Usprkos cjenovnim izazovima, i ova skijališna sezona privlači brojne Osječane ljubitelje zimskih sportova
Iako možda nema planina s najimpresivnijim padinama, u Hrvatskoj je skijanje postalo jedna od najpopularnijih zimskih aktivnosti među obiteljima s djecom. Naime, procjenjuje se kako ove sezone skijanje planira ili je već bilo na njemu više od 200 tisuća Hrvata.
Nakon udarnog i jednog od najskupljih termina koji je trajao u prvom tjednu nove godine te tzv. hrvatskog skijaškog tjedna koji se odnosio na razdoblje od 7. do 14. siječnja, ljudi se ponajprije okreću rezervaciji termina za skijanje krajem siječnja i u veljači, tijekom koje su ujedno i drugi školski zimski praznici.
Kako ostali Hrvati, tako skijanje vole i Osječani. Vlasnik turističke agencije Kuna putovanja Sven Drahotuski ističe kako je, među 700 rezervacija vezanih uz skijanje, njih 300 do 400 pristiglo upravo s područja Osječko-baranjske županije.
”Bilježimo porast od 15 do 20 posto u cjelokupnom poslovanju, a većina su skijaša obitelji s djecom te mladi kojima ne smetaju dužina i trajanje putovanja”, navodi Drahotuski za SiB.hr.
Osječani tako preferiraju kraće boravke na skijanju i bliže destinacije kao što je, primjerice, Jahorina u Bosni i Hercegovini do koje ne moraju dugo putovati, a na kojoj su pristupačne i cijene. Svenova agencija na navedenom mjestu trenutno nudi šestodnevno skijanje s polupansionom te doručkom i večerom (bez prijevoza) po cijeni od 285 eura po osobi, dok je za djecu osiguran i popust.
Popularna su, nadalje, slovenska skijališta poput Kranjske Gore, Rogle i Krvaveca te austrijski Bad Kleinkirchheim. Uz to, Hrvatima, a tako i Osječanima već je godinama omiljeno skijalište austrijski Nassfeld. S obzirom na tamošnje niske temperature, snijeg se dugo zadržava na površini, no prisutan je porast cijena u iznosu od 15 do 20 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Tako se za žičare dnevna karta plaća 58, a tjedna više od 300 eura. Dosta je skupa i hrana – gulaš košta osam, juha sedam, a bečki s pomfritom čak 14 eura. Za pivo morat ćete izdvojiti 5,5, a za germknedlu deset eura, saznaje
Danas.hr.
Unatoč velikoj udaljenosti, brojni se Osječani odlučuju i za francuska skijališta zbog prihvatljivijih cijena u odnosu na Austriju koje uključuju najam apartmana, skijaške karte te ostale pogodnosti, i to sve za otprilike 500 eura po osobi, ovisno o terminu, troškovima putovanja i vrsti smještaja.
”Uglavnom se ide skijati u Francusku jer je Austrija postala vrlo skupa, i to na kraći boravak s djecom od 15. do 31. siječnja kada su cijene prihvatljivije. U veljači mahom sve države provode školske praznike, pa su, sukladno tome, cijene tog termina poprilično visoke”, kaže Nada Menalo iz osječke agencije Ora Tours.
Dodaje kako, unatoč blagom porastu cijena, prodaja ide uobičajenim tijekom i nije ništa slabija u odnosu na prethodnu godinu, ali jest u odnosu na godine u kojima su školski zimski praznici trajali do sredine siječnja i kada ste u tom tjednu mogli skijati po značajno jeftinijim cijenama.
Ipak, skijališna sezona traje sve do ožujka, pa su u tom mjesecu u Nadinoj agenciji termini već uvelike rezervirani. Na nekim pak skijalištima možete skijati čak i do 1. svibnja.
”Iako su nam cijene usluga porasle za otprilike deset posto, to je opravdano s obzirom na kvalitetu usluge i pogodnosti koje pružamo te nije utjecalo na još jednu uspješnu skijališnu sezonu. Riječ je o krasnim objektima u kojima se nude doručak i večera te wellness, no najvažnija je, naravno, blizina staze”, objašnjava Drahotuski.
Također, skijanje nije samo uživanje u zimskim radostima namijenjeno svim generacijama, nego ima i pozitivan utjecaj na zdravlje. Osim što pruža izazovni fizički trening, skijanje donosi dobrobiti za mentalno zdravlje, pridonoseći čovjekovom općem blagostanju.
Usprkos cjenovnim izazovima, i ova skijališna sezona, stoga, privlači brojne Osječane ljubitelje zimskih sportova. Obitelji s djecom i mladi skijaši traže pristupačne skijališne opcije koje ujedno uključuju i raznolike destinacije. U tom je kontekstu agencijama važno prilagoditi se tržišnim promjenama, ali i očuvati visoku razinu kvalitete svojih ponuda i usluga kako bi skijanje ostalo popularno i dostupno svima.