
Zaključak istraživanja je da hrvatsko tržište autobusnih prijevoznika treba više otvoriti, s čime se slaže više od 80% ispitanih
Udruga Hrvatskih autobusnih prijevoznika (UHAP) u suradnji s renomiranom agencijom Ipsos provela je opsežno istraživanje kako bi se ispitali stavovi populacije o pitanjima vezanim uz autobusni javno linijski prijevoz putnika. Istraživanje udruge u koju su učlanjeni vodeći domaći prijevoznici kao što su FlixBus, Vincek, Slavonija Bus, Knežević i drugi, pokazalo je kako većina građana smatra da je potrebno izmijeniti zakonski okvir vezan uz autobusni javno linijski prijevoz, čime će se omogućiti veća dostupnost usluge, što će u konačnici dovesti do snažnije konkurencije. Većom konkurencijom, odnosno većim izborom autobusnih prijevoznika, smatraju ispitanici, dobit ćemo kvalitetniji autobusni prijevoz uz niže cijene karata, kao i više opcija po pitanju putovanja prema željenim destinacijama i u željeno vrijeme.
Prema rezultatima istraživanja, čak 66%
ispitanika vidi najveću korist potencijalnog otvarana
tržišta u autobusnom javno linijskom prijevozu u otvaranju linija
prema većoj ponudi novih destinacija unutar Hrvatske, te
povećanja broja polazaka na već postojećim linijama. Među
ispitanicima je visok postotak slaganja s tvrdnjom da bi se
hrvatsko tržište autobusnog javno linijskog prijevoza trebalo
liberalizirati, što je potvrdilo njih 84%. Slažu
se kako nema potrebe da zakon ograničava broj prijevoznika te da
je potrebna veća konkurencija među prijevoznicima što u konačnici
nudi veći izbor putnicima.
Sklonost građana liberalizaciji potvrđuju i drugi odgovori.
Čak 66% građana smatra da putnicima treba biti
dopušteno koristiti međunarodnu autobusnu liniju za prijevoz
putnika i između hrvatskih destinacija, točnije da na putu prema
većim europskim gradovima autobusi mogu usputno prevoziti putnike
između domaćih postaja, što je trenutno nije u skladu s
regulativom te stoga nije ni omogućeno hrvatskim autobusnim
prijevoznicima. Na pitanje kome bi to najviše koristilo,
48% ispitanika smatra da bi od otvaranja tržišta
najviše profitirali studenti koji se školuju u drugim gradovima,
dok isto tako velik dio populacije (45%) smatra da bi od izmjena
u zakonu svi imali koristi.
Zaključak istraživanja je da hrvatsko tržište autobusnih prijevoznika treba više otvoriti, s čime se slaže više od 80% ispitanih. Smatraju da se zakon treba prilagoditi kako bi se potakla veća ponuda, što će donijeti i veći broj polazaka, mogućih destinacija te povoljnije cijene putovanja općenito.