tik tok generacija

Objašnjavamo fenomen Jakova Jozinovića, Vinkovčanina čija karijera raste neslućenom brzinom

Bane T. Stojanovic/ATAImages

Jakov Jozinović trenutno je najveći glazbeni hit u regiji

Vinkovčanin Jakov Jozinović kod brojnih će izazvati pitanje “Tko je sad ovaj?”, a mi smo uz pomoć novinara Maria Katušića pokušali objasniti njegov fenomen. On je na svojoj stranici objavio komentar koji prenosimo u cijelosti. Jozinović je pak već rasprodao tri koncerta u Beogradu i najavio i četvrti koncert pa njegova popularnost raste neslućenom brzinom.

Malac iskače iz paštete, mesnog nareska, krem juhe i dimljenog tofua (da vege ekipa ne bude zapostavljenja).
Ne zbog svojih pjesama nego zbog svoje prodaje karata na području većine država u susjedstvu, koja su nekad fizički, ali nikad mentalno pripadale istoj državi.

Ljudi se čude tko je taj, gdje je neka njegova pjesma, dok svaki dan izlazi gomila pjesama i spotova raznih izvođača, koji na Spotifyu i YouTubeu ne broje milijune pa ni desetke tisuća nego stotine pogleda.

Glazba je u hiperprodukciji i već je dugo vremena jasno da se autorskim radom i objavama pjesama neće probiti nitko tko nema DE-BE-LU pozadinu u vidu producenta, diskografa, menadžera te pored toga svega i onoga ključnog, neke mecena s novcima, koja će sve to platiti. Bio to tata, stric, sponzor ili netko četvrti.

Čak i probiti se takvima je teško jer pažnja na sve, pa tako i na glazbu je nikad manja. Ljudi nakon pet do deset sekundi gube pažnju da nešto gledaju ili slušaju, upravo zbog te hiperprodukcije. Jer nešto što će ti možda biti zanimljivije je jedan klik ili swipe dalje.

Mogao je mladi Jakov krenuti tim putem, ali nije. Jer i da ima 15 pjesama, i dalje bi isti ljudi koji pitaju za neku njegovu pjesmu imali to isto pitanje. Došlo bi mu na isto ima li nula ili 15 snimljenih pjesama. Jer ih ne bi nitko čuo, kao i mnogima poput njega.

Momak je, poput mnogih drugih koji su se rodili s pjevačkim darom, posljednje dvije godine pjevao po barovima i klubovima, po ulici i gdje je god imao priliku. Uz jednu bitnu stavku, SNIMAO SE.

I nije se snimao cijele pjesme u nekom studiju pa da ih objavi na YouTubeu, gdje će ih opet poslušati šacica ljudi. I opet se tu vraćamo na spomenutu pažnju. Momak je snimao videe od pola minute, uglavnom sa svojih nastupa ili jednostavno s ulice i objavljivao ih na najjačem mogućem kanalu za mlade, TikToku.

Nerijetko je iste objavljivao i kao YouTube shortea, ali oni danas imaju 10-15 puta manje viewsa nego njegove TikTok objave. U početku nije objavljivao često, ali krajem prošle i početkom ove godine neke snimke uhvatio mu je TikTok algoritam. Dobio je pohvale i poticaj te je krenuo objavljivati praktički sa svake svirke.

Rasla je ponuda, počeo je pjevati po kafićima i klubovima po cijeloj Hrvatskoj, a posebno mu je dobro prošlo ljeto, gdje je bio poprilično dobro bookiran.

Ali, ono najvažnije, TikTok popularnost mu je rasla, videi su mu se šerali i on je to iskoristio.

Iskoristio je svoj talent, glas i simpatičnost, jer dečko je stvarno drag i simpa, reflektori ga vole, pozornica ga voli i publika ga voli. I naravno, ljubav je uzajamna.

Realno, momak se nije probio kao pjevač, nego kao TikToker, ali među mlađima su oni danas popularniji nego bilo kakvi glazbenici, glumci, voditelji… I možda se probio uistinu kao TikToker, ali uspjet će kao pjevač. Pronašao je svoj put do publike.

I onaj glavni korak, za prvi veliki koncert napravio je dobar marketing, postigao je onaj najvažniji efekt, misao u glavi ljudima koja glasi “svi će biti tamo, moram i ja”. I zato se koncerti rasprodaju, jednim dijelom zbog njegova pjevanja i njega samog, a drugim zbog presvetog hypea, današnjeg glavnog generatora instant uspjeha.

I vratimo se na to što pjeva tuđe pjesme. Pored ovoga svega, tko bi mu došao na koncert da pjeva uglavnom svoje (da ih ima)? Koliko puta ste čuli “ma, neću na njihov koncert, znam tri pjesme”? Momak pjeva i uživa, dobro to prodaje i dobro zarađuje. A na koncerte nitko nikoga ne tjera, ljudi su konzumenti onoga gdje znaju da će se dobro provesti. Tima je apsolutno nebitno ono što on inače ima, bitno im je da će uživati u onome što će konzumirati.

Ne morate na koncerte, ne morate ga slušati, kao što neću ni ja, ali ne morate niti u čuđenju gledati tko je sad taj i sijati ljubomoru zašto je uspio.

Jakov je radio na sebi, uživao u onom što radi, a kad ga je nagradio algoritam, uz naravno nešto neizbježbog plaćenog reach,a na što nažalost ne možemo utjecati, onda je to iskoristio.

Uz interet te nikad povoljniju i dostupniju svu moguću tehnologiju, apsolutno svatko od vas može pokušati napraviti nešto od svog života, uspjeti sam, ostvariti se, kako glasi sve korišteniji izraz.

I zato mi je drago zbog ovog mladog Slavonca, napravio je nešto putem kojim uistinu može svatko od nas, ali većini je puno lakše sjediti i pitati se tko je sad ovaj i odakle ta ludnica, nego provjeriti kako stvari stoje ili jednostavno nešto pokušati sam.

Čitao sam svakakve insinuacije, najsmješnija je ona da je dečko projekt nekih koji potiću “bratstvo i jedinstvo”. Ali, to su te današnje paranoje, u 2025. se ljude dijeli praktički kao u 1941. ili 1991.

Dečko je uspio isključivo sam, i tu ne mislim da je sam organizirao sve te koncerte. Sam je došao do toga da ga prepozna netko tko će se pobrinuti za taj ostatak, ljudi čiji je posao pomoći upravo takvima, uz svoj vlastiti prosperitet.

Tako da, Jakove, nije da me zanima čime se baviš, ali sretan sam svakim pometenim tvojim hejterom. Samo guraj!

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest