Prijevoznici upozoravaju kako ih je sve manje i da bi se mnoge linije mogle ugasiti preko noći
U mnogim mjestima autobusi voze sve rjeđe, a među vozačima ima
sve više umirovljenika zaposlenih na pola radnog vremena.
Prijevoznici upozoravaju kako ih je sve manje i da bi se mnoge
linije mogle ugasiti preko noći.
“Išao sam na prekvalifikaciju s obzirom da je nedostatak vozača”,
kaže za RTL vozač autobusa Jadran
Maloča koji je ostvario svoj san i postao vozač prije
šest mjeseci. Prije je radio u skladištu. “I brat isto vozi,
svidjelo mu se, pa sam onda i ja. Ostvario se jedan dio želja”,
dodao je.
Međutim, Jadran je među rijetkima koji žele raditi ovaj posao. U
Hrvatskoj nedostaje čak 3.000 vozača.
“To nas sad već poprilično ugrožava u smislu održavanja linija i
u konačnici situacija će biti još teža s obzirom da je naša radna
populacija vrlo stara. Sve više i više ljudi odlazi u mirovinu, a
premalo dolazi novih vozača”, kaže je Hrvoje
Meštrović, predsjednik Koordinacije javnog linijskog
prijevoza u HUP-u koji kaže da je među vozačima sve više
umirovljenika zaposlenih na pola radnog vremena.
“Govorimo i o prijevozu učenika osnovnih i srednjih škola, javno
linijski, gradski prijevoz. Sve to sada praktički ne bi
funkcioniralo da nemamo umirovljenike koji su spremni raditi”,
dodaje Meštrović.
Zbog boljih uvjeta rada već dugi niz godina mnogi vozači idu u
druge europske zemlje.
“Novi, mladi ljudi jednostavno ne pokazuju interes za ovim
zanimanjem i mi nismo promptno u Hrvatskoj djelovali na način da
stvorimo novu radnu snagu”, kaže Miljenko Gočin, predsjednik
Sindikata hrvatskog vozača.
Odgovornost u prometu je velika, a plaća u prosjeku ni tisuću
eura.
“Čujte, s obzirom na to da imamo odgovornost na putnike, da se
svašta događa na cestama, plaća bi mogla biti bolja s obzirom na
inflaciju, ali dobro je”, kaže vozač Maloča.
Zbog nedostatka domaćih vozača, posao bi mogli dobiti strani
radnici – iz Nepala, Filipina i Indije. Za prijevoznike to nije
održivo rješenje.
“Znači, on vam tu dođe nespreman, morate nekoliko mjeseci njega
obučavati i nije voziti autobus isto kao raditi u nekakvom
skladištu gdje se nikoga ne vidi, opet mora komunicirati s
ljudima, tako da je to poprilično dugo vremena da se on nauči taj
posao i taman kad se nauči otići će na zapad gdje su puno bolji
uvjeti”, upozorava Meštrović.
Od države traže pomoć u financiranju. Bez boljih radnih uvjeta,
uskoro možda neće imati tko voziti putnike.