Neki kažu da treba ujutro upaliti auto i odmah krenuti, pustiti da se zagrijava u vožnji, dok drugi tvrde da se motor traba zagrijati na mjestu
Došla je prava zima i mnogi su se ujutro našli u problemima s
automobilima. Javljaju se brojni stručnjaci sa savjetima kako se
ponašati prema limenom ljubimcu da ne bi otkazao poslušnost na
minusima.
Neki kažu da treba ujutro upaliti auto i odmah krenuti, pustiti
da se motor zagrijava u vožnji, dok drugi tvrde da se motor treba
zagrijati na mjestu. Prometni stručnjak Željko
Marušić otkrio je aza portal net.hr recept.
“Treba naći kompromis. Za motor je bolje da se zagrijava na
mjestu, ali to nije dobro za okoliš. Najpametnije bi bilo sjesti
za volan, upaliti motor i pustiti 10 do 15 sekundi da se zagrije,
ali ugasiti grijanje i klimu prije kretanja. Zatim krenuti u
vožnju, ali sporije. Ne mučiti auto s velikim okretajima”,
objasnio je.
HAK daje generalne savjete kojih bi se trebali podsjetiti svake
godine prije zime.
Podsjećaju da je za automobil uvijek, a tako i za zimu, najbolje
redovito odrađivati servis pa je time auto automatski spreman za
zimu.
“Stoga je pojam priprema vozila za zimu, promijenio značaj. No
činjenica je da se u kod nas vozila ne servisiraju redovito i
zato treba provesti dodatnu kontrolu vozila prije zime. Posebice,
ako su između servisnih intervala obavljeni zahvati na vozilu
koji mogu izazvati oštećenja zbog nastalih zimskih uvjeta”, piše
HAK.
Stoga je prije zime potrebno prekontrolirati gustoću rashladne
tekućine i njezinu otpornost na niske temperature ako je iz bilo
kojih razloga bilo dolijevanja voda u sustav hlađenja motora.
Neadekvatna razina otpornosti tekućine na niske temperature, može
dovesti do velikih i skupih oštećenja motora vozila.
Tekućinu za pranje vjetrobranskog ili stražnjeg stakla vozila
treba zamijeniti zimskom verzijom.
Da bi se izbjeglo zaleđivanje sustava goriva, posebice kod
starijih vozila, poželjno je prekontrolirati ima li u spremniku
nakupina vode nastale kondenzacijom u ljetnim mjesecima.
Zbog nakupina vode zamijeniti filtere za gorivo, neovisno o vrsti
goriva koja se koriste. Problemi sa zaleđivanjem dovoda goriva
jednako pogađaju vozila s benzinskim i dizelskim motorima.
Za uspješno paljenje benzinca ili dizelskog motora potrebno je
provjeriti ispravnost grijaćih svjećica vozila.
Specifičnost benzinskih motora je problem sa vlagom koja (ovisno
o vozilu), dovodi do proboja visokonaponskih kablova. Zato je
potrebno kablove zaštiti sredstvom za sprječavanje vlage.
Iz prakse službe ¨pomoći na cesti¨ akumulatori vozila su jedan od
najčešćih razloga otkazivanja starta motora. Ovaj je problem
posebno izražen u prvom naletu niskih temperatura. Poželjno je
prije nastupa niskih temperatura ispitati ispravnost akumulatora
vozila.