Reorganizacija Hrvatskih željeznica kojom je HŽ ukinuo Prometnu sekciju Osijek kao regionalni centar i težište prebacio na Vinkovce, digao je na noge gotovo sav sindikalni korpus tog javnog poduzeća.
Reorganizacija Hrvatskih željeznica kojom je HŽ ukinuo Prometnu sekciju Osijek kao regionalni centar i težište prebacio na Vinkovce, digao je na noge gotovo sav sindikalni korpus tog javnog poduzeća.
Od pet sindikata pri HŽ-u glas su za status regije Osijek digla četiri – Cargo, strojovođa, tehničkog pregleda vagona i željezničara (SHŽ). Njihove osječke podružnice uputile su upravi, NO-u i Glavnom radničkom vijeću HŽ Carga, te predsjedniku uprave HŽ-a Ivanu Leškoviću otvoreno pismo u kojem nepravdom nazivaju ukidanje dosadašnjeg statusa Osijeka, čime je izgubio status Glavne poslovnice HŽ Cargo, te je pripojen Glavnoj poslovnici Vinkovci.
“Time Osijek, kao uostalom i Đakovo, postaju usputne postaje, najobičnija stajališta, a sva se koncentracija prometa, teretnog i putničkog, pod krinkom racionalizacije, iako o njoj nema govora, jer ovakav ustroj iziskuje dodatne troškove, duže linije i niz drugih nelogičnosti, prebacuje na Vinkovce. Osijek se sustavno uništava već godinama. Osim što je ova odluka ishitrena, ona je i politička. Osijek je prodan, politički! Bivša HDZ-ova vlada ovim je htjela pogodovati Vinkovcima kao HDZ-ovoj utvrdi, a da nema nikakvog racionalnog uporišta. Zadnji je čas da se nepravda prema Osijeku ispravi! Sindikat je o ovome upozoravao bivšu premijerku Kosor, resornog ministra Kalmetu, no sve je završavalo u smeću”, kaže regionalni povjerenik Samostalnog sindikata HŽ-a Cargo Branko Jurić.
Sindikati ističu da je rad regionalnog centra Osijek ekvivalentan vinkovačkom, pa i veći, s tendencijom rasta.
“Ima vlastitu manevru, a tehnički pregled vagona mu je organiziran na visokoj razini, te je među najkvalitetnijim u Cargu. Na posljetku, Osijek je gospodarsko, obrazovno, kulturno i političko središte Slavonije, njen glavni grad”, dodaje Jurić. Sindikati političkom nepravdom nazivaju događaje iz 2006./2007. – nepoštivanje odluke Sabora o razvrstavanju pruga gdje je, kažu, Osijek grubo zakinut, jer tri njegove pruge koje povezuju koridor i njegove ogranke nisu dobile status međunarodnog smjera, što je bila obveza onog tko je to radio.
– Osijek se pretvara u lokalni kolodvor odakle radnici HŽ Carga putuju, ili će putovati, u Vinkovce automobilima, jer vozni red nije prilagođen gravitiranju radnika prema Vinkovcima. Osijek objektivno zaslužuje status glavne poslovnice, a za što su na njegovoj strani transparentnost, komunikacija, koordinacija, akvizicija s poslovnim partnerima, a na temelju pozicioniranosti gospodarskih subjekata u gradu na Dravi, koji je ključno središte regije i generator njenih gospodarskih aktivnosti, kaže.
I Koridor 5C preko Vinkovaca?!
– Koridor 5C, u čiji su projekt uloženi milijuni, preusmjeren je preko Vinkovaca, što produljuje prijevozni put, budući da su ukinuti vlakovi koji izravno prometuju na potezu državna granica – Beli Manastir – Slavonski Šamac – BiH, a preko Đakova. Namjerno se, naime, nije riješilo 12 kilometara pruge od Viškovaca do Budrovaca, samo da se sve prebaci na Vinkovce, kritizira sindikalni povjerenik Jurić.
Tekst: S.Župan (www.glas-slavonije.hr)