Poduzetnici u SiB

Marina Jambrešić: Pravnica koja otvara svijet malih poduzetnika klijentima iz cijele Hrvatske

Lidija Lovrenčić Hosi

Marina Jambrešić poduzetnica je koja, osnivanjem i uspješnim vođenjem vlastitog obrta, ali i neizmjernom profesionalnošću i predanošću svakom pojedinom klijentu, druge potiče na to da čine isto

U serijalu ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” donosimo još jednu autentičnu priču o lokalnoj poduzetnici koja dokazuje kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju sve plodnije tlo za razvoj poduzetničkih i gospodarskih inovacija.

Ovoga je puta u pitanju Marina Jambrešić, poduzetnica iz Otoka kraj Vinkovaca (danas Osječanka) koja je upravo jučer proslavila 36. rođendan i koja, kako primjerom, tako i znanjem i iskustvom educira druge ljude o načinima postizanja njihovog poduzetničkog uspjeha. Marinino je područje djelatnosti pravo, stoga je 2012. diplomirala na Pravnom fakultetu u Osijeku, a 2021. doktorirala europske studije pri Doktorskoj školi osječkoga Sveučilišta.

U međuvremenu je radila kao savjetnica za poslove lokalne i regionalne samouprave u Upravnom odjelu Grada Otoka, ali i objavila veliki broj znanstvenih radova prve kategorije te sudjelovala u nizu domaćih i međunarodnih konferencija, skupova i oblika stručnog usavršavanja. S obzirom na veliku količinu stečenih vještina, u njoj je godinama gorjela želja za otvaranjem vlastitog obrta za savjetovanje i edukaciju, pa je tako 1. kolovoza 2022. godine službeno nastao brend De Lege – Svijet malih poduzetnika.

”Riječ je o kruni svega onoga što sam radila u pozadini i za čega sam se školovala. Naravno, na putu osnivanja obrta imala sam određenih izazova oko njegovog cjelokupnog funkcioniranja – tada ste prvenstveno prepušteni samima sebi i u početku ne možete dobiti konkretnu informaciju, a morate funkcionirati prema nekakvim pravilima. Oslanjala sam se bila, stoga, na savjete prijatelja iz svijeta poduzetništva, no u jednom sam se trenutku zapitala zašto ne bih i ja mogla pokrenuti nešto svoje sa svim ovim znanjima, dok su neki drugi to već učinili i dobro se snalaze”, govori za SiB.hr Marina koja je obrt nazvala uistinu prigodno – De Lege na latinskome jeziku znači ‘po zakonu’, a ujedno sadrži riječ iz osječkog slenga.

Lidija Lovrenčić Hosi

U okviru svojeg obrta poduzetnica se bavi individualnim poslovnim savjetovanjima te online edukacijama vezanim uz osnivanje i funkcioniranje paušalnog obrta, trgovačkog društva i OPG-a. U početku je, prisjeća se, edukacijama prisustvovalo svega nekoliko osoba, dok ih danas samo na jednoj nerijetko zna biti i preko stotinu, i to na razini cijele Lijepe Naše te u dobi od 25 do 45 godina. Također, radi i s inozemnim klijentima, no uglavnom je riječ o Hrvatima koji stečena znanja i vještine u stranoj zemlji žele primijeniti otvaranjem organizacijskog oblika poslovanja na domaćem tržištu.

”Započinje taj trend okretanja samima sebi te ljudi ponovno počinju pokretati vlastita poslovanja i uspješni su u tome. Štoviše, postali su nekako ‘poslušniji’ – prihvatit će činjenicu da postoje pravila funkcioniranja na tržištu koja moraju poštovati, poslušat će ono što moraju, uložit će novce tamo gdje trebaju i pričekat će taj trenutak uspjeha mnogo brže i jednostavnije nego što je to bio slučaj ranije. Da će se na tom putu susretati s mnogo poteškoća, svakako hoće, no moraju na njih biti spremni, a i trebalo bi im se malo i olakšati jer ipak cijeli javni sektor ovisi o privatnom i to ne smijemo baš nikada zaboraviti”, napominje poduzetnica.

Lidija Lovrenčić Hosi

Budući da je početkom mjeseca otvorila i ured u Tvrđi, sve joj češće na savjetovanje dolaze i lokalni klijenti. Zaposlenika još uvijek nema, ali radi s dva suradnika i jednom suradnicom koji se bave edukacijama vezanim uz knjigovodstvo te marketing i oglašavanje.

”Jako su stručni u onome što rade, svojim znanjima i dugogodišnjim iskustvom nadopunjuju moje poslovanje te se, stoga, izvrsno i slažemo. Prije svega, temelj je dobrih odnosa između kolega razvijanje obostranog zadovoljstva. S jedne strane, ja sam iznimno zadovoljna kvalitetom i profesionalnošću koje oni meni nude, a s druge, obraćam pozornost na to da i oni budu zadovoljni u cijelom radnom procesu. Također, važno je i međusobno poštovanje i uvažavanje jer, ukoliko ih nema i ukoliko ne dopustimo da profesionalizam koji pojedinac ima dođe do izražaja, to nije dobar put uspjeha u bilo kakvom poslovanju”, smatra Marina.

Lidija Lovrenčić Hosi

Da je navedena poduzetnica itekako uspješna, pokazuje i činjenica kako se, osim toga što njeguje kvalitetne odnose sa suradnicima, hrabro nosi i sa svim izazovima koje posao stavi pred nju. Najčešće su, tvrdi, u početku bile u pitanju poteškoće vezane uz administrativne i pravne dijelove poslovanja, dok joj se danas, primjerice, zna dogoditi situacija u kojoj ostane bez pristupa internetu ili joj se računalo krene ažurirati u pogrešnom trenutku. Srećom, kaže kako to klijenti uglavnom shvaćaju, no bilo je i onih koji nisu prihvaćali njezino poslovanje.

”U radu s ljudima bude svega, ali jedna mi je dogodovština posebno ostala u sjećanju jer mi je osvijestila moju poslovnu zrelost. Naime, objavila sam bila plaćeni oglas vezan uz novu edukaciju te sam se baš bila potrudila sve lijepo napisati i predstaviti, na što mi je korisnik društvene mreže napisao komentar: ‘ne zanima me uopće’. To je bio trenutak u kojemu sam se od srca nasmijala, shvativši kako bih se nekada davno oko te rečenice zabrinula, pa možda ju i obrisala, no tada nisam jer znam da je u redu da neke doista ne zanima to čime se bavim, ali i da mi to nikakvu opasnost ne predstavlja”, ističe poduzetnica.

Lidija Lovrenčić Hosi

Dodaje kako su upravo strpljenje i razumijevanje ključne osobine za uspjeh u poduzetničkom svijetu. Svi imamo karakter, osobnost i identitet koje smo stekli kroz život, ali na poslu, a posebice takve vrste, ne možemo uvijek reagirati onako kako bismo to učinili privatno.

”Uz to, u ovakvom poslu morate biti spremni na to da vam dolaze ljudi kojima ćete nešto morati nekoliko puta objasniti da bi to shvatili jer nemaju prethodna znanja o nekoj temi, stoga su vam se i obratili kako bi se educirali. Ipak, izazovni trenutci budu i kada vam klijent dođe s poslovnom idejom, konkretnim ciljem koji želi postići i nekakvim očekivanjima, a vi po iskustvu već možete predvidjeti da će njegov poduzetnički put biti težak i da je odabrao djelatnost s kojom će putovati od trnja do zvijezda. Iako ustvrdite da su čak male i šanse da mu projekt uspije, trebate ga ohrabrivati kako ne bi odustao, ali mu istovremeno i ukazati na sve poslovne rizike kako biste zajednički došli do najboljega rješenja. Ključ je u tom balansu između realnosti na tržištu i klijentovih želja – morate ga upozoriti na trenutnu situaciju, ali bez rušenja njegovih snova, vizija i ambicija”, navodi Marina.

Lidija Lovrenčić Hosi

Inače, navedena je poduzetnica od 2018. godine zaposlena i na Odsjeku za kulturu, medije i menadžment pri Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, dok se u slobodno vrijeme bavi pjevanjem sa suprugom Tomislavom, članom poznatog lokalnog rock benda Echoes (svojevremeno su svirali Balaševićeve hitove u Hiru, a isto ponovno planiraju u listopadu). Uz sve to, majka je i jednoipolgodišnjeg sina Ivana, pa joj prosječni radni dan izgleda poprilično pretrpano kako poslovnim, tako i privatnim obvezama koje se stalno isprepliću.

”Kada radite u privatnom sektoru, vodite mnogo burniji život u odnosu na onaj u kojemu odradite svojih osam sati negdje i kasnije ste slobodni. Naravno, meni svaki dan započne obiteljski, a kako sam zaposlena na visokoobrazovnoj instituciji, što mi je primarni posao, tako sve obveze prvo odradim tamo. Nakon toga kreće komuniciranje s klijentima, odgovaranje na mailove, dogovaranje poslovnih sastanaka i novih suradnji te izrada novih najava i vizuala, što nerijetko činim tek u večernjim satima, odnosno nakon što odradim edukacije i savjetovanja. Dakako, nije svaki dan takav, ali bude ih izazovnih”, opisuje poduzetnica kojoj, kako bi sve stigla, uvelike pomažu dobra organizacija i podrška supruga koji joj je ujedno iznio ideju i za provođenje edukacija vezanih uz osnivanje i funkcioniranje OPG-a.

Marina i Tomislav (IZVOR: Privatna arhiva)

Sa svojim obrtom ima mnogo planova za budućnost, a neki su od njih izrada godišnjih planera namijenjenih njezinim klijentima, osmišljavanje novih edukacija s obzirom na mijenjanje tržišnih potreba te razvijanje portala koji bi trebao objediniti poslovne teme i problematike na jednome mjestu. Svakome tko bi pak htio otvoriti svoj organizacijski oblik poslovanja savjetuje da u to krene sa znanjem.

”Da biste ušli u svijet poduzetništva, trebate biti vrlo pripremljeni na to, što podrazumijeva istraživanje tržišta, razradu poslovnoga plana te upoznavanje sa svim rizicima kako vas ništa ne bi moglo iznenaditi. Kretanje u realizaciju ideje dok niste posve upoznati sa cjelokupnim postupkom zapravo dovodi do toga da 80 posto poduzetnika u roku od pet godina zatvori svoje poslovanje. Osim toga, ne trebate se ni pouzdati u informacije koje kolaju društvenim mrežama jer možete imati velikih problema u praksi. Srećom, naši klijenti shvaćaju kako je neuspjeh samo trenutno stanje te su izrazito motivirani, ali i educirani kada kreću na svoje poduzetničko putovanje. Činjenica da smo ih potaknuli na to da osvijeste svoje talente i odvaže se na pokretanje vlastitih projekata čini me jako sretnom – u konačnici, njihov uspjeh tako postaje i naš”, zaključuje Marina.

Serijal ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” otkriva inspirativne priče poduzetnika koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose razvoju gospodarstva na ovim prostorima. Marina Jambrešić poduzetnica je koja, osnivanjem i uspješnim vođenjem vlastitog obrta, ali i neizmjernom profesionalnošću i predanošću svakom pojedinom klijentu, druge potiče na to da čine isto.

Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest