analize navika potrošača

Znamo što Hrvati najviše kupuju tijekom koronakrize

PR

Uzimajući u obzir iznos potrošenog novca, broj posjeta trgovini i korištenje usluga dostave, zaključak je da većina nije promijenila svoje kupovne navike, naglašeno je u studiji

Koronakriza je iz temelja promijenila svačiji način života i presložila prioritete. Onomu što nam je prije bilo najvažnije, danas možda ne pridajemo pažnju u jednakoj mjeri kao ranije, a vlastitu sigurnost i zdravlje mnogi su stavili na prvo mjesto. Kako bismo kao društvo nastavili normalno funkcionirati i učinkovito služiti zajednici, primorani smo prilagoditi se novim okolnostima i u privatnom, i u poslovnom životu, što je uzeto u obzir i prilikom analize navika potrošača u Hrvatskoj za vrijeme COVID-19 pandemije.

Gomilanje hrane i online shopping – naši novi prioriteti

Istraživanje provedeno za austrijsku tvrtku IMMOFINANZ, koja oduvijek kvalitetno brine za zajednicu i okruženje u kojem djeluje, osobito kada je riječ o društveno odgovornom poslovanju STOP SHOP retail parkova, pokazalo je da većina (98,7 posto) ispitanika tijekom COVID-19 krize najviše kupuje hranu, odjeću (83,2 posto) i kućanske proizvode (82,4 posto). Najmanje novca ljudi su izdvojili za računala, uredski pribor, sigurnosne proizvode, namještaj i automobile.

Žurni odlazak u najbližu trgovinu i gomilanje zaliha hrane postalo je “novo normalno” i takav je pristup potrošnji novca i raspolaganju vlastitim prihodima jedno vrijeme bio glavna tema mnogih rasprava. Statistika, međutim, pokazuje da se navike potrošača, unatoč novorazvijenim “pandemijskim trendovima”, nisu znatno promijenile. 67,7 posto ispitanika potvrdilo je da je utjecaj pandemije na njihovu potrošnju mali ili umjeren. Kupci su počeli više cijeniti praktičnost, ekonomičnost i sigurnost, a višesatnu kupovinu u velikim shopping centrima nerijetko su zamijenili online trgovinom. Gotovo polovica ispitanika izjavila je da se povećala njihova kupovna navika plaćanja putem interneta, no 40 posto sudionika potvrdilo je da pandemija nije utjecala na njihove odluke o online trgovini.

Retail park – sve na jednom (otvorenom) mjestu

Uzimajući u obzir iznos potrošenog novca, broj posjeta trgovini i korištenje usluga dostave, zaključak je da većina nije promijenila svoje kupovne navike, naglašeno je u studiji. 44,2 posto potrošača promijenilo je način plaćanja, a prioriteti kupnje promijenili su se kod 44,7 posto ispitanika. Osobe koje manje troše nego prije pandemije, kao glavni razlog navode niže prihode. Ključni uzroci veće potrošnje jesu porast cijena, gomilanje hrane i kućanskih proizvoda.

Istraživanje pokazuje da se ljudi osjećaju jednako sigurno, odnosno nesigurno, i u zatvorenim centrima, kao i u trgovinama koje se nalaze jedna preko puta druge. STOP SHOP retail parkovi, ipak su sigurnija opcija kada je u pitanju nabava proizvoda, bilo da se radi o modnim dodacima i kozmetici ili namještaju i prehrambenim namirnicama, jer obuhvaćaju velike prodajne prostore na otvorenom i bogatu ponudu poznatih brendova poput Bipe, Deichmanna, JYSK-a, PEPCA i Müllera. Valpovo i Osijek prvi su gradovi u Hrvatskoj u kojima se mogu pronaći takvi retail parkovi.

STOP SHOP je uložio značajan napor u borbu protiv koronavirusa omogućivši sigurnu kupovinu koja je u skladu s međunarodnim standardima. Secured shopping centre (SSC), nezavisna švedska kompanija koja ispituje i ocjenjuje sigurnost okruženja u trgovačkim centrima i retail parkovima diljem svijeta, izdala je Certifikat o usklađenosti sa sigurnosnim mjerama protiv bolesti COVID-19. Njime je potvrđeno da svi protokoli STOP SHOP-a prate propisane epidemiološke mjere.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari