28. travnja

Besplatno predavanje: “Društveno poduzetništvo – Kako izmjeriti društveni utjecaj poduzeća”

PR

Predavanje će održati Maja Weisglass, sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG konzultanata

Zadruga za etično financiranje i Zelena mreža aktivističkih grupa
pozivaju Vas na predavanje pod nazivom “Društveno
poduzetništvo – Kako izmjeriti društveni utjecaj
poduzeća?”
koje će se održati u četvrtak,
28.4.2022. u Poduzetničkom inkubatoru BIOS
d.o.o. (J. J.Strossmayera 341, 31000 Osijek, narančasta zgrada,
prizemlje, konferencijska dvorana, ulaz s Kapelske ulice) s
početkom u 13:00 sati.

Predavanje će održati Maja Weisglass,
sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG konzultanata, a u
sklopu predavanja direktor Poduzetničkog inkubatora BIOS,
Tihomir Pejin, predstaviti će aktivnosti i
poslovanje BIOS-a.

Globalna politika transformacije ekonomije i poslovanja prema
načelima okolišne održivosti i pozitivnog utjecaja na zajednicu,
proces je koji je na političkoj razini počeo usvajanjem Ciljeva
održivog razvoja Ujedinjenih naroda, te se kroz cijeli set
zakonodavnih politika prenosi na uvjete poslovanja poduzetnika
diljem svijeta.

Europska unija, kao jedan od predvodnika tog procesa kroz svoje
strategije zelene tranzicije, digitalne transformacije i
uključivog razvoja, postavlja nove zahtjeve za rad svih
poduzetnika te drugih javnih i privatnih tijela.

Direktiva o nefinancijskom izvještavanju usvojena 2014.
godine
već sada uvodi obavezu izrade izvještaja o
nefinancijskom učinku poslovanja za sve velike poduzetnike te za
poduzeća u javnom vlasništvu.

Ove godine usvaja se nova direktiva o nefinancijskom
izvještavanju, kojom će se obaveza 2027. godine dodatno proširiti
na sve poduzetnike (osim mikropoduzeća).

Osim zakonske obaveze, sustavno mjerenje društvenih i okolišnih
učinaka poslovanja zahtjev je sve većeg broja kupaca, poslovnih
partnera, javnih tijela te financijskih institucija u procesu
odobravanja financiranja, te predstavlja nužnu investiciju
poduzetnicima koji pripremaju svoje poduzeće za poslovanje u
slijedećim godinama.

ECG (Economy for common good) metodologija
mjerenja društvenih, ekoloških i gospodarskih učinaka poslovanja,
koja će biti prezentirana na ovom predavanju, trenutno je
najkompletnija i najrazrađenija metodologija s međunarodnim
priznanjem i praksom kriterija koja trenutno postoji na europskom
tržištu.

ZEF donosi konzultantsku uslugu prema
društvenopoduzetničkom modelu, osposobljavajući ZEF mrežu
konzultanata koja danas broji dvadesetak stručnjaka za izradu ECG
nefinancijskog izvještaja za poduzetnike te jedinice lokalne i
regionalne samouprave.

Ukratko će se objasniti proces izrade izvještaja, koji osim
kvantificiranja utjecaja donosi i preporuke za daljnje
poboljšanje poslovanja i upravljanje rizicima poslovanja.
Utoliko, ova usluga namijenjena je i onima koji nisu dosegli
standard, koji imaju želju ne samo opstati već i konkurirati na
tržištu. ZEF je od 2021. punopravni član certificirane
međunarodne mreže ECG konzultanata i službeno predstavničko
tijelo za ECG metodologiju u Hrvatskoj.

Zadruga za etično financiranje zajedno s partnerskom
organizacijom Zelenom mrežom aktivističkih grupa od listopada
2020. godine provodi projekt “eECONOMIJA” koji
je sufinanciran putem Europske unije i Europskog socijalnog
fonda, u okviru Operativnog
programa Učinkoviti ljudski potencijali.

Jedan od osnovnih ciljeva OPULJP-a je doprinos rastu
zapošljavanja, dok su kroz poziv “Jačanje poslovanja društvenih
poduzetnika – faza I.” financirane aktivnosti kojima je cilj
razvoj postojećih društvenih poduzeća/društvenih poduzetnika u
vidu jačanja njihovih kapaciteta, održivosti i konkurentnosti s
posebnim naglaskom na poticanje zapošljavanja.

Slijedom navedenog, projekt eEconomija ima sljedeće
ključne ciljeve:

● osposobljavanje stručnjaka za pokretanje usluge mjerenja i
praćenje društvenog utjecaja poduzeća te izrade nefinancijskih
izvještaja putem postojeće metodologije Economy for the Common
Good (ECG)
● stvaranje mreže ECG konzultanata putem koje će Zadruga
djelovati na tržištu.

Projekt eECONOMIJA podrazumijeva i provođenje kampanje promidžbe
i informiranja javnosti o važnosti mjerenja društvenog utjecaja
te edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih
poduzetnika, a upravo je nefinancijsko izvještavanje kroz
mjerenje društvenog utjecaja najjednostavniji način za
transparentno informiranje potrošača o
društvenom poslovanju, osobito kada se radi o međunarodno
prepoznatoj metodologiji koju implementiraju nezavisni
stručnjaci. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari