Squid game nova je korejska serija koja je zaludila svijet. 456 sudionika igra dječje igre, a kraj nije nimalo bezazlen: ili pobijedite ili umrete
Uznemirujuća, brutalna i nasilna noćna mora. Squid game nova je
korejska serija koja je zaludila svijet. 456 sudionika igra
dječje igre, a kraj nije nimalo bezazlen: ili pobijedite ili
umrete.
“Radi se o ljudima koji su u financijskim dugovima koje ne mogu
otplatiti. Nađu se u toj igrici u kojoj moraju ubijati jedni
druge, gaziti jedni preko drugih ne bi li osvojili veću sumu
novaca i na taj način se spasili. To se može shvatiti kao kritika
kapitalističkog društva ili općenito ekonomske situacije ne samo
u Koreji nego danas”, kaže za RTL filmski kritičar Mario
Kozina.
U svakoj se epizodi likovi natječu u krvavim inačicama
tradicionalnih igara poput Crne kraljice jedan-dva-tri i Ledene
babe. Onaj koji pobijedi, plasira se u idući krug natjecanja, a
gubitnika usmrte strojnicama. Igre se odvijaju u dvorcu koji
nalikuje vrećici bombona, a čuvaju ga stražari odjeveni u
ružičasto. Iako izgleda dječje i nevino – nije.
“Mislim da je serija izrazito nasilna. Upucate nekoga u glavu bez
razloga, bez ikakve emocije.”
“Monstruozno je što rade u seriji. Prenasilna je.”
Squid game pogledalo 55 milijuna ljudi u 90 zemalja
Nasilje potiče nasilje – tvrde stručnjaci. U Belgiji djeca
oponašaju seriju, igraju iste igre, a udarcima kažnjavaju
gubitnike.
“Djeca igre shvaćaju ozbiljno. Ali, igre nikada ne dovode do
ozbiljnih posljedica. U ovoj seriji imamo sve osim klasične igre.
Imamo zapravo igru čija je funkcija izokrenuta”,
govori školski psiholog Bruno Humbeech.
Izokrenute, nasilne i kontroverzne teme česte su u Korejskim
serijama i filmovima.
“Trileri, akcije i blockbusteri koji dolaze iz Amerike i iz
Europe uglavnom su eskapistički, dakle filmovi koji nas potiču da
se odlijepimo od stvarnosti. U Južnoj Koreji redovito uzimaju te
neke socijalne razlike i iz toga nekako uspiju zakuhati priču”,
kaže Kozina,
I nije im ovo prvi put da su zakuhali dobru priču. Prošle godine
Parazit – osvojio je Oscara za film godine. Kuhaju Korejci svašta
nešto. Svjesni su da se od kulture može zarađivati. Pa su tako
svijetu dali inovativnu kozmetiku, tehnologiju, hranu i k-pop
Korejska kultura zavladala je svijetom – ali ne
slučajno.
“Koreja je jedina zemlja na svijetu koja ima ministarstvo za
popularnu kulturu. Država ulaže ogroman novac da bi promovirala
kulturu od boy bendova do popularnih filmova. Koreja zapravo želi
biti nova Amerika u smislu da želi taj soft power – žele se
nametnuti svijetu kroz modu, glazbu i film”, rekao nam
je novinar i pisac Velimir Grgić.
I sad kroz serije. Squid game pogledalo je 55 milijuna ljudi u 90
zemalja. Svi oni kojima se korejski horor svidio – možda drugu
sezonu neće ni dočekati jer je autor najavio da ga umara i
samo pomišljanje o novoj sezoni.