Povezanost i suradnja djelatnika osiguravaju bolje radne rezultate

Premda već duže vlada gospodarska kriza, niz tvrtki i ustanova i dalje ulaže u team building kao, pokazalo se, efikasan način motiviranja, jačeg povezivanja i osposobljavanja skupine ljudi u ostvarenju boljih radnih rezultata.




Team building kao pojam u Hrvatskoj zaživio je prije desetak godina, ali zapravo postoji već desetljećima. Uključuje različite oblike druženja, ponekad i višednevna putovanja, dijela djelatnika (najčešće poslovodstva) ili svih (ako su posrijedi manje tvrtke) u opuštenijem okruženju, izvan radnog mjesta.

Najčešće ga organiziraju privatne tvrtke i, primjerice, banke, a mogućnosti su brojne: od ručkova i večera preko zajedničkih sportskih aktivnosti u prirodi do putovanja na, primjerice, rafting, skijanje, vikend u toplicama…

Organiziramo dva oblika team buildinga, u tome nam pomažu agencije ili konzultantske tvrtke. U jednom, za ciljanu grupaciju organiziramo klasične radionice s nekom tematikom, ali u opuštenijem okruženju, što znači da uz njih djelatnici odlaze i na kupanje, wellness, masaže… Drugi oblik predviđa kombinaciju druženja i razvijanja, recimo, strateških sposobnosti organizacijom različitih grupnih igara, gdje djelatnici zapravo i nemaju osjećaj da su na team buildingu. Ta dva oblika koristimo sukladno ciljevima i situacijama za koje su namijenjene“, kaže Snježana Barić-Šelmić, direktorica marketinga Hypo-Alpe-Adria Bank.

Jedna osječka informatička tvrtka, pak, ljeti redovito organizira jedrenje, a zimi skijanje za sve svoje djelatnike, dok je uprava uspješne tvrtke Žito otišla i korak dalje. Prije godinu dana u sklopu poslovne zgrade tvrtke otvorili su antistres E Rejuvenation centar, u kojemu se radnici mogu, na pola sata ili sat, tijekom radnoga dana opustiti u wellnessu ili na masaži uz ugodnu glazbu. O njima se brine 15-ak stručnih fizioterapeuta i viših fizioterapeuta.

“O ljudima se brinemo na drukčiji način, a ne odlascima na seminare i trodnevne edukacije na Bledu. Ovime ćemo poboljšati njihovo zdravlje, ljepotu, ma opće stanje zaposlenika”, rekao je na otvorenju Marko Pipunić, direktor tvrtke.

Na team building mnogo polažu i neke gradske tvrtke, prije svega, GPP. “Krajem prošle godine menadžment tvrtke, nas 25 koji se svake srijede nađemo na tzv. proširenom kolegiju, odveo sam na kuglanje u Portanovu. Družili smo se u opuštenom okruženju, a za sve je potrošeno tek 5.000 kuna. Korist je višestruka i mnogo nadmašuje taj iznos. Povezanost i međusobna suradnja djelatnika iznimno je važna pa uprava tvrtke stalno potiče druženje svih 360 radnika, bar po segmentima u kojima rade“, ističe direktor Igor Medić.

[blockquote]Team building i u kulturi

Team building, zanimljivo, postoji i u kulturnim ustanovama, a poznati su primjeri HNK i Dječje kazalište Branka Mihaljevića. “Imamo više od 200 djelatnika i dobra radna atmosfera jako je bitna. Zato inzistiram da se djelatnici svih dijelova HNK druže što je češće moguće i izvan radnih obveza, a posebno na domjencima nakon dramskih i opernih premijera. Nedavno smo, u sklopu Noći kazališta, u dvorištu HNK održali i ležerno natjecanje u kuhanju čobanca između administracije, umjetničkog ansambla i tehnike. Od proljeća planiramo vratiti i zajedničke sportske aktivnosti“, kaže intendant Božidar Šnajder.

Vodovod potiče druženje

Naravno, postoje i drukčiji primjeri, a među njima je i najveća gradska tvrtka Vodovod, koja zapošljava više od 760 radnika. “Ne provodimo klasične team buildinge; ručkove ili vikend-putovanja. Nije stvar u nedostatku sredstava, već jednostavno nemamo takve običaje… Prema mojem mišljenju, najvažnije je da su članovi Uprave svakoga dana na raspolaganju djelatnicima za pitanja i rješavanja bilo kakvih problema. Potičemo, naravno, i druženja izvan radnog mjesta pa u tvrtki uistinu imamo primjerenu atmosferu”, naglašava direktor Ljubomir Novoselić.[/blockquote]

Tomislav LEVAK (Glas Slavonije)
Foto: SiB.hr arhiva

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari