Portanova - regionalni TC u Osijeku, nakon otvaranja u ožujku, već je u kolovozu zabilježila milijun posjetitelja. U ponedjeljak je objavljena vijest o dolasku još jednog brenda - na proljeće u Portanovi prodavaonicu otvara svjetski poznata kompanija H&M.
Bio je to povod za razgovor s Antunom Bilošem, direktorom
Portanove.
Kakvi su bili pregovori s predstavnicima tvrtke H&M?
Jeste li zadovoljni?
– Pregovore smo zaključili u ponedjeljak i bio sam sretan što
sam mogao objaviti vijest da na proljeće u Portanovu dolazi
H&M. Ugovor je potpisan i bit će to sedma njihova poslovnica
u Hrvatskoj. Tom širenju u našoj zemlji sigurno su pridonijeli
iznimno dobri prodajni rezultati prvih prodavaonica u Zagrebu,
koji su iznenadili i čelnike u kompaniji H&M. Proces
pregovaranja, moram priznati, bio je dosta zahtjevan jer ljudi iz
H&M-a znaju cijeniti svoju konkurentsku prednost. Točno su
znali što žele i u tim pregovorima bili su vrlo detaljni. Nije
bez razloga to što su jedan od najjačih modnih brendova u
svijetu.
Dolazak H&M-a koristit će i drugima
Što za Portanovu znači dolazak H&M-a?
– Za Portanovu bit će to višestruka korist. U prvom redu
odnosi se to na naše goste. Bilo je to vidljivo i nakon objave
ove vijesti u ponedjeljak, na našim internet-stranicama te na
našim Facebook i Twiter profilima imali smo u samo nekoliko sati
više od 400 lajkova i tridesetak komentara. Dakle, H&M-ov
dolazak u Portanovu bit će osvježenje i bitan element širenja
ponude našeg centra. Osim toga, iskustva iz drugih trgovačkih
centara pokazuju kako od ulaska H&M-a koristi imaju i drugi
zakupnici, pa i, što je u drugim poslovima gotovo nevjerojatno,
izravni konkurenti, jer svima rastu prihodi zbog povećanog
posjeta. Za Portanovu će to značiti dodatan korak u našem
profiliranju kao regionalnog trgovačkog centra. Sada smo na
slatkim mukama: gotovo nam je sav prostor – nešto više od 95
posto – u najmu zakupnika. Slijedi faza – “profinjivanje”
brendova u centru.
Znači li to i izlazak nekih zakupnika?
– Iluzorno je očekivati da svih 100 brendova funkcionira
sjajno. Neki posluju jako dobro, drugi možda ne ispunjavaju svoja
očekivanja te zbog toga dolazi do promjena. Godišnje je
uobičajeno da ih se oko pet posto mijenja – odlazi odnosno
dolazi. Radit ćemo na tome imajući na umu želje i potražnju naše
regije. U rujnu su nam došla četiri brenda – Kik, Camel Activ,
Galileo i kiosk Refan. Imat ćemo uskoro još lijepih vijesti, o
kojima sada ne mogu govoriti.
Poboljšanje gastroponude
Gotovo je sedam mjeseci od otvorenja Portanove. Jeste li
zadovoljni poslovanjem centra?
– Zadovoljni smo i posjetom i poslovanjem. O prihodima
zakupnika ipak ne mogu govoriti, no mogu reći da je velika većina
njih zadovoljna poslovanjem u Portanovi. I u pripremi ovog
projekta znanstvenim smo metodama željeli točno pokazati što
želimo i koji su nam ciljevi. Redovito pratimo niz čimbenika koji
nam daju podatke o radu centra kako bismo njime mogli upravljati
na način da priskrbi najveću vrijednost posjetiteljima Portanove,
ali i zakupnicima. Dva su najvažnija pokazatelja – broj
posjetitelja u centru te prodaja, odnosno prihodi naših
zakupnika. Iz tih podataka dalje se razvija niz drugih, kao,
primjerice, prihodi po branšama, po kategorijama zakupnika, po
danima u tjednu itd. Naravno, posjet i promet osciliraju ovisno o
dobu dana, danu u tjednu itd. Prema dosadašnjim podacima u ovih
nepunih sedam mjeseci mogu reći da rada Portanovu svaki
dan prosječno posjeti 12 tisuća ljudi, a tijekom dana najviše je
posjetitelja između 18 i 19 sati. A do sada smo
zabilježili oko 1,8 milijuna posjetitelja našeg centra.
Koliko su vam važni zabavni sadržaji u centru i hoće li
tu biti nekih promjena?
– Koncept je od početka bio uz trgovačke ponuditi i zabavne
sadržaje, koje čine CineStar, Disco Bowling, Twister Fun Park s
igraonicama za djecu i zabavnim automatima te odnedavno i Golden
Sun Casino. Zabavni je dio uglavnom zaokružen. No, sada radimo na
doradi i profiliranju naše gastroponude u centru.
LJETNO IZNENAĐENJE
Početkom rujna objavili ste podatak o izvanrednom posjetu
ljetos, što je prilično iznenađujuće?
– Početak ljeta imao je tendenciju pada, no središnji dio
ljeta i kraj kolovoza donio je rast posjetitelja, što je i nama
bilo veliko iznenađenje. Jesen donosi povećanje broja
posjetitelja. Posebice nas raduje što nam dolaze posjetitelji iz
cijele Slavonije i Baranje te Srbije, BiH i Mađarske. Posljednjih
četiri-pet mjeseci iz susjednih nam zemalja posjetitelji dolaze
organiziranim autobusnim prijevozom.
Važna komunikacija na društvenim mrežama
Moram naglasiti da je velika prednost Portanove snažna
komunikacija što ju svakodnevno imamo s populacijom koja se služi
internetom i društvenima mrežama. Snaga te zajednice vidi se i na
primjerima da kada netko postavi pitanje na Facebook profilu
Portanove, na to mu pitanje odgovore drugi prijatelji –
posjetitelji našega centra, i prije nego naš marketinški tim.
Jer, normalno, marketing zbog drugih poslova ne uspijeva uvijek
istovremeno i odgovoriti na postavljena pitanja.
Tekst: Igor Mikulić (Glas Slavonije)