promocija kulena

Radionice o načinima i kriterijima ocjenjivanja kvalitete kulena i brendiranju tradicionalnih suhomesnatih proizvoda

PR

Na radionici se razgovaralo i o mogućnostima suradnje među pojedinim udrugama, kako lokalno, tako i nacionalno

U petak, 23.09. 2022., u Kući Baranjskog
kulena
održana je prva radionica o ocjenjivanjima i
brendiranju tradicionalnih suhomesnatih proizvoda koja je okupila
baranjske kulenare, ali i proizvođače kulena iz Slavonije.
Početak je to aktivnosti za promociju kulena u predblagdanskog
razdoblju koje je inicirala udruga proizvođača Baranjski kulen.

Dr.sc. Miodrag Komlenić, predsjednik
Udruge Baranjski kulen, smatra da je riječ o
uspješnoj radionici na kojoj su kulenari i predstavnici lokalne
zajednice dobili puno korisnih informacija od eminentnih
stručnjaka iz znanstvene zajednice i gospodarstva.

“Svi sudionici naše radionice imali su prilike čuti kako se u
svijetu brendiraju tradicionalni suhomesnati proizvodi, koliki je
značaj oznaka kvalitete, posebno europskih oznaka ZOZP i ZOI,
koje su predstavljene na primjerima Baranjskog kulena i Istarskog
pršuta. Drugi dio radionice smo posvetili ocjenjivanjima
kvalitete proizvoda pa su sudionici imali priliku čuti iskustva
dr.sc. Gorana Kušeca koji već dugi niz godina sudjeluje na
brojnim ocjenjivanjima kulena u Slavoniji i Baranji te iskustva
dr.sc.

Maria Bratulića s regionalnog ocjenjivanja kobasica i salama u
Istri. Rekao bih da je radionica još jednom pokazala koliko je
važna razmjena znanja i iskustava te međusobna suradnja
proizvođača u zajedničkoj promociji hrvatskog premium kulena.”

Dr.sc. Mario Bratulić, načelnik općine Sveti
Petar u Šumi i posebni savjetnik ministrice poljoprivrede,
dugogodišnji je organizator sajma S klobasicom u Europu, a svoja
iskustva je prenio svim sudionicima radionice.

“Mislim da je ovo važan iskorak i pravi put prema daljnjoj
edukaciji kako kulenara, tako i lokalne zajednice o važnosti
kulena. Kulen sigurno zaslužuje jedno veliko nacionalno
ocjenjivanje prema sustavu i modelu koji je pripremljen upravo za
kulen. U ovom trenutku nam svima treba puno suradnje i
povezivanja. Mi kao sajam, ali i Udruga Istarskog pršuta već dugo
godina surađujemo s udrugama iz Slavonije. Bez povezivanja nema
plasmana naše sirovine i proizvoda do krajnjih potrošača, a
posebno turista koji dolaze u Hrvatsku.”

Dr.sc. Goran Kušec, profesor na Fakultetu
agrobiotehničkih znanosti u Osijeku, smatra da je riječ o
odličnoj radionici na kojoj se okupilo više panelista koji se
bave ocjenjivanjima kvalitete tradicionalnih hrvatskih mesnih
proizvoda. “Iznimno sam zadovoljan s odazivom proizvođača, ovo je
za njih prilika da upoznaju način na koji se njihovi proizvodi
ocjenjuju. Svako ocjenjivanje u pravilu ima i svoj edukativni
karakter jer se proizvođačima daju povratne informacije o tome
što je prevagnulo kod ocjene pojedinog proizvoda. Ovo je bila
sjajna prilika da se sudionici koji žele okušaju u probnom
ocjenjivanju uzoraka Baranjskog kulena i Istarskih kobasica i
vide sličnosti i različitosti među tim proizvodima.”

Dr.sc. Dragan Solić, načelnik sektora za uzgoj,
testiranje i genetsko vrednovanje u HAPIH-u, naglasio je “Mislim
da je radionica bila korisna za proizvođače kulena jer je
prikazan niz novih mogućnosti za promociju kulena i to
prvenstveno za proizvođače koji su već etablirani i imaju
kvalitetan proizvod. Dodana vrijednost proizvodima su oznake koje
upućuju na visoku kvalitetu proizvoda. HAPIH ima vrlo razvijenu
suradnju sa svim udrugama u stočarskoj proizvodnji i on je tzv.
treća strana uzgajivačima i podupire njihov rad i suradnju. S
udrugama proizvođača surađujemo na promociji vrhunske vrijednosti
odnosno premium kvalitete i to putem naših oznaka.”

Na radionici se razgovaralo i o mogućnostima suradnje među
pojedinim udrugama, kako lokalno, tako i nacionalno kako bi došlo
do još boljeg povezivanja zelene i plave Hrvatske.  

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari