Veliku važnost učenici su posvetili ratnim događanjima, ulozi politike Europske unije u takvim okolnostima, kao i financiranju pothvata s ciljem pronalaženja različitih opcija
Učenici Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice 11. listopada sudjelovali su u cjelodnevnom programu Euroscole, u vijećnici Europskog parlamenta u Strasbourgu. Kroz trodnevno putovanje, učenici su imali priliku upoznati se s funkcioniranjem europskih institucija te raspravljati o demokraciji, temeljnim pravima i europskim vrijednostima. Nadalje, pregovaraju, iznose svoje rezolucije, pri čemu zauzimaju stranu, raspravljaju i postavljaju pitanja.
Jedina hrvatska škola na sjednici
Službenim pozdravom otvoren je cjelodnevni program Euroscole u sklopu kojega je na sjednicama sudjelovalo više od 700 učenika i profesora iz škola svih država članica Europske unije. 24 učenika odjeveni u prepoznatljive crveno-bijele kvadratiće, a u pratnji profesorica stranih jezika Snježane Krištofik Juranić i Barbare Bošnjak, bili su podijeljeni u heterogene skupine u sklopu različitih aktivnosti s ciljem razmjene iskustava. Srednja škola Isidora Kršnjavoga jedina je hrvatska škola koja je, zahvaljujući odličnom plasmanu i odrađenim aktivnostima u protekloj školskoj godini, osvojila putovanje i sudjelovanje na ovoj simulaciji sjednice Europskog parlamenta.
Učenici iz 27 država članica EU upoznali Europu kroz Q&A
Interaktivni dio programa nastavljen je uz Q&A sesiju s prvom potpredsjednicom Europskog parlamemta Sabinom Verheyen. Veliku važnost učenici su posvetili ratnim događanjima, ulozi politike Europske unije u takvim okolnostima, kao i financiranju pothvata s ciljem pronalaženja različitih opcija. Između ostaloga, zanimala su ih i demografska pitanja EU, položaj žena kroz politički svijet, rodna diskriminacija te obrazovni sustavi uz političke prilike pojedinih država.
Pokazali zavidne vještine i znanja o EU
Jutarnji program učenici su završili ”Laboratorijem za inovacije: Zaštita demokracije i temeljnih prava EU’, a učenici su sva pitanja ovoga puta uputili voditelju pravnog odjela Europskog parlamenta Antoniu Caioli. Tijekom poslijepodnevnog dijela programa učenici su sudjelovali u najiščekivanijem dijelu Euroscole, simulaciji sjednice Europskog parlamenta i debatiranju. Kroz rad u grupama i zastupanje različitih teza pokazali su zavidno znanje o Europskoj uniji i problematici, ali i komunikacijskim vještinama.
”Tijekom cjelodnevnog programa Euroscole posebno bih istaknuo razgovor s voditeljem pravnog odjela Parlamenta koji nam je pružio uvid u politiku Europske unije, kao i u stavove i načine funkcioniranja pojedinih sektora unutar jedne velike institucije. Bilo je dosta govora i o ratovima i ulozi Europe u njima, ali i presjeka njihova djelovanja u takvim izvanrednim okolnostima. Rekao bih da mi je to bio i najbolji dio jer su učenici iz svih država članica Europske unije mogli dobiti odgovore na pitanja koja su za nas mlade jako bitna kroz temu demokracije i temeljenih prava u EU budući da ćemo kroz sljedeće EU izbore biti uključeni kao glasači”, istaknuo je maturant prirodoslovno-matematičke gimnazije Petar Keglević.
”Kroz ovaj program dodatno smo se informirali o temama u koje je Europska unija uključena, prije svega, o ratovima i položaju žena u Europskoj uniji, na čemu se treba puno više raditi, i o političkim stavovima. Budući da smo bili podijeljeni u nekoliko skupina, bilo je dosta izazovno komunicirati jer tu je ipak riječ o učenicima iz svih zemalja članica, pri čemu su prevoditelji i novinari odradili stvarno odličan posao kako bismo se svi sporazumjeli. Smatram kako je većina govornika morala zadržati neku dozu objektivnosti kako bismo izbjegli konflikte i poštivali tuđe stavove, što je na kraju bilo i najvažnije, poštujući temu rasprave”, ispričala nam je Magdalena Benović, maturantica opće gimnazije.