UZBRDO (Učim, zamišljam, biram, rastem, djelujem održivo) projekt je koji se provodi u 10 osnovnih škola dviju najistočnijih hrvatskih županija, a financiran je iz švicarsko-hrvatskog programa suradnje
Upravo nas aktualne (ne)prilike podsjećaju koliko je svijet
umrežen i kako društvo sve više treba funkcionirati kao “globalno
selo”. To bi značilo da je nevolja nekih, zapravo svačija, stoga
solidarnost i zajedničko djelovanje postaju smjernice za
budućnost.
“Održivi razvoj” je postao važna međupredmetna tema i
koncept je koji predstavlja povezanost ekologije,
gospodarskog razvoja i društvene pravednosti. Umanjenjem
bilo koje od te tri komponente ne možemo govoriti o održivosti,
ali niti o razvoju.
U našem obrazovnom sustavu, ova tema je posebna
jer otvara projektnu suradnju s organizacijama civilnog sektora.
Jedan od takvih projekata je UZBRDO (Učim, zamišljam,
biram, rastem, djelujem održivo), koji provodi Nansen
dijalog centar u partnerstvu s udrugom ISKRA waldorfska
inicijativa i još 10 osnovnih škola iz dvije najistočnije
hrvatske županije, a koji je financiran iz švicarsko-hrvatskog
programa suradnje i Ureda za udruge.
Projektne aktivnosti vode prema tome da se škole osnažuju:
edukacijom i osnaživanjem osoblja, kontinuiranim radom s
učenicima i u konačnici stvaranjem mini-projekata u samim
školama. Iako je pandemijska situacija onemogućila neposredan
fizički kontakt, edukaciju smo provodili putem kreiranja
edukativnih videomaterijala, kvizova i online komunikacijom.
Učenici kroz trajanje cjelokupnog projekta rade svoj doprinos,
nisu samo pasivni slušači.
Smatramo da tema održivosti nikad nije bila aktualnija, poručuju
iz Nansena i udruge ISKRA. Potraga za zdravijom kvalitetom
života, koja će imati kritičku refleksiju prema dosadašnjim
pristupima, donijet će nam i nove solucije. Kada se govori o
razvoju, razmišlja se unaprijed, ali put do ljepše budućnosti
nužno treba orijentire humanosti. Tako primjerice, ne možemo više
govoriti o proizvodnji, ako ne uzmemo u obzir ekološki utisak i
dostojanstveno tretiranje zaposlenika, niti možemo govoriti o
cjelovitom obrazovanju, ako zanemarujemo moralni,
socio-emocionalni ili kreativno-voljni razvoj djece.
O svim aktivnostima projekta možete čitati na web stranici.