Prije dva dana

Održan okrugli stol “Prevencija i odgovori na obrazovnu nejednakost na razini ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja”

PR

Cilj okruglog stola bio je otvoriti dijalog o problematici obrazovnih nejednakosti na razini ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s ciljem dobivanja kvalitetnog uvida u izazove i potencijalna rješenja

Okrugli stol koji su organizirali Romski resursni centar i Nansen
dijalog centar Osijek u suradnji s Fakultetom za odgojne i
obrazovne znanosti Osijek “Prevencija i odgovori na obrazovnu
nejednakost na razini ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja”
održao se 13. lipnja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek.

Cilj okruglog stola bio je otvoriti dijalog o problematici
obrazovnih nejednakosti na razini ranog i predškolskog odgoja i
obrazovanja s ciljem dobivanja kvalitetnog uvida u izazove i
potencijalna rješenja.

Na okruglom stolu predstavljene su projektne aktivnosti projekta
“Igraj se i uči” koji je okupio djecu pripadnike marginaliziranih
skupina koji ne pohađaju redovni rani predškolski program, a koji
su tijekom proteklih šest mjeseci sudjelovali u alternativnom
programu koji su osmislile i provele djelatnice Romskog resursnog
centra uz podršku Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek. Program su predstavile Filipa Vukoje i
Jovana Petrović.

Uslijedilo je predstavljanje rezultata studije “Izazovi i prilike
za veću uključenost djece RNM i korisnika ZMN u vrtiće u općini
Darda” studenata socijalnog rada Pravnog fakulteta u Osijeku, te
panel rasprava “Kako osigurati kontinuitet kvalitetnih iskustava
i prilika za dijete?” na kojoj su govorili Dejana
Boulliet
s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu,
Silvija Ručević s Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Osijeku, Elizabet Takač iz Romskog
resursnog centra i Ida Somolanji Tokić s
Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Osijek.

U drugom dijelu programa, Dejana Bouillet i Thomas
Farnell
s Instituta za razvoj obrazovanja i
Lucija Jusup iz Udruge gradova u RH predstavili
su nacrt izvještaja Unaprjeđenje pravičnosti i uključivosti ranog
i predškolskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj: analiza i
preporuke, koje je nastalo kao rezultat istraživanja o stavovima
o obrazovnim nejednakostima ranog i predškolskog odgoj i
obrazovanja. Nakon uvodnih izlaganja sudionici skupa osvrnuli su
se na dobivene rezultate i komentirali predložene preporuke za
unaprjeđenje. Ovo je prvi korak u procesu izrade preporuka, koje
će biti upućene donositeljima odluka kako bi se osigurao bolji,
kvalitetniji i obuhvatniji rani i predškolski odgoj i
obrazovanje.

Na okruglom stolu sudjelovali su i Ravnatelj Uprave za nacionalne
manjine Nandor Čapo, Načelnica sektora za
nacionalne programe, akcijske planove i projekte, Ana
Kešina
i Dragan Umičević, Sanja
Vladović
iz Ureda Pravobraniteljice za djecu, stručnjaci
i praktičari iz područja ranog i predškolskog odgoja i
obrazovanja, s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Osijek,
Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Osijeku te
predstavnici škola, vrtića i udruga koje se bave obrazovanjem.

Projekt “Igraj se i uči” financiran je kroz Fond za aktivno
građanstvo, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru
EGP grantova, a projekt “Tematska mreža Cjeloživotno obrazovanje
dostupno svima” sufinanciran je sredstvima Europske unije iz
Europskog socijalnog fonda (85 %; 3.011.425 HRK) i sredstvima
Državnog proračuna Republike Hrvatske (15 %; 531.427,64 HRK).
Ukupna vrijednost projekta iznosi 3.542.852,64 kuna, a razdoblje
provedbe projekta je od 29. listopada 2020. do 29. listopada
2023. godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari