GIMNAZIJALCI PROVELI ISTRAŽIVANJE

Učenici II. gimazije u Osijeku poručuju: Budite potpora svojim starijim članovima obitelji!

PIXSELL

U istraživanju je sudjelovalo 99 učenica i učenika II. gimnazije u Osijeku koji su obavili preko 140 intervjua osoba starijih od 60 godina, prvenstveno njihovih baka i djedova

U sklopu nastave sociologije učenici 3. razreda II.
gimnazije u Osijeku
su pod
mentorstvom nastavnika Nikole Čuraja proveli
istraživanje među svojim bakama i djedovima o obiteljskim
stavovima te generacije i došli do zanimljivih zaključaka.

Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi koje su se
društvene promjene u obitelji i ljubavi dogodile za vrijeme
života samih baka i djedova
, dok je sporedni cilj bio
saznati kako pridržavanje uputa fizičkog distanciranja
utječe na njih.

U istraživanju je sudjelovalo 99 učenica i učenika II.
gimnazije u Osijeku koji su obavili preko 140 intervjua
osoba starijih od 60 godina
, prvenstveno njihovih baka i
djedova. Važno je napomenuti kako su se tijekom provedbe
istraživanja poštivale epidemiološke mjere, primjenom
tehnologija komuniciranja na daljinu te da zaključci
istraživanja predstavljaju mišljenja i stavove
intervjuiranih osoba. S obzirom da se radi o učeničkom
istraživanju, učenici su se i pobrinuli da bolje
objasne istraživanje.

Zaključke istraživanja objašnjava učenica Lara
B.
koja smatra da ovo istraživanje pokazuje
da intervjuirane bake i djedovi pronalaze sreću u malim
stvarima te su ustanovili kako je život bio
teži posebice ženama
zbog načina raspodjele
kućanskih i obiteljskih zaduženja, ali i nejednakih šansi
za njihovo zaposlenje i napredovanje. Naše bake i djedovi
smatraju da su djeca jednostavnije provodila
svoje vrijeme i nisu bila toliko okrenuta materijalnom, a kao
negativnu stvar ističu zastupljenost, danas s razlogom
nepoželjnih, “odgojnih mjera” u kažnjavanju djece u obitelji, ali
i u školama.

Tijekom razgovora bilo je moguće prepoznati na koji način su
društvo i pojedinac povezani, a prilikom razgovora o
aktualnoj temi koronavirusa ispitanici ne osjećaju socijalnu
ugroženost sve dok imaju podršku od strane najmilijih.

Učenica Kika K. zaključuje kako je istraživanje
pokazalo “da je život kratak i
prolazan, te da prave životne vrijednosti nisu opipljive. Ljudi
manje cijene ono što imaju. Preopterećeni su poslom,
medijima, novcem,
a zanemaruju ono što im je u životu
zaista potrebno”.

S obzirom na provedeno istraživanje učenici 3. razreda
II. Gimnazije poručuju svojim vršnjacima:

“Nazovite svoje starije članice i članove obitelji i razgovarajte
s njima, mogli biste pritom nešto naučiti o ljubavi, odgoju,
obrazovanju, kao i položaju žena nekad i danas, ali sigurno ćete
ih usrećiti!”.

Da je ponekad telefonski razgovor za usrećiti nekoga dovoljan
smatra učenica Lucija A. istaknuvši kako
se, bez obzira na nemogućnost fizičke interakcije, ne smijemo
socijalno distancirati, već zajedništvo treba biti ključ
kriznih situacija. S njom se slaže učenica Andrea
A.
koja smatra da naši stariji sugrađani ne traže
puno, nekada je samo pažnja i briga ono što im treba, te učenica
Katarina D. koja smatra kako se starije
generacije često osjećaju odbačeno od strane obitelji, prijatelja
i poznanika,
koji zbog brzog tempa života rijetko pronalaze vrijeme za
druženje.

Na rad gimnazijalaca ponosan je nastavnik Nikola Čuraj,
idejni začetnik i mentor ovog istraživanja:

“Učenici su stvarno odradili velik posao, osobito ako gledamo na
činjenicu da su radili u otežanim uvjetima – kako za njih,
tako i za njihove djede i bake. Učenicima želim još jednom
poručiti da sam ponosan na njih i želim im čestitati na
trudu koji su uložili i rezultatima koje su ostvarili”.

Učenica Ivana M. je istaknula koliko je uživala
u provođenju projekta, izradi izvješća, ali i u razgovoru sa
svojom bakom, te je zaključila kako misli da je “ovo bio jedan
vrlo zabavan te uspješan projekt”. O prihvaćenosti ovakvog
načina rada najbolje govore rezultati izlazne ankete kojoj je
pristupilo 77 učenika i učenica od kojih njih čak 73,8%
izražava motivaciju za ovakvim oblikom rada u budućnosti
unatoč različitoj motiviranosti učenika.

Ravnatelj II. gimnazije Osijek Vladimir Minarik
je dao potporu ovom načinu provođenja nastave, i osvrnuo se
na provedbu nastave na daljinu u II. Gimnaziji:

“Naši učenici demonstriraju visoku motivaciju i sposobnost, a to
se održavana i na sve nas u II. Gimnaziji. Ponosan sam na
sve učenike i učenice, nastavnice i nastavnike II. Gimnazije,
kojima dajem potporu u njihovim idejama i zamislima kako bi
unaprijedili sadašnju nastavu, ali i onu koja će
se, kasnije, održavati u učionici. Svi zajedno ušli smo u
nepoznatu situaciju u kojoj mislim da smo pokazali veliku
zrelost. Ovo će iskustvo svakako utjecati na naš budući rad pa iz
ovoga izvucimo najbolje za
budućnost!”.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari