Mladi voćar Stjepan Dumančić iz Osijeka proizvodnjom jabuka se bavi od 2008. godine, a i prije nego je ubrao prve plodove postao je svjestan u kakvu se nesređenu gospodarsku granu upustio.
Loša organiziranost, nepovezanost proizvođača i potpuno neuređeno
tržište značili su nesiguran plasman robe te nisku cijenu koju
olako diktiraju veliki kupci. Stoga je pokrenuo on-line burzu
voća i povrća www.bvp.hr
te se upustio u veliku avanturu objašnjavanja poljoprivrednicima
o blagodatima Interneta.
“Poljoprivredom se uglavnom bave starije osobe koje o Internetu i
računalima znaju vrlo malo ili apsolutno ništa. Ulažem velik trud
u prezentiranje ideja malim proizvođačima, trudim se gledati
situaciju njihovim očima i prezentirati projekt njima razumljivim
jezikom. Mali proizvođači u neuređenom sustavu teško plasiraju
svoju robu, a pokazalo se da je do pravih informacija i savjeta
teško doći. Htio sam povezati ponudu i potražnju, velike i male
proizvođače te velike i male kupce. Registrirani članovi u ovom
trenutku imaju više od 350 hektara zemlje”, kaže Dumančić.
Među registriranim članovima potražnja znatno nadmašuje ponudu
što znači da plasman robe ne bi trebao biti upitan. U samo
nekoliko mjeseci rada burze voća i povrća u prošloj godini
tražilo se ukupno 10.000 tona voća, a ponuđeno je bilo 140 tona.
Slično je i s povrćem kojeg se tražilo ukupno 110 tona, a
ponuđeno je bilo 40 tona. Među pedesetak registriranih članova do
sada nalaze se i veliki trgovački lanci koji ovako lakše dolaze
do robe kontroliranog podrijetla, a nerijetko potražuju velike
količine, primjerice, jabuka pa manji proizvođači mogu lako
dogovoriti prodaju kompletnog uroda. Usluga korištenja on-line
burze voća i povrća se plaća, ali iznos je simboličan u usporedbi
s onim što korisnik dobiva zauzvrat, a to je ciljano, brzo i
učinkovito trgovanje iz naslonjača.
Volim jabuke
Kao mlad i ambiciozan voćar iz “Internet generacije” Stjepan je
pokrenuo i projekt “Volim jabuke” www.volim-jabuke.com
kojim želi popularizirati jabuku među općom populacijom. Već je
snimljen promotivni film u kojem su sudjelovali slučajni
prolaznici koji su pred objektivom kamere jeli jabuke, a planira
se i niz novih aktivnosti u kojima će Osječani moći uživati u
Stjepanovim jabukama.
I.Sekol (Glas Slavonije)