Prava pustolovina

Osječanin sa Šebaljem na ovogodišnjem rally Dakar

Facebook/Juraj Šebalj

Dakar počinje 5. siječnja 2024., a Juraj putuje krajem godine kako bi obavili testove s automobilom i prilagodili se promjenama u vremenu, bioritmu i klimi

Osječanin Ivan Vidaković ide s
Jurajem Šebaljem na Dakar utrku s Nissan
Terranom II 2.7 TDi.

Odluka o promjeni automobila donesena je nakon temeljitog
razmatranja. Juraj analizirao je iskustvo u Tunisu,
karakteristike Dakara ove godine i mogućnosti Pande te zaključio
da s Pandom ne bi uspjeli doći do cilja. Naravno, rezultat
nije bio presudan.

Panda nije prikladan automobil za pijesak (lako se ukopava) i
kamenje (spora je s 13” kotačima), a s obzirom na povećanu
količinu pijeska na ovogodišnjem Classicu, odlučili su se za
robustniji automobil koji bi trebao biti među najboljima.

Pokušao je pronaći Toyotu zbog prethodne suradnje, ali u tako
kratkom vremenskom roku nije uspio pronaći ništa konkretno.
Naravno, to ne znači da se definitivno rastaje s Pandom jer
je već prijavljen za ludu utrku u Maroku s njom u trećem
mjesecu.

Terrano je kratki automobil izrađen prema specifikacijama Dakar
Classic, opremljen velikim kotačima, ojačan i namijenjen
pustinjskim uvjetima. Izrađuje ga talijanski tim Tecnosport, koji
ima obilje iskustva (trebali su im pružiti podršku i za
Pandu), pa se Juraj nada najboljem.

U Classicu prijavljeni su s otprilike 80 sudionika u različitim
kategorijama, a s ovim automobilom u najjačoj su skupini.
Pravila su neobična, pa mora još sve proučiti.

Imaju testove prosječne brzine i navigacije. Kada se bolje bude
upoznao s pravilima, javit će detalje.

>> Osječanin živi poduzetnički san: Gradi dronove i snima hollywoodske blockbustere

Dakar ove godine prolazi kroz Saudijsku Arabiju, a etape dugačke
su 500-800 km. Možda se čini malo, ali nisu to autoputovi,
već se vozi kroz pustinju i pješčane dine. Na nekim dijelovima
teško je održati brzinu veću od 30 km/h, pa će ponekad biti
u automobilu i više od 10 sati, pod uvjetom da se ne
zaglave ili da se automobil ne pokvari ili ošteti.

Utrka traje dva tjedna, tijekom kojih će prijeći ukupno 8000 km,
s jednim danom odmora. Organizator ove je godine uveo “maratonsku
etapu” koja traje 48 sati. Vozi se od ranih jutarnjih (oko
5-6) do 16 sati. Tada se zaustavlja gdje god da si, spava u
šatoru koji moraš imati u automobilu, a sljedećeg se jutra
nastavlja vožnja. Naravno, popravke i slično moraš obaviti sam.
Uglavnom, bit će vrlo zanimljivo.

Automobil spreman je, a njih se dvojica moraju fizički
pripremiti kako bi sve izdržali. Dakar počinje 5. siječnja
2024., a Juraj putuje krajem godine kako bi obavili testove s
automobilom i prilagodili se promjenama u vremenu, bioritmu i
klimi.

Ovo je san svakog relijaša – ultimativni test vozačkih vještina,
ljudske psihe, fizičke izdržljivosti i još mnogo toga. Navodno je
signal u Saudijskoj Arabiji dobar, pa ćete moći pratiti
njihovu avanturu online. Juraj uzet će opremu za snimanje i
sve će biti zabilježeno, kao i u Tunisu. Trudit će se
snimati što više. Dizajn automobila još nije poznat. Trenutno
zatvara krug sponzora, a uskoro ćete moći vidjeti
njihovo dakarsko vozilo u punom sjaju!

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari