Poduzetnici u SiB

Leo Vinković: Strateg brendiranja i svjetski nagrađivani dizajner u ulozi voditelja marketinga NK Osijeka

Bruno Mioč

Leo Vinković osječki je poduzetnik i kreativac koji uspješno vodi agenciju za brendiranje, dok istovremeno kao voditelj marketinga NK Osijeka kombinira svoje dvije strasti – dizajn i nogomet

Nastavljamo sa serijalom ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” u okviru kojega iznosimo još jednu jedinstvenu priču o lokalnom poduzetniku koji dokazuje kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju sve plodnije tlo za razvoj poduzetničkih i gospodarskih inovacija.

Ove smo nedjelje porazgovarali s Leom Vinkovićem, 38-godišnjim Osječaninom koji već deset godina uspješno vodi agenciju za kreiranje i redizajn brendova, ali je i voditelj marketinga NK Osijeka. Završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek te magistrirao Dizajn na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, nakon čega se zaposlio u jednoj osječkoj kreativnoj agenciji u kojoj je radio i kao student.

S obzirom na vlastiti poduzetnički ‘mindset’ kojemu se nije mogao oduprijeti, s kolegom Igorom Penovićem 2014. godine otvorio je agenciju Studio 33 koja nudi sve dizajnerske usluge vezane uz oglašavanje i brendiranje, ponajviše se usmjeravajući prema kreiranju novih i redizajniranju postojećih brendova.

”Iako sam razmišljao vratiti se u Zagreb, odlučili smo kako bi bilo najbolje okupiti tim i otvoriti vlastitu agenciju. Naravno, na početku smo bili ‘zeleni’ te smo trebali naučiti sve o knjigovodstvenim, pravnim, financijskim, organizacijskim i ostalim segmentima poslovanja, dok smo danas agencija koja surađuje ne samo s hrvatskim, nego i s inozemnim klijentima iz Novog Zelanda, Kine, Francuske i ostalih zemalja”, ističe Leo za SiB.hr.

Unatoč širokom spektru djelatnosti, njegov tim broji svega četiri zaposlenika, odnosno tri muškarca i jednu ženu koji se gotovo od početka postojanja agencije drže zajedno te tako i obavljaju sve aktivnosti. Nerijetko se dogodi da paralelno rade na više projekata odjednom, za što im u prosjeku treba četiri tjedna po projektu, a to je, tvrdi Leo, i najizazovniji dio toga posla.

Privatna arhiva

”Iako imamo uglavnom stalne klijente s kojima smo ostvarili dugoročne suradnje, često je teško pronaći i privući nove. Osim toga, dinamika tržišta zahtijeva stalnu prilagodbu poslovanja – primjerice, digitalna je tehnologija u stalnom razvoju, ali istovremeno trebamo uspješno dizajnirati proizvode za police trgovina. Ipak, svakom projektu pristupamo na specifičan i, prije svega, profesionalan način, crpeći inspiraciju najviše iz vlastitih života i koristeći vlastitu metodologiju rada. Ne radimo samo da bismo nešto napravili, nego stalno komuniciramo s klijentom i razmišljamo o onome što njemu treba. U konačnici, želimo da i kupci prepoznaju završni proizvod koji smo dizajnirali kao nešto zanimljivo i nešto što će im koristiti”, pojašnjava poduzetnik kojega je tom poslu najviše privuklo donošenje vlastitih odluka, kreativnost, samostalno upravljanje vremenom i oblikovanje vizije o tome što želite, a što ne želite raditi.

Uz to što su često inozemne, Leo uglavnom surađuje s renomiranim tvrtkama, pa je tako njegova agencija bila zadužena za cjelokupni rebranding Ghetaldusa, ali i branding za preko 200 trgovina u Hrvatskoj te za brojne ugostiteljske objekte u Osijeku i okolici poput Merlona, Hedonist Bara, Ventidua i Čingi Lingi Čarde. Izradili su i vizualni identitet farme crnih slavonskih svinja Domagoja Vide, dok od 2016. godine stoje iza dizajna cjelokupnog vizualnog identiteta NK Osijeka, uključujući logotip, proizvode u fan shopu, signalizaciju na Opus Areni te dresove za čiji im dizajn u prosjeku treba i do šest mjeseci.

Privatna arhiva

”Ljudi nerijetko nemaju predodžbu o zahtjevnosti i vremenskom trajanju osmišljavanja dizajna. Mi svoj dio završimo, ali potom slijede tehnički detalji u koje smo stalno uključeni, a to su pripreme i načini izrade, ovjeravanje uzoraka, odabir boja te produkcija koju nekad i mi odradimo kako bismo bili sigurni da će završni proizvod izgledati onako kako je to zamišljeno”, opisuje Leo.

Dodaje kako im najbolje prođu projekti za koje imaju ‘odriješene ruke’, odnosno koje mogu kreirati isključivo prema vlastitom nahođenju. Upravo je za njih agencija dobila priznanja u Italiji, Španjolskoj, Argentini, Grčkoj, pa čak i u SAD-u, što je potvrda kvalitete njezina rada i van granica Lijepe Naše. Međutim, dokazi su to i Leove upornosti koju njeguje još od djetinjstva, a koja ga je dovela do toga da u svibnju prošle godine postane voditelj marketinga NK Osijeka.

”Budući da sam u mlađim danima više od deset godina trenirao u NK Osijeku te putovao na sve njegove utakmice, a i ujedno se bavio dizajnom, drago mi je da danas te dvije ljubavi spajam u jednu. Ipak, postoje sličnosti i razlike između vođenja agencije i rada u velikom sustavu kao što je nogometni klub – u kreativnoj se industriji jasno zna metodologija rada koju je, ako se organizirate, lako provesti u djelo, dok je rad u sportskoj industriji dosta turbulentniji, izazovniji i dinamičniji jer se daleko više stvari odvija u daleko manje vremena. Naravno, organizirana metodologija rada pritom može pomoći, ali ju ne možete slijepo slijediti jer dnevno dolazi do mnogo promjena i zahtjeva više odjela, pa je teško usmjeriti sve prema jednom protokolu. Ipak, tamo ste usmjereni prema sportu i nogometu, kao što ste u agenciji na dizajn i brendiranje”, objašnjava poduzetnik.

Privatna arhiva

Njegove su uloge u klubu višestruke – osim toga što je zadužen za marketinške aktivnosti, vodi brigu o brend menadžmentu i sponsorshipu te stvaranju kvalitetnog vizualnog izričaja i pozitivne percepcije NK Osijeka u društvu, i to u suradnji s kreativnom agencijom, medijskim timom i PR-om koji plasiraju informacije o aktivnostima kluba putem web stranice i društvenih mreža. Kako bi sve to stigao uspješno obaviti, radni mu dan započinje dosta rano.

”Koristim vrijeme kada drugi još spavaju kako bih obavio poslove vezane uz slanje mailova, kreiranje ponuda i komunikaciju s klijentima u Studiju 33, nakon čega za uobičajenog radnog vremena odlazim u NK Osijek, budem tamo te se potom ponovno vraćam u agenciju. Budući da se utakmice uglavnom igraju vikendima, u posljednjih mi godinu dana i ta razdoblja u tjednu izgledaju drugačije – ranije sam ih gledao s djecom radi zabave, dok su mi danas one dio radnih obveza”, navodi Leo.

Dražen Stojčić

Usprskos tome, poduzetnik i dalje uspijeva pronalaziti slobodno vrijeme za druženje s obitelji i prijateljima koji su mu ujedno i najveća podrška, ali i za bavljenje travnjakom i vrtom. Što se tiče planova za budućnost, želi razvijati i modernizirati klub na svim područjima, a posebice digitalnom, dok s agencijom nastavlja dolaziti do novih klijenata te ostvarivati dobre i prepoznate poslovne rezultate. Svima koji žele otvoriti vlastitu takvu agenciju poručuje kako je najbitnije da rade na sebi budući da u dizajnu, smatra, nije toliko važno poznavanje alata, koliko kreativnost.

”Nikada nećete znati sve o dizajnu, dok rada na sebi nikada ne manjka. Ja sam i tijekom studija radio i upoznavao se s ljudima koji su mi kasnije pomogli u razvoju vlastitog biznisa. Također, izuzetno je bitno da nikoga ne kopirate, nego da budete svoji. Iako mi pratimo trendove i sve što se događa na sceni, uvijek idemo prema tome da budemo autentični i možda još i bolji. Loš se proizvod može prodati jedanput, ali ne i dva puta i za dizajnom će uvijek biti potrebe, no samo je pitanje njegova razumijevanja i prepoznavanja njegove važnosti. Ulaganje u dizajn ulaganje je u budućnost jer će kad-tad imati smisla”, zaključuje poduzetnik.

Joanna Paciorek

Serijal ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” otkriva inspirativne priče poduzetnika koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose razvoju gospodarstva na ovim prostorima. Leo Vinković osječki je poduzetnik i kreativac koji uspješno vodi agenciju za brendiranje, dok istovremeno kao voditelj marketinga NK Osijeka kombinira svoje dvije strasti – dizajn i nogomet.

Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest