novog dijela tramvajske pruge – južni obod osječke Tvrđe)
– Izgradnja dva ugibališta na postojećoj tramvajskoj pruzi kako bi se turistički tramvaj mogao isključiti iz redovnog prometa
– Rekonstrukcija segmenta “Sulejmanovog mosta” u dužini od cca 20 metara sa stražarskom kućicom – Info centrom (pozicija bi bila pored info ploče na desnoj obali Drave uz sjevernozapadni dio Tvrđe)
– Obnova pročelja secesijskih fasada kao i secesijskih predvrtova (kompletna dokumentacija je gotova)
– Poučne staze (secesija, barok, hortikultura na pješačkim turističkim rutama u gradu Osijeku)
– Stalna pozornica za programe na otvorenom
– Edukacija za turističke vodiče, turističke djelatnike, uposlene u hotelijerstvu i ugostiteljstvu[/important]