
Palić ističe kako se politički marketing ne sastoji samo od jumbo plakata i TV reklama, već je to složen i inovativan proces koji se uči kroz praćenje svjetskih kampanja
Portal SiB.hr i Youtube kanal Bećar priče pokrenuli su suradnju koja će na naše stranice donositi inspirativne priče iz Slavonije, Baranje i Srijema.
U Osijeku, na sunčano zimsko poslijepodne, ekipa Bećar priča razgovarala je s Marijanom Palićem, stručnjakom za digitalni marketing. Kroz njegovu priču saznali smo kako je od ljubavi prema sportu i futsalu došao do uspjeha u digitalnom marketingu, a potom i do političkog marketinga.
Početak priče u sportu
Marijan Palić otkriva da je njegova strast prema sportu bila ključna za ulazak u svijet marketinga. Počelo je s problemom u futsal klubu gdje je igrao – klub je imao financijskih poteškoća, a on je odlučio pronaći rješenje kroz marketinške strategije i sponzorstva.
Kako ste došli na ideju da povežete sport i marketing?
“Igrao sam mali nogomet i jednog dana predsjednik kluba rekao nam je da nemamo dovoljno novca za nastavak rada. Razmišljao sam kako se to rješava u inozemstvu, složio marketinški plan, pronašao sponzore i klub je oživio. To me zainteresiralo i shvatio sam da marketing može napraviti veliku razliku.”
Ulazak u digitalni marketing
Nakon uspjeha s futsal klubom, Palić se okrenuo digitalnom marketingu. Pokrenuo je webshop za futsal opremu, a kasnije je počeo raditi u marketingu poslovne škole u Zagrebu.
Kako ste iz sporta prešli u digitalni marketing?
“Kada smo pokrenuli webshop za futsal opremu, vidio sam koliko digitalni marketing može utjecati na prodaju. Počeo sam dublje istraživati kako digitalni alati pomažu u promociji i privlačenju kupaca.”
Njegova karijera ubrzo je krenula u novom smjeru – političkom marketingu.
Od sporta do politike
Jedna rasprava na društvenim mrežama bila je presudna za njegov ulazak u politički marketing. Kritičari su tvrdili da u Hrvatskoj digitalni marketing ne može imati značajan utjecaj na izbore. Palić je dobio priliku to dokazati kada ga je jedna politička stranka angažirala da vodi kampanju samo mjesec dana prije izbora.
Kako ste ušli u politički marketing?
“Nakon rasprava na Twitteru, dobio sam priliku voditi kampanju za jednu političku stranku. U samo mjesec dana povećali smo podršku s tri na osam zastupnika prema anketama. To je pokazalo da digitalni marketing može imati ogroman utjecaj, čak i u politici.”
Digitalni marketing u politici
Palić ističe kako se politički marketing ne sastoji samo od jumbo plakata i TV reklama, već je to složen i inovativan proces koji se uči kroz praćenje svjetskih kampanja.
Koliko političke kampanje koriste inovacije u marketingu?
“U Americi su političke kampanje najnaprednije u digitalnom marketingu. Tamo se testiraju nove strategije, koje se kasnije primjenjuju i u drugim industrijama, uključujući sport.”
Sportski marketing i njegov potencijal
Unatoč uspjehu u političkom marketingu, Palić priznaje da mu je sport i dalje najveća strast. Smatra da sportski klubovi, osim rijetkih izuzetaka poput Hajduka, ne koriste dovoljno marketinški potencijal.
Što biste voljeli raditi u budućnosti?
“Volio bih raditi s nekim sportskim klubom, možda čak od nule graditi marketinšku priču i pokazati koliko se može postići pravom strategijom.”
Kao primjer navodi futsal klub u kojem je igrao, gdje je marketing imao ogroman utjecaj na posjećenost dvorane.
Koliko marketing utječe na publiku u sportu?
“Kada smo radili kvalitetan marketing, imali smo preko 1000 gledatelja na utakmici protiv relativno nepoznatog kluba. Kasnije, bez ozbiljne marketinške kampanje, čak ni playoff utakmica nije privukla puno ljudi.”
Budućnost digitalnog marketinga
Palić ističe da digitalni marketing danas ne zahtijeva velike budžete, ali zahtijeva znanje i strategiju.
Koliko je danas teško uspjeti u digitalnom marketingu?
“Ako znaš što radiš, možeš uspjeti i s malim budžetom. Ključno je imati dobar sadržaj i strategiju. Najskuplji dio digitalnog marketinga zapravo je stručnjak koji zna kako to sve postaviti.”
Njegova priča dokazuje da se upornost, učenje i inovacije uvijek isplate – bilo u sportu, politici ili digitalnom marketingu.
Više pogledajte u video uratku.