Nakon vrlo uspješnog uprizorenja prošlogodišnje strip slikovnice
“Bon Ton iza duge”, na terasi Kulturnoga centra, predstavljena je
i nova slikovnica Dražena Alerića “Bon Ton i ključ svemira”. I
ovu je strip slikovnicu ilustrirao Dražen Jerabek, a line art i
kolor potpisuje Igor Bojan Vilagoš. Autor teksta Dražen Alerić
istaknuo je kako je prva slikovnica bila namjenski osmišljena za
20. obljetnicu Osječkoga ljeta kulture, a ova nam donosi posve
novu priču, nove avanture mačka i psa Bona i Tona koji su
zaživjeli u novoj svemirskoj epizodi.
Priča je smještena u svemir budući da tamo možemo putovati i kroz
vrijeme, vratiti se, otići u budućnost i učiniti svijet boljim.
Ipak Osunčani Ljubičasti Kvadrant metafora je i za naš svijet,
zemlju, grad koje isto tako možemo učiniti boljima ako težimo
međusobnom pomaganju i ljubavi. Bon i Ton se, naime, bore za
vrijednosti koje se trudimo usaditi najmlađima i kojima težimo –
ljubav, prijateljstvo, pomaganje drugima, suosjećanje… Poznati
svestrani umjetnik, ilustrator Dražen Jerabek kaže kako je ovoga
puta tehnika nespecifična za njega – riječ je o digitalnoj
ilustraciji u kojoj mu je pomogao Igor Bojan Vilagoš. Mislim da
smo napravili dobar posao, kaže Jerabek, budući da smo
zaljubljeni u ono što radimo i obojica smo bili iznenađeni kada
smo vidjeli konačni rezultat. Nakon pročitanog teksta, prihvatio
sam izazov iako su likovi dva oblaka koja sam morao strpati u
svemirski brod, našalio se Jerabek.
U predstavljanju je sudjelovala i Areta Ćurković koja potpisuje
dramatizaciju i režiju predstave nastale prema predlošku
Alerićeva prošlogodišnjeg stripa. Nazočne je nasmijao i mali Toma
iz Zagreba koji je svima pojasnio zašto mu se svidjela predstava:
svi su se dobro obukli i “glumaža” je bila odlična.
Posljednju premijeru ovogodišnjeg Osječkog ljeta kulture izvela
je Olga Pakalović, osječkoj publici omiljena i dobro poznata po
brojnim ulogama na Osječkim ljetima kulture (Konstelacije,
Macbeth (najkrvaviji do sad), Kisik… i mnoge druge).
Monodrama “Potpis” (prošle godine izvedena kao koncertno čitanje)
ove nam je godine donijela potresnu priču o mladoj, usamljenoj
ženi koja pokušava kontrolirati svoj život pišući popis. Popis je
prepun usamljenosti, izgubljenosti, ali i topline i
prijateljstva. Ako smo hrabri čeprkati sami po sebi možemo se
poistovjetiti s problemima koje ima i ona: osjećaj krivnje,
tvrdoće prema samome sebi, a popis je u isto vrijeme vodilja,
katarza, ali i obveza i opterećenje, budući da se život ne može
svesti na papir i ne možemo ga tako lako kontrolirati, pojasnila
nam je Olga Pakalović.
Prema tekstu Jennifer Tremblay monodramu “Popis” režirala je Aida
Bukvić, također rado viđena gošća na osječkim kulturnim ljetima.
Riječ je o običnoj priči, običnoj ženi koja živi na selu, u život
joj ulazi susjeda i rađa se jedno divno žensko prijateljstvo,
koje završava tragično, no slušamo tok svijesti naše junakinje
koja propitkuje svoj život kroz ovaj specifičan ženski odnos,
naglašava Bukvić.