gimnazija vukovar

Gimnazija Vukovar predstavila svoj projekt na Maker Faire Zagreb 2021.

Vukovarski gimnazijalci u u društvu istaknutih izlagača poput Grafičkog fakulteta Zagreb, Sveučilišta Sjever, Alberta Gajšaka, Filipa Herciha, FabLaba Belluno, Robotičkog saveza Zagreb, FSB Racing i brojnih drugih

2019. godine prvi je puta u Republici Hrvatskoj organiziran
najveći obiteljski festival izuma, kreativnosti, snalažljivosti i
poduzetništva, pod pokroviteljstvom Make Community organizacije
(USA) i to zahvaljujući Hrvatskoj udruzi FabLab, koja već
nekoliko godina aktivno sudjeluje u Maker Faire događanjima širom
EU te je prije tri godine sva ta iskustva uspjela dovesti u
Zagreb. Prvi hrvatski festival Maker Faire održao se
Zagrebu
, u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, 12. i 13.
listopada 2019. a posjetilo ga je preko 10 000 posjetitelja koji
su se divili kreacijama mnogobrojnih izlagača iz zemlje i
inozemstva. Organizatori i domaćini ovog velikog
događanja su znanstvenici i popularizatori znanosti Roberto
Vdović i Krešimir Čanić.

2020. pandemija COVID-19 unijela je brojne promjene u našoj
svakodnevici, te su promjene  bile vidljive i u održavanju
javnih događanja. Stoga je i Maker Faire Zagreb 2020 organiziran
u virtualnom okruženju uz virtualno prisustvo brojnih učenika,
studenata, nastavnika, majstora, hobista, pripadnika znanstvene
zajednice, inženjera, znanstvenih klubova, umjetnika, i
komercijalnih izlagača.

Učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar sudjelovali su na
oba Maker Faire događanja predstavljajući svoje projekte
Seizmograf, Pametni grad Vukovar i digitalnu igru EMMA
(Educational Memory Musical Arduino)
te su kroz nastup
uživo i nastup u virtualnom izdanju svjedočili i bili dio bogate
makers kulture prepune kreativnosti, inovativnosti, tehnologije i
poduzetništva.

Stoga je poziv na sudjelovanje uživo u sklopu trećeg Maker Faire
Zagreba 2021. na Europskom trgu u Zagrebu, u društvu istaknutih
izlagača poput Grafičkog fakulteta Zagreb, Sveučilišta Sjever,
Alberta Gajšaka vlasnika tvrtke CircuitMess i izumitelja globalno
popularnog MAKERbuina, Filipa Herciha autora Mundusa najpametnije
društvene igre na svijetu, Scientific FabLaba Trieste, Maker
Educator Collective, FabLaba Belluno, Robotičkog saveza Zagreb,
FSB Racing i brojnih drugih, dočekan sa oduševljenjem i
nestrpljenjem. Tijekom vikenda 2. i 3. listopada
Gimnaziju Vukovar predstavile su učenice 2.C
razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, Ema
Stankoski Hrgović i Lara Šijanović u pratnji mentora Davora
Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović
, prezentirajući
rezultat projekta Assistive solutions with the help of Arduino
wireless communication u vidu vlastitog malog voznog parka od tri
autića daljinski upravljana putem Bluetooth glasovnog i manualnog
upravljanja te NRF24L01 komunikacijskog modula i Joystick-a za
koji su na INOVA MLADI 2021. osvojile zlatnu medalju. Kako su
učenice i aktivne sudionice eTwinning projekta: Pristupačnost
digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama, svoja vozila
prilagodila su za  korištenje djeci s teškoćama u razvoju
kako bi ih učinile ravnopravnim i aktivnim sudionicima
odgojno-obrazovnog procesa koji poštuje njihove potrebe,
mogućnosti i sposobnosti. Učenice su tijekom svog nastupa
poticale djecu, mlade i brojne posjetitelje na rad s Arduino
tehnologijama kao jednim od kreativnih načina stjecanja novih
znanja i vještina.

3. Maker Faire Zagreb okupio je 50 izlagača koji su brojnim
posjetiteljima pokazivali novitete u svijetu znanosti i
tehnologije, a donio je i novi koncept Makers’ Faire Lounge u
kojem su, uz redovne izlagače, u zasebnom šatoru razni
popularizatori i edukatori provodili interaktivne radionice za
djecu, mlade, ali i sve one koje je zanimalo kako banane sviraju,
kako voda iz bezbojne postaje crna, zašto se zvuk u Svemiru ne
čuje…

Bio je izvrstan osjećaj prošetati kroz inspirativni
izložbeni prostor i razgovarati s izlagačima na štandovima,
posebice učenicima iz osnovnih i srednjih škola koji su
predstavljali svoje projekte baš poput Eme i Lare.

Bogatstvo kreativnih i inovativnih načina uporabe tehnologije,
elektronike, softvera, 3D pisača i drugih tehnologija pruža jasnu
predodžbu o makers kulturi koja  izaziva želju i motivaciju
na nove lude ideje!

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari