ni kiša nije omela program

Dan bez automobila potaknuo Osječane da uz besplatan javni prijevoz isprobaju i nove dijeljene gradske bicikle

Davor Javorović/PIXSELL

Europski tjedan mobilnosti u Osijeku završen je programom koji je u Henglovoj ulici i na Trgu Ante Starčevića građanima ponudio razne zabavne i informativne sadržaje

Program nedvosmislenog naziva, Dan bez automobila, je tako ispred
kina Urania okupio izlagače poput HEP-a, koji promovirao svoje
punionice električnih automobila, a uz Crveni križ i PU
Osječko-baranjsku, koji su građane savjetovali o sigurnosti i
zdravlju u prometu, Tržnice Osijek su osigurale i prigodnu
okrjepu uz voće, dok je Europe Direct Osijek svim posjetiteljima
ponudio korisne promotivne materijale.

Posjet učenika OŠ Franje Krežme je Henglovu pretvorio u vedru i
šarenu ulicu, a pokraj petoro najsigurnijih Osječana koji su na
kvizu znanja osvojili 5 Butra kartica sa 100 kuna na računu, svi
zainteresirani su isprobali i nove gradske bicikle. Njima se
pridružio i osječki dogradonačelnik Dragan
Vulin
, koji je na konferenciji za medije i službeno
otvorio Dan bez automobila.

Unaprjeđenje javnog sustava i prigodno zatvaranje
Tvrđe

“Održiva mobilnost i mobilnost koja ne zagađuje okoliš izuzetno
je bitna u gradu Osijeku, pa smo i na početku Europskog tjedna
mobilnosti predstavili sustav dijeljenih bicikala, koji će biti
funkcionalan do kraja listopada, pa uz 175 bicikala, od kojih je
50 električnih, donosi i 25 samoposlužnih postaja po gradu. Prvi
smo grad u Hrvatskoj s javnim sustavom dijeljenih automobila, u
sklopu kojega imamo 8 automobila koje građani redovno koriste.
Ono što nas čeka u narednom razdoblju je unaprjeđenje,
poboljšanje i dodatno obogaćivanje tog sustava”, rekao je Vulin,
podsjećajući kako u okviru ovog održivog sustava po Osijeku voze
i Bolt romobili, koje su građani odlično prihvatili, stoga ne
čudi ni činjenica da je grad na Dravi treći na listi od ukupno
120 gradova u kojima Bolt posluje, upravo po broju korištenja i
vožnji u omjeru na broj stanovnika.

“Osijek je ravničarski grad pogodan za bicikliranje i vožnju
romobilom, pa i dalje želimo poticati građane da što manje
koriste svoje osobne automobile. Iako to nije prvotno planirano,
ispalo je da smo u okviru Europskog tjedna mobilnosti proteklog
ponedjeljka u potpunosti zatvorili naš biser grada, baroknu Tvrđu
za promet, koja će nakon opsežnih radova i nadalje ostati
zatvorena za vozila. To je dodatni poticaj svima da redovno počnu
koristiti javni prijevoz, bilo onaj konvencionalni s busom ili
tramvaje, bilo nekonvencionalni s dijeljenim biciklima,
automobilima ili romobilima, ali i sve druge vrste održivo,
zelenog i modernog prijevoza koji je dostupan u gradu
Osijeku”,  zaključio je dogradonačelnik Vulin, ujedno
pozivajući sve građane da se pridruže popodnevnom zabavnom
natjecanju pod vodstvom poznatog relly vozača Juraja Šebalja.

Aplikacije za objedinjenje prijevoza i planiranje
putovanja

Princip korištenja javnih dijeljenih bicikala u sklopu projekta
E-Mobilnost grada Osijeka je objasnila Kornelija
Mlinarević
, pročelnica Upravnog odjela za programe EU
Grada Osijeka, otkrivajući kako svaki bicikl ima GPS, pa će
njihovo korištenje biti kontrolirano, a zanimljivo je i da će
bicikli biti integrirani sustav javnog prijevoza. Naime, ideja je
da se u doglednoj budućnosti ponudi mogućnost korištenja svih
vidova prijevoza na području grada Osijeka s jednom aplikacijom,
štoviše, plan je da se i cijelim prometom upravlja s jednog
centralnog mjesta, koje će biti smješteno u GPP-u.

“U okviru Europskog tjedna mobilnosti, grad Osijek ima još jedan
projekt koji je značajan za planiranje mobilnosti, a to je
projekt RegiaMobil, u sklopu kojega je napravljena aplikacija
kroz koju putnici mogu planirati svoje putovanje na području
Osijeka, kombinirajući različita prijevozna sredstva, pa uz javni
prijevoz i sustav dijeljenih vozila, mogu vidjeti i koliko im
pješke treba do neke lokacije. Vjerujemo da je to prilično
korisno, jer turisti jednostavno i online mogu vidjeti koja sve
prijevozna sredstva mogu koristiti, kao i njihov status
dostupnosti”, najavio je Srećko Kukić iz
Upravnog odjela za programe EU, dodajući i da su na Danu bez
automobila Osječani bili prilično mobilni, jer su na raspolaganju
imali cjelodnevni besplatni javni prijevoz GPP-a, dok je Bolt
osigurao i promotivnu cijenu najma romobila.

Nakon programa u Henglovoj, kojega je dijelom omela kiša, velik
broj Osječana je privukla zanimljiva aktivnost na Trgu Ante
Starčevića, gdje je GPP organizirao poligon za deset sudionika –
koji su s povezom na očima i uz naputke suvozača morali parkirati
električni automobil Grada Osijeka, a glavno osiguranje je bila
ručna kočnica Juraja Šebalja.

“Imamo automobile kojima su uklonjeni benzinski i stavljeni
električni motori – ovo su Renault Zoe automobili iz Car sharing
sustava, koje Osječani očito jako vole. Osobno sam promijenio
mišljenje u vezi električnih automobila, za koje sada mogu reći
da su zbilja odlični, ali im je potrebno mnogo punionica i
infrastrukture. Što se tiče današnjeg natjecanja, nikada nisam
probao, niti vodio ovako nešto, ali čini se vrlo zabavno, pa
pohvaljujem ideju i inicijativu GPP-a”, rekao je Juraj Šebalj
uoči početka natjecanja, na kojemu su pobijedili Viktor Flauder i
Tomislav Vidaković, a kojim je naposljetku zaokružen i
ovogodišnji Europski tjedan mobilnosti u Osijeku.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari