
Prosječna se dob kandidata u osječkim autoškolama kreće između 18,5 i 21 godinu
Opće je poznato kako posjedovanje vozačke dozvole otvara brojne mogućnosti za osamostaljenje i razvijanje osjećaja za odgovornost prema sebi i drugima, ali i za pronalaženje posla.
Međutim, često se postavlja pitanje koja je idealna dob za polaganje vozačkog ispita, odnosno je li poželjno da to bude u što ranijim godinama, ili je pak dobro malo pričekati do stjecanja određenog životnog iskustva. U Republici Hrvatskoj minimalna je zakonski propisana dob za polaganje vozačkog ispita B kategorije 17,5 godina, što su mnogi već davno iskoristili.
”Položio sam vozački ispit odmah po završetku srednje škole. Nakon toga počeo sam voziti Golfa 2, što je bilo optimalno vozilo za tu dob. Međutim, smatram kako je to individualna odluka, iako je, po meni, bolje čim prije to riješiti dok ste mladi te imate više volje i vremena. Naravno, to bi trebalo biti pod uvjetom da to želite, a ne da vas roditelji natjeraju na to, pa onda položite i nikada ne vozite, što je česti slučaj, posebice kod žena”, govori za SiB.hr Osječanin Darko (40).
Iako je i on položio relativno rano, točnije kao 19-godišnjak, Fabijan (23) iz Osijeka drži kako je idealna dob za stjecanje prava na upravljanje vozilom 24 godine.
Neki smatraju i da nema idealne dobi za to
”Kako su se budući vozači do tada već naučili nekoj životnoj odgovornosti, tako pretpostavljam da će ipak malo bolje funkcionirati u prometu te biti pažljiviji i obzirniji u odnosu na one koji su tek maturirali. Uz to, u toj si dobi vjerojatno već mogu i sami priuštiti polaganje vozačkog ispita te automobil, dok oni koji tek završe srednju školu najčešće posuđuju vozilo od roditelja, osim ako mu ga oni ne kupe”, pojašnjava Fabijan.
Dakako, ima i onih koji smatraju kako idealna dob za polaganje vozačkog ispita ne postoji. Štoviše, prema mišljenju Osječanke Ane (26), najbolji je trenutak za to onda kada se kandidat osjeti spremnim, ali i onda kada mu se za to ukaže potreba.
”Trenutno sam u procesu polaganja vozačkog ispita, na što se nisam odlučila ranije jer nisam vidjela potrebu za time, niti sam bila u financijskoj mogućnosti. U Osijeku je sve vrlo lako dostupno i nadohvat ruke te se brzo dođe od točke A do točke B, gotovo neovisno o vrsti prijevoznoga sredstva kojime se služite. Ja sam, stoga, uglavnom koristila javni gradski prijevoz, bicikl ili taksi, sve dok nisam osjetila želju za polaganjem vozačkog ispita i našla se u životnoj situaciji u kojoj sam shvatila da će mi posjedovanje vozačke dozvole koristiti”, ističe Ana.
Najstarija je polaznica osječke autoškole imala 59 godina
U kojoj dobi kandidati uistinu polažu vozački ispit, provjerili smo i u osječkim autoškolama. Njihova se prosječna dob, kažu, kreće između 18,5 i 21 godinu, iako u nekima ima i starijih polaznika, ali su u manjini.
”Naša najstarija kandidatkinja imala je 59 godina i, ako se ne varamo, položila je iz drugoga pokušaja. Prema našemu mišljenju, idealna se dob za polaganje vozačkog ispita kreće između 18 i 24 godine”, tvrde iz Autoškole Legos.
Dodaju kako proces obuke za vozača prosječno traje tri do četiri mjeseca (ako se svi testovi polože iz prvoga pokušaja), neovisno o dobi kandidata. Ipak, isti u prosjeku izađu dva puta na glavni ispit iz vožnje, dok se njegova prolaznost u postotcima kreće između 60 i 80 %.
Bez obzira na to je li motiv za polaganjem vozačkoga ispita svakodnevna potreba ili želja za većom slobodom, jasno je kako su mišljenja na tu temu podijeljena. U konačnici, za to ne postoji pravo vrijeme i na svakome je individualna odluka o tome s koliko će se godina odvažiti na taj korak.