Sastanak udruge Bike My Day s dogradonačelnikom Vladimirom Hamom protekao je u izuzetno konstruktivnoj atmosferi te se nadamo da će donijeti velik napredak za Osječane. Izvještaj sa sastanka pročitajte u cijelosti.
[blockquote]U utorak, 30. 7. 2013. smo bili na sastanku s
osječkim dogradonačelnikom Vladimirom Hamom, kako bismo ukazali
na probleme i potrebe osječkih biciklista, kao i na prednosti
razvoja biciklizma u gradovima.
Inače, gospodin Ham će uskoro postati biciklist, što nam je i
osobno i profesionalno vrlo drago, a – koliko smo iz razgovora
utvrdili – trenutno i iz perspektive vozača automobila uočava
problematične točke za sve sudionike u prometu, pa tako i za
bicikliste.
Kvalitativni i kvantitativni
nedostaci
Za početak, Tomislav Tomić i Ivan Podraza su ukazali na
nedostatke postojeće biciklističke infrastrukture na dvije
razine:
– mikro (kvalitativna) razina:
– rupe, rubnjaci, nedovoljna pa čak i nepropisna širina
staza
– nedovoljna označenost staza
– neadekvatna parkirna mjesta (spirale)
– makro (kvantitativna) razina:
– premalo raširena i nepovezana infrastruktura (staze,
parkrališna mjesta)
Kao primarnu potrebu istaknuli smo rješavanje problema na mikro
razini, kroz što bi se uspostavili standardi koji bi se poštovali
u daljnjem proširenju osječke biciklističke infrastrukture.
Gospodin Ham je imao sluha za naše prijedloge, a mi se, naravno,
nadamo da će biti prihvaćeni, te da će Osijek kroz našu
inicijativu, između ostalih, postati ljepši, zdraviji, mirniji,
tiši, sigurniji i bogatiji grad, na korist i užitak svih njegovih
građana i posjetitelja.
Zasigurno nam preostaje još mnoštvo sastanaka, ali ćemo rado na
njima sudjelovati. Ako se svakim sastankom stvari pomaknu
unaprijed za 1 postotak, smatrat ćemo da smo već dovoljno
učinili. Kako bi rekao jedan naš simpatizer: “Ma samo da maknu te
rubnjake, već bi 20 % toga napravili!”
Prijedlozi BikeMyDay-a
U nastavku iznosimo naše prijedloge:
1) Održavanje “Biciklističkog očevida” s nadležnim gradskim
službama – obilazak bic. infrastrukture biciklom i utvrđivanje
pojedinih propusta i mogućnosti za unaprijeđenje, na mjesečnoj
bazi uz evidenciju stanja (zapisnikom i fotografijom).
Prvi “Biciklistički očevid” smo zamislili kao jednosatnu vožnju s
visokopozicioniranim dužnosnicima grada (gradonačelnik,
dogradonačelnici, pročelnici odjela i voditelji odsjeka), kako bi
se uvjerili u stanje biciklističke infrastrukture, što može biti
medijski popraćeno.
2) Povećana komunikacija između gradskih službi i policije,
pogotovo dok se ne izgradi prikladna infrastruktura za
bicikliste, radi veće tolerancije vožnje po nogostupu tamo gdje
je suviše opasno voziti po cesti (primjeri: Županijska, Radićeva,
Ulica Hrv. Republike…) i radi prevencije i represije parkiranja
motornih vozila na biciklističkim stazama.
Prijedlog za ove mjere smo prije više od dva mjeseca podnijeli
policiji, no do dana današnjeg nismo dobili odgovor.
Kao jednu od konkretnih mjera predložili smo odžavanje okruglog
stola s predstavnicima policije, grada i biciklističkih
udruga.
3) Intenzivniji rad i povećanje samoinicijative komunalne službe
na uklanjanju pokretnih prepreka na prometnoj infrastrukturi svih
sudionika u prometu (za što smo naveli konkretne primjere).
4) Usklađivanje propisa GUP-a sa ZoSPC i Zakonom o gradnji (o
čemu smo već pisali ovdje).
5) Poštivanje odredaba GUP-a o propisanoj širini jednosmjernih i
dvosmjernih biciklističkih staza – ovdje smo ukazali na činjenicu
da su nedavno ponovno preko starih “žutih crta” iscrtane nove
crte kojima se ne poštuju odredbe GUP-a o širini staze.
6) Unošenje u GUP odredbe da se prometna infrastruktura postavlja
po ovakvom rasporedu: “nogostup – biciklistička staza – kolnik –
biciklistička staza – nogostup” (također objašnjeno na gornjoj
poveznici).
7) Unošenje u GUP obaveze izgradnje obostranih biciklističkih
staza uz kolnike prometnica, a iznimno jednostrano tamo gdje
obostrane trenutno nisu moguće, jednako kako je propisano za
nogostupe.
U vezi ovoga smo istaknuli i potrebu da se barem ostavi dovoljno
prostora za izgradnju obostranih staza u budućnosti.
8) Potpuno uklanjanje rubnjaka na raskrižjima i drugim mjestima
gdje je predviđen prijelaz preko kolnika za pješake, bicikliste i
osobe s poteškoćama u kretanju, i u skladu s tim izmjena
odgovarajućih odredbi GUP-a.
Razloge za uklanjanje rubnjaka detaljno smo objasnili, navodeći
kao primjer cikloturistkinju kojoj je se prije par dana pokidala
bisaga zbog prelaska preko rubnjaka.
9) Postavljanje kvalitetnih stalaka za bicikle za koje se može
osigurati okvir bicikla. Predložili smo da stalci budu
unificirani, a kao dobar primjer uzeli stalke postavljene na
Zrinjevcu, koji su u obliku slova “O” i kao takvi mogu biti
simbol Osijeka.
10) Češće označavanje biciklističkih staza kao mjera smanjenja
sukoba između biciklista i pješaka ili vozača motornih
vozila.
11) Uključivanje BikeMyDay-a u daljnje planove proširenja
infrastrukturne mreže.
12) Kao dobar primjer suradnje gradskih službi i organizacija
civilnog društva, predložili smo ispisivanje poticajnih poruka na
biciklističkim stazama, o prednostima biciklizma i o poštivanju
prometnih pravila, poput: “Hvala što birate bicikl”, “Vozite
oprezno”, “Pozovi prijatelje na vožnju biciklom”, “Pričekajte
zeleno svjetlo”, “Budite strpljivi, vozite sigurnije” i
slično.
Uz to smo predložili da tamo gdje na našu inicijativu
biciklistička infrastruktura bude unaprijeđena, budu ispisane
poruke “Rubnjak uklonjen na inicijativu Udruge BikeMyDay u
suradnji s Gradom Osijekom” i slično…
Kao što vidite, BikeMyDay radi punom parom.
Podržite nas! Vozimo se!
(Ivan Podraza, BikeMyDay)[/blockquote]