'Budi dobro. Budi CE.'

77 % Hrvata optimizam smatra ključnim za očuvanje mentalnog zdravlja

Cedevita pokrenula edukativnu internetsku stranicu o mentalnom zdravlju "Budi dobro. Budi CE."

Kako bi ljude svih generacija potaknula na brigu o vlastitom
mentalnom zdravlju, Cedevita je pokrenula edukativnu internetsku
stranicu “Budi dobro. Budi CE.”
www.BudiDobroBudiCE.com koja kroz prizmu nade i vjere u pozitivne
životne ishode uči kako se nositi s nizom životnih izazova i
poručuje da iako ne možemo utjecati na ono što se događa oko nas,
možemo utjecati na našu reakciju na isto. Optimizam kao
ključ očuvanja mentalnog zdravlja prepoznalo je i 77 %
građana
u sveobuhvatnom istraživanju o mentalnom
zdravlju i optimizmu koje je provela Cedevita u suradnji s
istraživačkom agencijom Ipsos.

Istraživanje provedeno u siječnju na nacionalnom reprezentativnom
uzorku od 600 građana u dobi od 18 do 60 godina u Republici
Hrvatskoj, pokazalo je kako su naši građani i u ovim neizvjesnim
vremenima zadržali optimizam i zadovoljstvo životom: kod
većine njih (66 %) zadovoljstvo životom prevladava nad
nezadovoljstvom, dok je 60 % njih optimistično kad je riječ o
budućnosti

Napredak medicine i vlastite snage – razlozi za optimizam

Izvore optimizma pronalazimo u medicinskim i tehnološkim
naprecima, ali isto tako i u vlastitim snagama i iskustvu te
obitelji, djeci i prijateljima. Optimizam i zadovoljstvo životom
najviše su narušeni osobama pogođenima negativnim događajima
protekle godine (pandemija koronavirusa i potresi), prvenstveno
nezaposlenima i umirovljenicima.

“Porukom ‘Budi dobro. Budi CE.’, pozivamo
građane da nam se pridruže i žive s optimizmom, jer smo kroz
provedeno istraživanje utvrdili da je upravo optimizam pravi
čuvar našeg mentalnog zdravlja i dobrobiti. Gotovo dvije trećine
građana Republike Hrvatske tvrdi da  nešto intenzivnije
brine o svom mentalnom zdravlju, no manje od 3 % njih zatražilo
je pomoć stručnjaka kao što su psihijatri i psiholozi. Odlučni
smo da upravo brend Cedevita, koji je sveprisutan u domovima
diljem Hrvatske i simbolizira zajedništvo i pozitivan pristup
životu, uz suradnju s brojnim stručnim licima i udrugama, postane
´pokretač optimizma u društvu´ i to kroz osvještavanje i učenje o
vrijednostima i snagama koje posjedujemo. Kroz našu platformu
www.BudiDobroBudiCE.com i stručne smjernice putem
podcasta, tekstova i edukativnih video materijala, nastojat ćemo
ojačati osjećaj kontrole nad vlastitim životom te se osnažiti u
suočavanju s problemima. Istraživanje koje smo proveli pružilo
nam je odlične smjernice te planiramo niz sadržaja, aktivnosti,
programa i volonterskih akcija.”, poručila je Jelena
Slade-Šilović
ispred brenda Cedevita.

Stručni partner platforme je udruga Psihološka pomoć čiji će
stručnjaci za mentalno zdravlje sudjelovati u kreiranju samog
sadržaja u obliku stručnih članaka, intervjua i podcasta koji je
zamišljen kao razgovor psihologa i stvarnih ljudi o njihovim
problemima. Riječ je o nizu aktualnih tema – a među prvim
sadržajima je strah – primjerice od potresa – i trauma zbog
naglih promjena u životu, postizanje ravnoteže između privatnog i
poslovnog života, ostvarivanje stabilne veze i bliskosti koja nam
svima ovih mjeseci nedostaje, izgradnja kvalitetnih obiteljskih
odnosa i slično. Sadržaj na platformi pomoći će nam u zaštiti od
stresa i lakšem nošenju sa životnim nedaćama, nepredvidivim
situacijama i neizvjesnošću te pokazati da je optimizam stav koji
se može naučiti.

U 2020. manje smo trošili i bili više u prirodi

Istraživanje je pokazalo da je za velik broj naših sugrađana
2020. godinu uvelike obilježilo smanjivanje neracionalne
potrošnje te provođenje više vremena u prirodi s partnerima,
supružnicima i djecom. Protekla godina donijela je i veću
solidarnost i pomaganje drugima, a ujedno smo se više posvetili
sebi, svojim interesima i fizičkoj aktivnosti. Jednako tako,
svaki je peti građanin u 2020. učinio pozitivne promjene u svojim
prehrambenim navikama i brinuo više o svom mentalnom zdravlju.

Zajedništvo, nada, obitelj i ljubav – pozitivne riječi koje su
obilježile 2020.

S obzirom na to da su upravo zajedništvo, nada, obitelj i ljubav
najčešće izdvojene pozitivne riječi, ohrabrujuće je da gotovo
dvije trećine naših građana vjeruje kako će iskustva iz 2020.
pozitivno utjecati na našu budućnost. Smatraju kako ćemo se više
usmjeriti prema obiteljskim vrijednostima, zajedništvu i
solidarnosti, ali i da ćemo više cijeniti druženja s prijateljima
te da ćemo voditi više računa o zdravlju, okolišu, znanosti i
obrazovanju.

Istraživanje provedeno online metodom CAWI (computer-assisted web
interviewing) kojim se utvrđuju razina životnog optimizma građana
Republike Hrvatske, izvori optimizma za budućnost te razina brige
o mentalnom zdravlju koju građani poduzimaju, za Atlantic Grupu
provela je agencija Ipsos u siječnju 2021. na nacionalnom
reprezentativnom uzorku od 600 građana u dobi od 18 do 60 godina
u RH.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari