Kreativna agencija Adverta posjetila je u ponedjeljak (12. 12.) Ekonomski fakultet u Osijeku s ciljem da studentima prve godine diplomskog studija Marketinga i Trgovine i logistike prošire praktična znanja o poslovnom pregovaranju.
U prohladno prosinačko jutro, studenti koji pohađaju predavanja
doc. dr. sc. Helene Štimac iz kolegija “Poslovno pregovaranje”
imali su priliku sudjelovati u nesvakidašnjem prijenosu znanja.
Kako Ekonomski fakultet već dugi niz godina njeguje odnose
poslovnog i znanstvenog svijeta, tako su ovog puta za katedru
stali Ivan Grgić i Marin Seleš – vlasnici kreativne agencije
Adverta.
“Poslovno pre(na)govaranje” bio je naziv
predavanja koje je Ivan Grgić objasnio jednostavno: “kad ste mali
i kad tek počinjete raditi, velik dio vašeg pregovaranja bit će
zapravo nagovaranje”. No, Adverta nije više u nagovaračkoj
poziciji. Prošla su vremena kada su se probijali kroz tržište.
Kroz česte kvalitetne događaje Adverta se profilirala u agenciju
koja uredno sudjeluje u kreiranju osječke kulturne ponude.
Grgić je kroz primjer filma “Nightcrawler” studentima okupljenima
u dvorani objasnio kako izgleda tijek jednog pregovaranja.
Naizgled jednostavno, potrebno je imati mjeru i osjećaj za
detalje. Također, valja odrediti i najviše i najniže granice,
optimalna rješenja i ponuditi gratis koji će objema stranama
donijeti “win-win” situaciju.
Marin Seleš je kroz primjer pregovaranja za jedinstveni osječki
beach-bar na Kopiki opisao kako teku pregovori između Adverte i
mnoštva državnih institucija.
“Bilo je važno prikazati sve benefite koje stvaramo
otvaranjem jednog takvog bara. Trebalo je dokazati Gradu kako to
neće biti samo jedna brvnara na Kopiki. Trebalo je Hrvatske vode
uvjeriti da to pomaže razvoju ponude grada Osijeka, a s druge smo
strane morali razno raznim ministarstvima prezentirati svoju
ideju”.
Kod svakog poslovnog pregovaranja bitno je sedam stavki kojih se
valja držati. To su: dobar proizvod, osobni pristup, isticanje
prednosti proizvoda, plan B, jasno definiranje uvjeta, održivost
i za kraj upakirati nešto gratis.
Na kraju je kreativni dvojac sa studentima odradio simulaciju
poslovnog pregovaranja.
Za dobrovoljce koji su se odlučili okušati u pregovaranju
priredili su zanimljivu pregovaračku situaciju. Tino Ateljević u
ulozi projekt menadžera iz Adverte, trebao je nagovoriti
menadžera benda Hladnog Piva (Mislav Šljivac) kako je njihov
humanitarni koncert vrijedan spuštanja cijene za potrebe
koncerta. Druga situacija bila je sučeljavanje projekt
menadžerice (Martina Blažević) i marketing menadžera pivovare
(Kristijan Landeka) u kojem su postignuti pozitivni i
zadovoljavajući dogovori za obje strane. Naposljetku je Adverta
dobrovoljce nagradila besplatnim ulaznicama za veliki tematski
božićni party u klubu Plan B.
Kako ovo pišem iz pozicije studenta diplomskog studija, mogu samo
zaključiti kako s ovakvim oblikom učenja, Ekonomski fakultet ide
u dobrom smjeru. Praktični rad je ono što studente viših godina
posebno (intelektualno) uzbuđuje.
Mislav Šljivac
Studentska udruga Bookmark