Tradicionalni događaj

Otvorena je 9. Kreativna riznica 2023. na EFOS-u

PR

Program 9. Kreativne riznice, sastavljen od 32 programska sadržaja i 76 izlagača, počeo je panel-raspravom Burza autentičnih odredišta

Pozivom na ples, skladbom Davora Bobića koju je izveo talentirani Roko Erhardt na fagotu, pod mentorstvom prof. Mihajla Krajnika uz klavirsku suradnju prof. Katarine Makević iz Glazbene škole Franje Kuhača Osijek, učinjeni su prvi koraci u ovogodišnjoj, devetoj Kreativnoj riznici, popularizacijskom simpoziju kreativne industrije na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

Od 25. do 27. travnja taj će vodeći simpozij u Hrvatskoj usmjeren uspostavljanju kreativne industrije, a na tragu znanstvenih i stručnih suvremenih ekonomskih spoznaja, biti posvećen krovnoj temi – Burzi kreativnosti.

“Burza kreativnosti tematski je okrenuta fenomenu trgovanja idejama i proizvodima zaštićenim autorskim pravima. Pri tome su u središtu pozornosti idejne osobnosti kreativaca te uloga ekonomske znanosti u njihovu izlasku na tržišta”, istaknula je, pozdravljajući uzvanike, suradnike, studente i posjetitelje, prof. dr. sc. Josipa Mijoč, izvršna direktorica Kreativne riznice.

“Pozdravljam Vas u ime organizatora i Rizničara – volontera, sa željom da budemo dobri simpozijarhi izlagačima i posjetiteljima. Prestižno je prepoznati industriju u nastajanju te ponuditi ekonomska znanja u njezinom institucionaliziranju. Naši nas znanstveni i stručni radovi te teorijska i praktična aktivnost vode u izborima tema te smo tako i ove godine posegnuli za temom za koju se nadamo da će i praktično zaživjeti u što skorijoj budućnosti. Vaš je dolazak i sudjelovanje naše gorivo, a zajednički stvorena rješenja obogaćuju uvid u našu Riznicu javno dostupnih rješenja za institucionaliziranje kreativne industrije Republike Hrvatske”, naglasila je prof. dr. sc. Jasna Horvat, predsjednica Uprave Kreativne riznice.

Dekan, prof. dr. sc. Boris Crnković podsjetio je kako je Ekonomski fakultet u Osijeku postao dobitnikom nagrade za Kreativnu riznicu 2016. godine te je jedini fakultet koji se može pohvaliti takvom nagradom dobivenom za polje kreativne industrije.

“Ovogodišnja Kreativna riznica očekuje svog dvadeset tisućitog posjetitelja, što znači da nas je prosječno godišnje posjećivalo više od 2000 posjetitelja. Organizirali smo ju čak i tijekom ugroze od koronavirusa, kada smo se tehnološki unaprijedili, čime nastavljamo i danas pružajući izravne videoprijenose. Posebno mi je zadovoljstvo naglasiti kako i ove godine imamo osam uglednih pokrovitelja koji nam izražavaju povjerenje i potporu, čime se potvrđuje potreba organiziranja i održavanja simpozija”, istaknuo je dekan Crnković.

FOTO: Kreativna riznica

Organizatori su Kreativne riznice Ekonomski fakultet u Osijeku i Andizet – Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji.

Šest je partnera suradnički sudjelovalo u zahtjevnoj organizaciji Kreativne riznice: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, Akademija umetnosti Novi Sad, Veleučilište Edward Bernays, Glazbena škola Franje Kuhača Osijek, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku te Konferencija ArhiBau. U organizaciji Kreativne riznice važnu ulogu imaju pokrovitelji u ime kojih je govorila Renata Margaretić Urlić, glasnogovornica i izaslanica Ministarstva kulture i medija.

“Drago mi je doći u Osijek zbog njegovih golemih kreativnih impulsa i potencijala. Kultura je egzistencijalni element svakodnevice, a Slavonija je puna dragulja koji su potencijali za kulturni turizam. Mladi, poput studenata, bit će baštinici tih kulturnih i turističkih dragulja”, istaknula je Margaretić Urlić.

Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta, slaže se da turizam treba promatrati u kontekstu budućnosti.

“Svijet se nikada brže nije mijenjao, inovacije su svakodnevne, što se uvelike reflektira na turizmu. Budući da turizam više nije samo želja, nego je potreba, to nam je velika prilika. Hrvatska ima mnogo toga ponuditi s obzirom na to da je posebna destinacija, a uz to odgovorna i sigurna. U procesu promjene te paradigme hrvatskog turizma značajna je i uloga Vlade i Ministarstva turizma, pri čemu je prioritet briga o održivosti. Najjači su aduti Slavonije ljudi, baština i prirodni resursi, te činjenica da je na kontinentu itekako moguć cjelogodišnji turizam”, rekao je Glavina.

Program 9. Kreativne riznice, sastavljen od 32 programska sadržaja i 76 izlagača, počeo je panel-raspravom Burza autentičnih odredišta.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari