Iako škola pruža zahtjevan program, utvrđeno je da većina anketiranih učenika sudjeluje na izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, dok ih je iznenadio rezultat da njih čak 39 (43 %) uspijeva uskladiti više izvannastavnih i izvanškolskih obaveza
Učenici Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku
(IKG) proveli su anketu o izvanškolskim i izvannastavnim
aktivnostima učenika i učenica njihove škole.
U anketi sudjelovalo je 90 učenika i učenica IKG-a od 1. do 3.
razreda. Zaključke istraživanja objašnjavaju učenice 3. razreda
Sara Krpan i Iris
Šebo koje su istraživanje provele u sklopu
projekta “Društvena istraživanja” pod mentorstvom nastavnike
sociologije Nikole Čuraja.
Kao jedan od dodatnih poticaja u osmišljavanju istraživanja
učenice navode i nedavnu proslavu Dana škole tematski nazvanu
“Dar(ov) i ti” u kojoj su učenici imali priliku predstaviti
rezultate izvanškolskih aktivnosti.
“Rezultati istraživanja nam pokazuju kako anketirani učenici
smatraju da izvannastavne i izvanškolske aktivnosti doprinose
produktivnosti, boljoj predmetnoj vizualizaciji, ali i općenito
razvoju učenika kao osoba te razvoju njihovih vještina”,
objašnjava Iris.
Iako škola pruža zahtjevan program, utvrđeno je da većina
anketiranih učenika sudjeluje na izvannastavnim i izvanškolskim
aktivnostima, dok ih je iznenadio rezultat da njih čak 39 (43 %)
uspijeva uskladiti više izvannastavnih i izvanškolskih obaveza.
“Moramo istaknuti kako približno trećina anketiranih učenika
smatra da imaju poteškoća s usklađivanjem svih obaveza. Od njih
većina smatra kako je to njihov osobni problem, odnosno kako
imaju vremena, samo se trebaju bolje organizirati. Ostali daju
konkretne prijedloge vezane uz smanjenje školskih obaveza
ili moguće prilagodbe”, ističe Sara.
Dalje zaključuju kako učenicima veliku prednost donosi
jednosmjerna nastava, susretljivost profesora i obiteljska
atmosfera, što su anketirani učenici potvrdili u anketi, a kao
zanimljivost navode utjecaj nastave u jednoj smjeni.
Inicijativu provođenja istraživanja i trud učenica pohvalio je i
ravnatelj, p. Sebastian Šujević.
“Naša škola se temelji na isusovačkim vrijednostima koje su
ukorijenjene u cjeloviti pristup odgoju, a uz podršku naših
predanih nastavnika, škola njeguje razvoj ne samo intelektualnih
vještina učenika, već i duhovni i emocionalni rast kroz
individualni pristup. Zato nam je iznimno drago kada vidimo da
naši učenici, osim postizanja visoke akademske izvrsnosti,
doprinose graditi obiteljsku atmosferu u školi, brinući se jedni
o drugima i davajući si podršku u svim školskim i izvanškolskim
aktivnostima. Smatram kako je to upravo vidljivo i u ovome
istraživanju, ali i u radu naših učenica Sare i Iris”, tvrdi.
A čitateljima Sara i Iris poručuju sljedeće:
“U školi smo naučili nešto puno vrijednije od računanja i
pravilnog izražavanja, a to je da pronađemo put do sebe. Škola
nam je pružila predivna prijateljstva i lijep pogled na svijet te
vjeru u svoje strasti i hobije”.
Pri tome ističu i anonimne komentare iz ankete koji su ih se
dojmili.
“U školi vlada ugodna atmosfera i osjećat ćete se voljeno” i
“IKG je škola u kojoj se možete približiti vjeri, Bogu te samima
sebi”.