S aplikacijom, djeca mogu kreirati preko 250.000 različitih bajki, pročitati postojeće bajke, ali ih i poslušati kao audio knjige
Vukovarski Vodotoranj danas je bio domaćin jednog sasvim nesvakidašnjeg događaja, kako za grad, tako i za ovu povijesnu lokaciju. Nova mobilna aplikacija za djecu ”Tales of Mello”, revolucionarni digitalni proizvod s vukovarskim potpisom po prvi je puta predstavljena javnosti pred brojnim uzvanicima i prvim korisnicima aplikacije, lokalnim osnovnoškolcima.
Glavni je junak aplikacije mali kameleon Mello čija je glavna misija da zainteresira djecu za – čitanje! Mello motivira djecu na istraživanje, uči ih o brojnim temama i potiče ih na kreativnost. Baš kao što Netflix pruža personalizirani sadržaj za gledanje, a Wikipedia omogućava pristup beskonačnom znanju, Mello nudi jedinstvenu kombinaciju obrazovanja i zabave kroz kreiranje te čitanje i slušanje digitalnih bajki, što ga čini jedinstvenom aplikacijom na tržištu.
”Tales of Mello” dolazi iz hrvatske IT tvrtke Daidream sa sjedištem u Vukovaru. Autor je ideje mladi Vukovarac Nevio Burić koji je i sam otac troje djece (11, 6 i 1 godina), a koji je, čitajući im tradicionalne bajke, došao na ideju o razvijanju aplikacije. Iako je kao dijete s roditeljima bio prisiljen otići iz Vukovara u izbjeglištvo u Njemačku te tamo izgraditi uspješnu tech karijeru radeći za velike tvrtke iz Silicijske doline, Nevio je s još dva suosnivača, Vukovarcem Dominikom Kajbom i Osječaninom Zvonimirom Kišurekom, odlučio da tvrtku žele osnovati upravo u Vukovaru, a aplikaciju ”Tales of Mello” predstaviti pred lokalnom zajednicom u najvažnijem simbolu grada.
”Ideja o aplikaciji ‘Tales of Mello’ nastala je kao odgovor na pitanje može li vrijeme koje djeca neminovno provode uz mobilne ekrane biti kvalitetno. Tehnologija je danas sastavni dio života svih nas, a mladim generacijama od najranije dobi. Naš cilj nije da djeca provode više vremena uz mobitel, nego da to vrijeme, koje dođe prije ili kasnije, bude kvalitetno i edukativno. U nekoj fazi djetinjstva, kada djecu već prođe faza čitanja klasičnih bajki, ‘Tales of Mello’ može biti njihov siguran ulazak u digitalni svijet tako da roditelji ne moraju brinuti hoće li im to štetiti ili im prezentirati nešto što nije adekvatno za njihovu dob”, rekao je Nevio Burić koji kao vukovarska izbjeglica sam nije imao najsretnije djetinjstvo, ali je kreirajući ovu aplikaciju pokušao za nove generacije kreirati ljepši i bajkovitiji svijet odrastanja.
Aplikacija je namijenjena uzrastu od tri do 12 godina. Umjesto da su djeca pasivni konzumenti sadržaja, aplikacija ih potiče na to da se aktivno uključe u njegovo oblikovanje. Mello na poseban način djeci priča o svijetu prirode, ekologiji i održivom razvoju i drugim zanimljivim temama te im omogućuje da sami kreiraju svoje priče. S aplikacijom, djeca mogu kreirati preko 250.000 različitih bajki, pročitati postojeće bajke, ali ih i poslušati kao audio knjige. Aplikacija sadrži i veliku bazu originalnih Mello priča za koje se brinu četiri autora, obogaćujući sadržaj svaki tjedan s 20-30 novih priča.
”Naša aplikacija omogućuje svakom djetetu, bez obzira na socioekonomski status ili geografsku lokaciju pristup visokokvalitetnom obrazovnom sadržaju, čime demokratiziramo pristup znanju i podižemo svijest o važnim temama današnjice. Mello je mali digitalni prijatelj djece i njihov učitelj van učionice koji promiče ljubav prema čitanju, a roditeljima pruža podršku u odgoju te im omogućuje kvalitetno vrijeme s djecom kroz igru i učenje. Naša aplikacija je revolucionarna na tržištu jer ima koncept i sadržaj kakve nema nijedna druga”, istaknuo je Nevio Burić koji je s ”Tales of Mello” nedavno osvojio prvo mjesto u konkurenciji od 2000 start up-a u organizaciji Bayern Media Laba, nakon čega su ga njemački mediji nazvali ”Robin Hoodom za knjige”.
Aplikacija ”Tales of Mello” nastala je u suradnji sa stručnjacima i brojnim kreativcima. Prezentaciju su došli popratiti brojni Vukovarci i Slavonci, a najviše veselja izazvala je kod vukovarskih osnovnoškolaca koji su je imali priliku prvi testirati.
”Učenici su oduševljeni interakcijom i likom kameleona. Mi kao prosvjetni djelatnici podupiremo tiskano izdanje i čitanje, ali digitalna se tehnologija razvija i djeca su uronjena u tehnologiju, pa je ovo dobra prilika da se aplikacija koristi u školstvu kroz učenje jezika i lektirne naslova koji su dodani”, rekla je Biljana Juhas, učiteljica i nastavnica informatike iz OŠ ”Nikola Andrić”.
Glavni je dizajner i jedan od suosnivača Nijemac Johann Scherer koji je u karijeri, među ostalima, radio za BMW i Audi. U osnivačkom timu je i poduzetnik Jan de Jong, Nizozemac s dugogodišnjom adresom u Hrvatskoj, inicijator vize za digitalne nomade i otac četvero djece koji je prepoznao kvalitetu aplikacije još u razvoju i pridružio se timu.
”Kao otac četvero djece i kao poduzetnik, bio sam sretan i uzbuđen zbog toga što sam se pridružio Daidreamu kao suosnivač. Sigurnost naše djece u digitalnom svijetu briga je svakog današnjeg roditelja. ‘Tales of Mello’ nudi sigurnost, obrazovanje i kreativnost u isto vrijeme. Osim toga, ‘Tales of Mello’ ima veliki potencijal da bude vrhunska aplikacija za djecu i ponosan sam na to što sam dio ove jedinstvene hrvatske tvrtke koja može imati globalni utjecaj”, rekao je Jan de Jong.
U partnerstvo s tvrtkom Daidream uključeni su i brojni drugi koji su prepoznali jedinstvenost ove ideje, među kojima je i Impact Hero.
”Tales of Mello” aplikacija bit će dostupna za Android uređaje od 26. lipnja, a u narednom periodu i na iOS-u.