24. i 25. ožujka

Održala se prva međunarodna konferencija “Kreativni pristupi učenju i podučavanju”

PR

Namjera konferencije bila je okupiti sve stručnjake i znanstvenike koji su u svome radu usmjereni na propitivanje tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost i stvaralaštvo te na promicanje novih pristupa u učenju i podučavanju u kojima se naglasak stavlja na stvaralaštvo, odnosno na kreativno djelovanje i izražavanje

Prva međunarodna konferencija “Kreativni pristupi učenju i
podučavanju” (First internationalconference CALT: “Creative
Approaches to LearningandTeaching”) održana je 24. i 25. ožujka
na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti i na Fakultetu za odgojne
i obrazovne znanosti.

Namjera konferencije bila je okupiti sve stručnjake i
znanstvenike koji su u svome radu usmjereni na propitivanje
tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost i stvaralaštvo
te na promicanje novih pristupa u učenju i podučavanju u kojima
se naglasak stavlja na stvaralaštvo, odnosno na kreativno
djelovanje i izražavanje.

Konferencija također se bavila metodološkim pitanjima
istraživanja kreativnosti, ulogom učitelja u poticanju i razvoju
kreativnosti, mogućnostima ostvarivanja novih kreativnih praksi u
osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju, pitanjem uloge kreativnog
mišljenja u digitalnom dobu te stavovima učitelja i učenika o
nastavnim metodama kojima se potiče učenike na kreativno
izražavanje.

Organizatori konferencije bili su Fakultet za odgojne i obrazovne
znanosti u Osijeku i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Centar za znanstveni rad u Vinkovcima. Konferencija održavala se
pod pokroviteljstvom Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u
Osijeku i Osječko-baranjske županije.

U organizaciji ove konferencije također su pomogli Turistička
zajednica grada Osijeka, Turistička zajednica Osječko-baranjske
županije i izdavačka kuća Školska knjiga. Na konferenciji okupilo
se 282 sudionika iz 17 različitih zemalja (Belgija, Bosna i
Hercegovina, Crna Gora, Francuska, Hrvatska, Irska, Island,
Mađarska, Makedonija, Njemačka, Portugal, Rumunjska, SAD,
Slovenija, Srbija, Švicarska i Ujedinjeno Kraljevstvo).
Konferencija održavala se u Osijeku na dvije lokacije: na
Fakultetu agrobiotehničkih znanosti (Aula Magna) i na Fakultetu
za odgojne i obrazovne znanosti.

Plenarna izlaganja održali su dr. sc. Pamela
Burnard
, profesorica umjetnosti, kreativnosti i
obrazovanja sa Sveučilišta u Cambridgeu, UK (FacultyofEducation)
i dr. sc. Vlad Glaveanu, redoviti profesor sa
Sveučilišta u Dublinu (Irska) i Sveučilišta u Bergenu (Norveška).

Konferencija nastavila se u petak poslijepodne i u subotu cijeli
dan na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti s vrlo bogatim
programom. U nastavku konferencije izložen je tako 151 rad, 139
na konferenciji (261 sudionik) i 12 na Forumu studenata (23
sudionika). Na konferenciji u četiri je paralelne sekcije
predstavljen 121 rad putem usmenih izlaganja, izloženo je 10
postera i održano osam radionica. Na Forumu studenata održano je
sedam usmenih izlaganja i pet radionica. Studenti došli su iz
četiri različite zemlje i sa šest različitih sveučilišta.

U razgovoru izv. prof. dr. sc. Vesna Svalina,
predsjednica organizacijskog odbora konferencije CALT, ističe
kako su “sudionici konferencije tijekom ova dva dana, imali
priliku čuti niz inspirativnih govora i prezentacija, koji su ih
potaknuli na razmišljanja o novim načinima podučavanja i učenja.
Od temeljnih istraživanja do primjera najboljih praksi, svaka
prezentacija bila je prilika da se proširi znanje i razumijevanje
o različitim aspektima obrazovanja. Razmotrili smo brojne
kreativne pristupe koji su primjenjivi u različitim kontekstima
obrazovanja, a koji mogu doprinijeti poboljšanju kvalitete
nastave i uspjeha učenika.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari