Temperature su se već ustalile ispod nule, uskoro očekujemo i prvi snijeg, no to ne mora značiti i prestanak vožnje biciklom.
U biciklističkim gradovima, kao što je
Amsterdam, vožnja bicikla zimi je uobičajena
pojava, dok kod nas većina ljudi čim zahladi svoje bicikle sprema
u garaže i podrume. No ne mora biti tako, bicikli se bez problema
mogu voziti tijekom cijele godine, pa tako i u zimi.
Naravno, vožnja bicikla po snijegu i zaleđenim površinama
je opasnija od uobičajene po suhoj cesti. Zato
je potrebno voziti puno opreznije i uvijek s obje ruke čvrsto na
volanu. Te naravno bez naglih bespotrebnih kočenja. Također
nošenje kacige je više nego poželjno, jer
opasnost od pada je ipak malo veća.
Vozačima brdskih bicikala vožnja po zimskim uvjetima sigurno će
biti lakša, nego vlasnicima klasičnih gradskih bicikala. Njima
preporučamo da se drže očišćenih gradskih staza.
Pony – zimski bicikli
Ozren Žunec, član Sindikalista biciklista
preporučio je Pony kao idealan bicikli za zimsku vožnju. Njegov
komentar za portal PlanB prenosimo u cijelosti:
“Za snijeg i led koristim Rog-Pony, kotači od 20 cola. Ima
nisko težište, a i sic je nisko, pa, u slučaju da počne padanje,
samo spustiš nogu ili obje i već si siguran… Razmjerno široka i
slabije napumpana guma (ispustim je na dva bara) bolje drži na
ledu. Stražnja kočnica je torpedo, dakle radi jednako u svim
uvjetima, neovisno o vlazi i zaleđenosti. Svjetla moraju biti
baterijska jer dinamo proklizava kad je na gumi snijeg. Vozi se
jako dobro po friško napadalom snijegu i do 15 cm debljine, kao i
po snijegu i sivom ledu koji su ugazili automobili, a loše i
teško po snijegu koji su cipelama ugazili pješaci (pješačke
staze). Problem je što je Pony sav (uključivo i obruče) od
čelika, pa sol uzrokuje jaku koroziju i hrđanje. To se može
ublažiti ako se bicikl (osobito felge) prije vožnje, dok je još
suh, pošprica WD-40. Naravno, u tom slučaju prednja kočnica uopće
ne radi, ali to nije ni bitno jer imate torpedo. Napominjem da
sam dugo razmišljao čemu bi Pony uopće mogao služiti, s obzirom
na to da je spor i neudoban, dok nisam otkrio da je odličan za
zimske uvjete i sad ga koristim samo za to. Vozio sam njime
jednom i kroz totalno sleđeni grad na minus 17 i bilo je sve u
redu. Jasno, nemaju svi mogućnost držati dodatni bicikl samo za
nekoliko snježnih i ledenih zimskih dana”
{vimeo}14370194{/vimeo}Zimsko bicikliranje u
Kopenhagenu
Odjeća
Nisu samo uvjeti na cesti i stazama razlog zašto puno ljudi ne
prakticira vožnju bicikla zimi. Osjećaj hladnoće još je veći kad
pedalirate. No s kvalitetnom odjećom i to se da riješiti. Naravno
nećete ujutro na posao, faks ići u posebnim biciklističkim
hlačama, ali uz dobru zimsku jaknu, šal i deblje rukavice ni ta
hladnoća više nije problem. Također slojevito oblačenje je
preporučljivo.
Ne dajte se zavesti pričama da bicikl treba pospremiti do
proljeća, s prvim snijegom, budite hrabri i provozajte se gradom.
Samo zapamtite, dobro se obući i oprezno voziti! Nema boljeg
razbuđivanja od ranojutarnje zimske vožnje 🙂 A i naravno
uobičajene prednosti vožnje biciklom su uvijek tu (zdravo,
jeftinije, bez gužve u prometu, potrage za parkingom).
Ne zaboravimo i napomenuti kako je Unikom od ove godine zadužen i
za zimsko
čišćenje biciklističkih staza!
Imate li iskustva ili savjet vezan uz zimsku vožnju, slobodno ih
podijelites nama.
Tekst: D.Matovac (SiB.hr)