Svatko tko se barem jednom vozio željezničkom prugom od Vrpolja do Osijeka zna u kakvom je ona stanju, kojom brzinom voze vlakovi na toj relaciji i kako izgledaju zgrade mjesnih kolodvora. Obnova pruga i moderniziranje željezničkih sustava financira se iz fondova Europske unije, a o tome se razgovaralo i danas.
Svatko tko se barem jednom vozio željezničkom prugom od
Vrpolja do Osijeka zna u kakvom je ona stanju, kojom brzinom voze
vlakovi na toj relaciji i kako izgledaju zgrade mjesnih
kolodvora. Obnova pruga i moderniziranje željezničkih
sustava financira se iz fondova Europske unije, a o tome se
razgovaralo i danas.
Točnije, održan je radni sastanak vodećih ljudi županije s
predstavnicima javnih poduzeća – HŽ infrastrukture, Hrvatskih
cesta i Lučke uprave Osijek. Govorilo se o nominiranju
projekata iz područja prometa, a koji bi bili nominirani za
razdoblje od 2014.-te do 2020-te godine za Strukturne te
Kohezijski fond Europske unije.
Dogovoreno je kako će konačna trasa, postojeća ili nova, biti
poznata u rujnu. Početkom iduće godine već se može započeti
s projektiranjem koje bi potrajalo 2 do 3 godine. Tijekom 2015.
rekonstrukcija željezničkog koridora 5c nominirala bi se za
financiranje iz fondova Europske unije te zaključili ugovore o
izvođenju. U prvom kvartalu 2016. započeli bi
radovi.
Ovisno o prostornim uvjetima, izgradnja kilometra moderne elektrificirane pruge sa svim signalno-sigurnosnim uređajima stoji između od 3 do 6 milijuna eura. U okviru projekta u samom Osijeku denivelirali bi se cestovni prijelazi, odnosno izgraditi podvožnjaci, na tri mjesta gdje pruga presijeca grad. Đakovo bi moralo dobiti potpuno novi kolodvor na novom mjestu, jer postojeći nije prihvatljiv po europskim standardima, a i svi mjesni kolodvori od Vrpolja do Osijeka prošli bi temeljitu rekonstrukciju.
Županijskom vodstvu ovi sastanci sa predstavnicima javnih sustava posebno su važni kako bi usuglasili prioritete jer će javna poduzeća poput Hrvatskih cesta, HŽ-a, Lučke uprave ili HAC-a jedini moći nominirati projekte prema fondovima Europske unije.
VIDEO: