uspješan završetak

Završila sedma Filmska RUNDA – prvi put dodijeljena nagrada publike!

PR

Publika je gledala kratkometražne primjere dobre prakse i organizirana je trodnevna radionica produkcije

Dva sunčana listopadska dana, gotovo 30 filmova, nagrada publike,
radionice, panel, filmska rezidencija, izložba ilustratorice i
dizajnerice Ane Kovačić, desetak autora koji su predstavili svoje
filmove, najslađi razgovori i po jedno nasmiješeno lice na gotovo
svakom sjedalu osječkog kina Urania – sinopsis je 7.
Filmske RUNDE
koja se održala 14. i 15.
listopada
u Osijeku.

Kratak i jednostavan, ali jezgrovit, kao i vikend koji je iza
nas.

Najveću je pozornost publike tradicionalno privukla
Festivalska RUNDA, glavni dio programa, koji je
u Osijeku premijerno prikazao filmove nagrađene i viđene na
poznatim europskim festivalima.

Gledali smo “Babajanja” Ante Z. Stolice, “Kazneni udarac” Roka
Bičeka te tri filma osječkih autorica i autora koji su se u
velikoj dvorani kina Urania osjećali kao kod kuće – ”Pisma na
kraju šume” Jelene Oroz, “Mjesto susreta” Antuna Baloga i
“Bonding Humanity (Perhaps Manifesto)” Nine Bačun.

Jelenina su se “Pisma na kraju šume” toliko
“udomaćila” da su odnijela, ove godine po prvi puta dodijeljenu,
nagradu publike.

“Zaista nisam očekivala! Prvo, cijeli je blok imao sjajne
filmove, a drugo jer su Pisma po tematici i stilski više film za
djecu tako da mi je nekako iskakao iz cijelog bloka. Jako sam
sretna da ga je osječka publika nagradila, to mi priznanje baš
znači, možda i više nego na nekim prestižnijim festivalima.
Osijek je grad u koji se uvijek rado vraćam, ali nekako teško
odlazim iz njega”, rekla nam je Jelena nakon
vijesti o nagradi.

U gradu koji nema studij produkcije, nema baš niti prilika za
susret s producentima. Zato je Filmska RUNDA postavila visok
cilj, upravo je produkciju stavila kao profesiju u fokus.

Publika je gledala kratkometražne primjere dobre prakse,
organizirana je trodnevna radionica produkcije, a oni koji tek
razvijaju ideje i projekte, imali su više od jedne prilike za
susret sa uspješnim producentom.

Primjere dobre prakse tradicionalno smo podijelili u nekoliko
dijelova programa pa smo već u petak pogledali šest
internacionalnih i dva bloka studentskih filmova. Cherry Pop Film
Festival i njegov pokretač Matej Beluhan u goste su donijeli
nagrađivane filmove iz Francuske, Belgije, Danske, Srbije i SAD
-a, a posebno zanimljive radove u kontekstu produkcije, donijela
je Prijemna RUNDA: ADU.

Pogledali smo sedam, uglavnom samostalno snimljenih i montiranih
filmova nastalih u svrhu prijemnih ispita za Akademiju dramske
umjetnosti u Zagrebu.

Takva su nam, zanimljiva produkcijska ostvarenja, i nekoliko
godina unazad nicala pred nosom i u našem gradu – studenti
osječke Akademije za umjetnost i kulturu nerijetko pronađu svoje
mjesto u programu Studentske RUNDE.

Ove je godine, a jedva je, kaže, dočekala, svoj eksperimentalni
film “Mjesta koja ne postoje” publici predstavila Josipa
Henizelman.

“Film se bavi prostorom. Zapravo sam snimala svoje apstraktne
slike i oživljavala ih. Pomoću medija filma to postaju mjesta
koja se mijenjaju, žive, pretvaraju, prolaze i kreću”, objasnila
je na pozornici Josipa te zahvalila mentorima na podršci i
pomoći.

Druge smo večeri Filmske RUNDE na programu mogli izbrojati 
više lokalnih autora. Nakon dijela programa imenovanog prema
ovogodišnjoj fokus profesiji, Fokus RUNDA: Produkcija, koji nas
je upoznao s autorskom produkcijom zakuhanom u Blanku, Školi
dokumentarnog filma Restarted i Kinoklubu Zagreb, o viđenom smo,
a i još neviđenom, dugo i moderirano razgovarali.

Panel: profi amater spojio je redatelja Tomislava Šobana i
producenta Matiju Drnikovića s malom dvoranom kina Urania punom
znatiželjnih pogleda, a oni su, sve ono što je do tada govorila
slika, uobličili u riječi.

Razgovarali su o profesionalnom i amaterskom bavljenju filmom,
financiranju istih i svojim iskustvima i primjerima. Ovakav,
minutažom nadograđen Q&A, inače svojstven Filmskoj RUNDI,
posebno je zaintrigirao Matijinu publiku – polaznike Radionice
razvoja filmskih i komplementarnih projekata koju je vodio u
sklopu revije.

“U ova tri dana smo stvarno puno raspravljali i to mi se jako
svidjelo. Uspjela sam si približiti cijeli svijet filma, pogotovo
produkciju filmova, serija i video igara. Osjećam se inspirirano
da se više potrudim i nešto u budućnosti kreativno stvorim”,
istaknula je Ema Petrak, polaznica radionice.

Uz podršku HAVC-a, DHFR-a, Zaklade “Kultura nova”, grada Osijeka,
Osječko-baranjske županije i Turističke zajednice grada Osijeka
protresli smo i proučili još jedno, ujedno i zadnje u nizu
filmsko zanimanje. Osijek se, po sedmi put, pokazao kao dobar
domaćin hrvatskog kratkometražnog filma, ali i njegovih autora,
ljubitelja i štovatelja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari