Edukacija profesora

Završio je prvi projekt u okviru Erasmus+ akreditacije u I. gimnaziji Osijek

Ivana Štiglec

Ciljevi koje škola želi ostvariti kroz projekte pod akreditacijom su implementacija novih kurikuluma na učinkovit način, daljnji razvoj IKT vještina nastavnika, jačanje međupredmetne suradnje, poticanje socijalno-emocionalnog učenja kako bi se potaknulo zdravo i prilagođeno funkcioniranje djece narušeno pandemijom, jačanje nastavničke profesije i stvaranje pozitivne školske klime

I. gimnaziji Osijek prošle je godine na natječaju Agencije za
mobilnost i programe EU za dodjelu Erasmus akreditacija u
području obrazovanja odraslih, strukovnog obrazovanja i
osposobljavanja te odgoja i općeg obrazovanja dodijeljena
akreditacija. Akreditacija za razdoblje od 2021. do 2027.
godine omogućuje lakši pristup financiranju ustanovama iz
područja odgoja i općeg obrazovanja u okviru Ključne aktivnosti 1
u programu Erasmus+.

Ciljevi koje škola želi ostvariti kroz projekte pod
akreditacijom su implementacija novih
kurikuluma na učinkovit način, daljnji razvoj IKT vještina
nastavnika, jačanje međupredmetne suradnje, poticanje
socijalno-emocionalnog učenja kako bi se potaknulo zdravo i
prilagođeno funkcioniranje djece narušeno pandemijom, jačanje
nastavničke profesije i stvaranje pozitivne školske klime.

Prvi projekt u okviru Erasmus akreditacije započeo je početkom
prošle školske godine i završava krajem studenog ove godine.
Dvanaest nastavnika I. gimnazije Osijek u ovih petnaest mjeseci
prošlo je niz stručnih usavršavanja u inozemstvu. Profesorica
Lidija Begić je u studenom prošle godine
otvorila naš projekt kroz pohađanje tečaja u Pragu pod nazivom
”Going Digital in an Innovative Classroom”.

Sudionici su radili na poticanju kritičkog i kreativnog
razmišljanja učenika, rješavanju problema i jačanju vještine
donošenja odluka. Intenzivno su koristili IKT te osvijestili kako
se aktivno uči kroz igre, posebice igre na otvorenom. Izrađivali
su web stranice, kvizove, jačali prezentacijske vještine i sl.

Kako bi proširili svoja znanja u području socijalno-emocionalnog
učenja profesori Alen Žuškić i Maja
Huis
 sudjelovali su na dva tečaja u Ljubljani pod
nazivom ”Developing Emotional Intelligence” i ”Teaching
Character-Positive Psychology for Every Teacher”.

Profesor Matija Lucić odradio je prvi
job shadowing za našu školu hospitirajući na nastavi povijesti u
helsinškoj školi Kallion. Upoznao se s radom nastavnika, stručnih
suradnika te s finskim obrazovnim sustavom.
Profesor Vjeran Matičić pohađao je
tečaj u Helsinkiju pod nazivom ”Introduction to the Finnish
Education Model”, tijekom kojeg se upoznao s brojnim inovativnim
metodama i pristupima u poučavanju.

Profesorica Radmila Završki provela je
tjedan dana u Malagi na tečaju pod nazivom ”Innovative Teaching
Methods”. Tečaj se bavio pitanjima samog koncepta inovativnog
poučavanja, što(ni)je inovativno poučavanje, kako se implementira
u kurikulum, koje su to metode zastupljene u takvom načinu
poučavanja, npr. igrifikacija u nastavi, izvanučionička nastava,
blended learning, hibridna nastava i učinkovito korištenje
digitalnih alata.

Profesorica Margareta Princip provela je tjedan
dana u Budimpešti na tečaju ”Social and Emotional Learning for
Successful Schools” na kojemu su se sudionici bavili različitim
aspektima socijalno-emocionalnog učenja. U svibnju ove godine
profesorica Gordana Dragušica odradila je drugi
job shadowing u jednoj danskoj gimnaziji u blizini Kopenhagena.

Profesorica Ella Rakovac-Bekeš je u lipnju
sudjelovala na tečaju ”From STEM to STEAM Education: A New
Learning Approach” koji je održan u Barceloni. Sudionici su kroz
vrlo praktične aktivnosti stekli znanja i vještine kako poučavati
STEM predmete koristeći lokalne znamenitosti u okruženju, imajući
na umu potrebu za zadovoljavanjem kreativnosti i
interdisciplinarnosti ovoga područja.

Koordinatorica projekta Ivana Štiglec također je
sudjelovala na jednom tečaju u Barceloni koji je bio namijenjen
nastavnicima stranih jezika. Tečaj ”The Best Digital Tools for
Language Teachers” upoznao je polaznike s nizom korisnih
aplikacija i digitalnih alata primjenjivih u nastavi stranog
jezika.

U ovoj školskoj godini održane su i zadnje dvije aktivnosti u
sklopu prvog projekta. Profesorica Maja
Abramić-Peterlić
provela je tjedan dana u Malagi na
tečaju pod nazivom ”Intelligent Assessment and Evaluation” na
kojemu su se sudionici bavili različitim vrstama vrednovanja,
važnošću formativnog vrednovanja u nastavi i raznim alatima za
vrednovanje.

Zadnja aktivnost bila je treći job shadowing tijekom kojeg je
profesorica Tanja Ivković promatrala nastavu
engleskog jezika u jednoj budimpeštanskoj partnerskoj školi. Radi
se o bilingvalnoj školi koja je bila izvrstan domaćin, a
nastavnici engleskog jezika pokazali su profesorici različite
aspekte svoje nastave stranog jezika.

Profesori I. gimnazije Osijek su nakon odrađenih aktivnosti sve
naučeno primijenili u svojoj nastavi, podijelili s kolegama u i
izvan škole što su naučili, te izradili niz scenarija poučavanja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari