Čuje li nas doista naš mobitel, čita li nam misli ili smo sve to umislili?
Jeste li primijetili da nakon kavice s prijateljem na kojoj
spominjete neki brend ili proizvod vaš mobitel izbaci reklamu
upravo tog proizvoda ili brenda. Većina nas zato opravdano
pomisli da nas mobitel prisluškuje čak i kada je zaključan, čak i
kada ga ne koristimo. Je li to doista tako ili je to još jedan
mit?
Kupujete novi automobil, nove štikle, novo računalo. O tome ste
pričali s prijateljima i obitelji, a onda su vam na Facebooku
iskočile reklame najboljih automobila i najljepših štikli. Nije
vam se učinilo, moguće je da vam mobitel čita misli.
“Nije ništa neobično da nas mobitel prisluškuje.
Tehnologija to omogućava već desetljećima. Dakle, mobitel ima
mikrofon, može se instalirati softver koji može posve skriveno
slušati što mi govorimo, analizirati po riječima kontekst kojeg
spominjemo. Na temelju toga mogu kreirati marketinške poruke koje
su direktno usmjerene nama”, rekao je Dragan Petric, urednik
časopisa Bug.
Oglase krojene po našoj mjeri i samo za nas viđamo svaki dan.
“Komentirala sam u društvu nešto što me zanimalo i onda mi se baš
to pojavilo. Ali, ne mislim da nas prisluškuju, to vam je sve do
pametnog telefona”, priča Mirjana, Zagreb.
“Ima neka fora u tome jer svaki put kad spomenem da ću nešto
kupiti reklama mi se pojavi na Instagramu”, kaže Dora, Zagreb.
Čuje li nas doista naš mobitel, čita li nam misli ili smo sve to
umislili?
“Direktnog prisluškivanja nema. Svi misle: ja sam imam mobitel na
stolu i kao slušaju me i zato izlazu te reklame, ali nije.Svi
kažu, znaš prate nas i to je istina. Ali, vi ne znate da vi
dajete njima tu informaciju. Kad vi zadržite pogleda na nekoj
reklami ili nešto oni zaključe da vas to zanima i vama će takva
reklama izletjet drugi put”, ističe Denis Periša, računalni
haker.
Direktno prisluškivanje nije dokazano – ali nije nemoguće.
Možda smo i sami krivi za to tako što smo u nekom trenutku,
sasvim slučajno, dozvolili pristup glasovnom snimanju – tako bar
vjeruju američki stručnjaci koji su istraživali ovu temu.
“Ja ne mislim da je to zastrašujuće, štoviše. Ja i ne želim
dobivati reklame koje se mene ne tiču, ali vrlo rado bi dobio
informaciju o akcijskoj ponudi tenisica ili automobila ako u tom
trenutku to kupujem. Činjenica da nas se prisluškuje je opasna i
zastrašujuća na prvi pogled, ali u koliko su te informacije ne
zloupotrebljavaju protiv nas, ne vidim problem”, naglašava
Petric.
Nije problem za one koji ništa ne kriju, ali svi ostali – pazite
na što i kako klikate. Povijest naših pretraživanja zauvijek
ostaje upisana u memoriju interneta i dostupna je
svima.
Izvor:
RTL