CIJENE I DALJE RASTU

Divljanje cijena: Rekorderi po poskupljenju su zamrznuto voće, jaja, šećer, čips..

Davor Puklavac/PIXSELL

Ivan Junaković, voditelj razvoja poslovanja za srednju i istočnu Europu, kaže kako smo u devet mjeseci ove godine robu široke potrošnje plaćali 16 posto više nego u istom razdoblju lani

Cijene i dalje rastu, ali blago je živnula i potrošnja,
piše  Večernji list
navodeći da inflacija napokon usporava, ali su cijene robe široke
potrošnje od početka 2023. više za 16 posto.

Napokon su vidljive naznake usporavanja inflacije. Unatoč
dvoznamenkastom rastu cijena, potrošnja blago raste, što daje
razloga za optimizam – i kad je riječ o otpornosti hrvatske
maloprodaje i, što je još važnije, kupovne moći građana, tvrdi se
u analizi koju je za magazin Ja Trgovac izradila agencija
NielsenIQ, navodi dnevnik.

Ivan Junaković, voditelj razvoja poslovanja za
srednju i istočnu Europu, kaže kako smo u devet mjeseci ove
godine robu široke potrošnje plaćali 16 posto više nego u istom
razdoblju lanjske godine (rast cijena bio je znatno viši krajem
prošle i početkom ove godine).

Ukupni financijski rezultat hrvatske maloprodaje je plus 17,5
posto, dok je konzumacija, odnosno količinska prodaja, veća 1,5
posto nego u istom razdoblju lani.

Najviše je poskupjelo zamrznuto povrće, 40 posto, slijede jaja s
38 posto. Šećer je skuplji 33 posto, sladoledi 30, čips 29,
sredstva za strojno pranje posuđa 28, omekšivači 27, keksi 26
posto…, podaci su procjene maloprodajnog tržišta (s diskonterima
i drogerijama, ali bez ljekarni i specijaliziranih trgovina, i
bez ugostiteljstva) za oko 150 kategorija u razdoblju za prehranu
i neprehranu.

Nisu uključene neke značajne (visokoobrtajne) kategorije poput
cigareta te svježeg voća i povrća, piše novinarka Večernjeg lista
Jilanda Rak Šajn.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari