Inozemni uspjesi osječkih informatičara

Ovu verziju belota koja kroz sponzorirane sobe za igru i ciljani marketing spaja igrače i oglašivače te im nudi atraktivne nagrade izradila su dva Slavonca, Krunoslav Ris i Dejan Bešir iz tvrtke “K-informatika”.

Osmislili smo nov model oglašavanja i promocije pa se tako određeni proizvodi mogu promovirati kroz sponzorirane kartaške sobe, ciljani marketing, čak i stream radijskih postaja, a igračima se zauzvrat nude atraktivne nagrade. Primjerice, nagradni karton Osječkog piva nedavno je osvojila igračica iz Beograda, koja se oduševila kada joj je nagrada stigla na kućnu adresu – kažu Ris i Bešir, dvojac koji stoji iza spomenutog belota te radi i aplikacije za iPhone i iPad, Android te Symbian mobitele. Želite li zaigrati ovu verziju belota, dovoljno je otići na www.online-belot.com.

Poslovne uspjehe u svijetu modernih tehnologija bilježi i tvrtka Inchoo iz Osijeka, koja je od osnivanja sredinom 2008. godine i samo jednog zaposlenika, krajem prošle godine imala 19 zaposlenika, a plan za 2011. je zapošljavanje još pet mladih djelatnika.

Radi se o timu mladih stručnjaka koji svoje znanje i vještine ni ne pokušavaju prodati u Hrvatskoj. Njihovo tržište tamo je gdje novca ima, gdje se na naplatu ne mora čekati mjesecima i prijetiti tužbama – u Americi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Njemačkoj

Usko smo se specijalizirali za web shopove i tu smo među vodećima u svijetu kada pričamo o tehnologiji Magento. Ne svaštarimo, ne radimo portale i web stranice i time smo razvili određenu kulturu rada. Naši ljudi predavači su na važnim međunarodnim konferencijama i cijenjeni su među klijentima i kolegama stručnjacima iz cijelog svijeta – kaže 31-godišnji vlasnik tvrtke Inchoo Tomislav Bilić te dodaje kako njegova tvrtka, osnovana u jeku gospodarske krize, iz krize izlazi neokrznuta.

Escape nagrađivan za internet-marketing

Tvrtka Escape iz Osijeka najnagrađivanija je domaća tvrtka – kaže direktor Miroslav Varga – u području internet-marketinga, za koji su i specijalizirani. Escape svoje klijente pridobiva kompletnim rješenjima izrade web kataloga ili trgovina, a budući da je Escape Google certificirana tvrtka klijenti najčešće budu među prvim ponudama kada se nešto pretražuje. Rade podjednako na domaćem i inozemnom tržištu, a od zvučnijih klijenata na domaćem tržištu tu su Njuškalo, Croatia Airlines, Podravka, Lenovo, Shell Hrvatska, Generalturist… “U krizu smo prije ušli, zbog stranih klijenata, ali zato iz krize brže i izlazimo te povećavamo prihod, dobit i zaposlenost. Zaposlili bismo nove ljude, ali HZZ nam ne može osigurati profil traženog kadra niti platiti certifikate onima koje bismo zaposlili odmah da imaju te certifikate”, kaže Varga.

Mono radi za UN i banke u SAD-u

Bolnički centri, farmaceutske tvrtke i banke u SAD-u te razne agencije UN-a klijenti su Tvrtke Mono iz Osijeka, koja je web rješenja radila i za Pfizer, tvrtku koja stoji iza proizvodnje Viagre. Tvrtka registrirana 2003. godine danas ima 19 zaposlenika, a s obzirom na to da rade u sredini koja ne prati moderne trendove, problem predstavlja pronalazak educiranog kadra. Denis Sušac iz tvrtke Mono kaže kako je nezainteresiranost državnih institucija i manjak kvalitetnog kadra zbog obrazovnih programa koji nisu prilagođeni potrebama tržišta realan problem rada u Osijeku. No i preko toga se može uz mnogo rada i oslanjanje na vlastite potencijale, kaže Sušac. Mono čak 80 posto prometa ostvaruje na stranom tržištu pa se gospodarska kriza nije značajno odrazila na tvrtku, u kojoj je prosječna starost zaposlenika samo 33 godine.

TEKST: Ivica Sekol (Glas Slavonije)

Osječanka sve uspješnija u svijetu grafičkog dizajna!

24-godišnja Osječanka Maja Matas sve je uspješnija i poznatija u svijetu industrijskog i grafičkog dizajna, a njezini radovi još za vrijeme studija redovito su počeli biti nagrađivani ili uvrštavani među najbolje na različitim natjecanjima.

Mogu reći da mi je protekla godina bila do sada najuspješnija. U srpnju sam magistirirala na Studiju dizajna pri zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu, smjer Industrijski dizajn, te upisala doktorski studij na Grafičkom fakultetu u Zagrebu, smjer Grafičko inženjerstvo. Sudjelovala sam i na niz natječaja i različitih dizajnerskih događanja te s kolegom sa studija, magistrom grafičkog dizajna Krešimirom Miloložom, osnovala tvrtku Mint, koja se bavi dizajnom vizualnih komunikacija, industrijskim dizajnom, oglašavanjem i dizajn consultingom“, ističe.

Ovih dana nominirani su za prestižnu nagradu Pantone color in design awards, u američkom gradu Cinncinatiju, za seriju nove ambalaže poznatog soka Juicy. “Do sada su u fokusu mojeg rada bili namještaj, kućanski aparati i ambalaža za razne proizvode, premda sam u sklopu studija stekla multidisciplinarno znanje, koje uključuje grafičko oblikovanje, fotografiju, scenografiju, marketing, produkciju i uređenje interijera. I dalje se planiram baviti različitim vrstama dizajna, a u poslu mi iznimno pomaže aktivno znanje engleskog i njemačkog jezika, posebice kod prijava za međunarodne natječaje“, ističe Maja, koja živi na relaciji Osijek-Zagreb.

Uspjesi u 2010. godini

U protekloj godini kreativna Maja imala je niz dostignuća. Valja izdvojiti zapaženo sudjelovanje na Vienna Design Weeku (Bečkom tjednu dizajna), a istodobno je njezin studentski rad (Pernica) u Ljubljani uvršten među međunarodne radove na Bienallu industrijskog oblikovanja BIO22. Također, uvrštena je među 120 mladih i perspektivnih dizajnera ispod 30 godina iz jugoistočne Europe na manifestaciji Dan D u Zagrebu te osvojila nagradu publike kao jedini pojedinačni izlagač. Nedavno je izlagala dizajn ploča za kuhanje u Velenju, Sloveniji i u Zagrebu u društvu hrvatskih dizajnera kao finalist natječaja Bor s nama.

TEKST: Tomislav Levak (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari